2011-10-21, 08:58
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Och du har ett uppochnervänt kors som avatar? Du har nog redan sålt din själ till djävulen och kommer brinna i evighet.
No mam, du ser bara en del av korset som speglar sig i vattenytan.

Jag var nära att sälja min själ till några riktigt hemska personer men tog ett radikalt beslut för drygt tio år sedan som förändrade mitt liv i rätt riktning. Det känns i både hjärtat - och själen!
Hur går det för din själ då?

Mvh Carlstad
Citera
2011-10-21, 09:01
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Ser det mer som en beskrivning att man går emot sitt eget jag för att vinna en fördel av något slag. Ett agerande som inte sällan slår tillbaka i det långa loppet.

Det är en abrahamitisk term, men beskriver, som religionerna egentligen gör, vår egen verklighet.

I det stora hela kan man också se vad som hände när man sköt undan moralen (=religionen) och lät industrialism, ekonomism och vetenskap florera fritt - utan moral. Vi fick en massa tekniska framgång, på bekostnad för storkrig, massförstörelsevapen, miljöförstörelse och en enorm tomhet hos många i en allt mer egoistiskt och stressande samhälle.

Rent filosofiskt kan man hävda att vi i samhället valde att göra en pakt med Djävulen och vann många materiella fördelar med detta! Men att vi nu tvingas "betala notan"!
Mycket intressant svar, tack!
Jesus var ju också inne på detta med Mammons makt över människorna och denna makt har bara ökat och ökat och ökat...så nog skrattar Djävulen gott åt alla sålda själar.

Mvh Carlstad
Citera
2011-10-21, 09:29
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Och du har ett uppochnervänt kors som avatar? Du har nog redan sålt din själ till djävulen och kommer brinna i evighet.
TGIF

Upp och nervänt kors behöver inte betyda satanism. Det kan också symbolisera Petrus, som enligt traditionen korsfästes upp och ner. Inom kyrkan har upp och nervända kors använts ofta, till och från.
Citera
2011-10-21, 09:57
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Upp och nervänt kors behöver inte betyda satanism. Det kan också symbolisera Petrus, som enligt traditionen korsfästes upp och ner. Inom kyrkan har upp och nervända kors använts ofta, till och från.
Ja precis. Bilder av påven och inverterade kors. Det har länge använts av katolska kyrkan. Längre än vad antikristna gjort. För övrigt tyckte jag Dao gav en bra bild på hur man säljer sin själ till de mörka krafterna, eftersom den är sann ur de flesta religioners synsätt.
Senast redigerad av Golachab 2011-10-21 kl. 09:59.
Citera
2011-10-21, 10:51
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Med tanke på rådande mångkultursvansinne har Djävulen fullt upp att samla själar på nordeuropeiskt territorium. Förräderiet vet inga gränser och till någon har man sålt sig till.
Citera
2011-10-21, 11:14
Medlem
qdqdqs avatar
Sälja något som inte existerar till mig, nej tack. Mitt ända krav är att ni lägger ner dogmerna och börjar acceptera eran egen natur och era begär (naturliga drifter) vilka de än må vara.
Citera
2011-10-21, 15:48
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Sälja något som inte existerar till mig, nej tack. Mitt ända krav är att ni lägger ner dogmerna och börjar acceptera eran egen natur och era begär (naturliga drifter) vilka de än må vara.
Det är ju precis det vi gjort och gör; accepterat att våga stå upp för Jesus och det kristna kärleksbudskapet. Vad står du upp för tro?

Mvh Carlstad
Citera
2011-10-21, 16:02
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Jag tror det funkar.

Och jag tror det funkar exakt som i amerikanska filmer.
Citera
2012-02-26, 00:13
Medlem
Har ni spelat in en video eller vad har hänt?
Citera
2012-04-05, 03:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Hade tråkigt så jag filmade när jag sålde min själv till djävulen. http://www.youtube.com/watch?v=0svVDq3NYSI.

Haha hur gick det? Har det hänt nåt? Du kanske vaknade nästa dag och hittade 3kr på marken?
Citera
2012-04-05, 03:42
Medlem
kuddenchristos avatar
Om man inte vågar göra det, så är man inte ateist. Man fruktar helt enkelt inte något som man inte alls tror existerar.
Citera
2012-04-05, 05:09
Medlem
kp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Om man inte vågar göra det, så är man inte ateist. Man fruktar helt enkelt inte något som man inte alls tror existerar.

Sant, förutom att man kanske inte vill skära sig och slösa tid på att filma det. Själv kommer jag själv ur min ungdom ifrån black metal svängen på tidiga nittiotalet och vi var kanske lite galna då och gjorde liknande saker mest på skoj och dåraktiga utmaningar på massor med fester. Har sålt min själ massor med gånger. Aldrig fått något betalt. Hmmm konstigt??? Nja då det inte finns något övernaturligt så oroas jag inte och mitt liv har gått fint hittills.

Soffbord.... riktigt kul! Kudos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in