2011-03-27, 04:06
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Ta en kurs i svenska.
Den som säljer sin själ måste först tro på satan. Sen måste han bevisa sin tro genom att gå igenom en ritual där du visar att du kan begå onda gärningar. När du kommit till en viss gräns i ondska blir du belönad med världslig rikedom. Många mäktiga har gått igenom detta, därför ser världen ut som den gör.
Tror du verkligen att livet är en sådan labyrint?
Är inte kärleksljuset ganska klart lysande i denna vilsenhet?

Finns ju en själ i oss, eller hur!?
Citera
2011-03-27, 04:41
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ot-kj
Jag har många talanger. Musikalisk begåvad, konstnärlig, kan rita, har stor teknisk kunskap, yada yada. Take it or leave it

OT: Jag skulle nog våga. Om jag faktiskt får nånting från en rik satanist först. Men satanisten får inte vara med i registret för några brott. Annars vågar jag inte.
Tror inte att du ska sälja dig så billigt i din fråga över din existens.

Du verkar ju vara unik i allt detta? Varför säljer du dig?
Citera
2011-03-27, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Tror inte att du ska sälja dig så billigt i din fråga över din existens.

Du verkar ju vara unik i allt detta? Varför säljer du dig?

För det första tror jag inte att man har en riktig själ.

För det andra om man hade en själ är det inte min att ge bort. på så sätt lurar jag satanisten jag säljer min själ till.
Citera
2011-03-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaggywaggy
Och skulle ngn kunna spela in när det gör detta eller ta foto?
if u dare . . .
Hade tråkigt så jag filmade när jag sålde min själv till djävulen. http://www.youtube.com/watch?v=0svVDq3NYSI.
Citera
2011-03-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Hade tråkigt så jag filmade när jag sålde min själv till djävulen. http://www.youtube.com/watch?v=0svVDq3NYSI.
Du är la inte lite crasy Men gjorde du rätt? ska man inte ha en pentagram och ljus o skit?
Citera
2011-03-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ot-kj
Du är la inte lite crasy Men gjorde du rätt? ska man inte ha en pentagram och ljus o skit?
Jag vet inte, enligt wikipedia behöver man bara signera kontraktet med sitt eget blod. Varför inte testa själv?
Citera
2011-03-27, 14:16
Medlem
Citat:

Hahaha! Mer cyniskt än såhär kan det knappast bli.
Citera
2011-03-27, 14:49
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte, enligt wikipedia behöver man bara signera kontraktet med sitt eget blod. Varför inte testa själv?
jag trodde inte att ngn skulle göra men va! fan! modigt... som fan.
Mycket credits.Nu kan du bara posta om hur ditt livs lycka kmr vända och du kommer faila
Citera
2011-03-28, 10:56
Bannlyst
Jag gjorde det också, men jag sålde min själ för power och wealth istället för 3kr vi får se hur det blir med det.
Citera
2011-05-27, 22:06
Medlem
echelonxs avatar
Absolut inte.

Alla dessa är helt olika varelser:

Satanael
Belial
Moloch
Lucifer

Belial är väl kanske det man skulle kunna kalla för "Satan".
Citera
2011-05-27, 22:10
Medlem
Det kanske är som med trenigheten.
Citera
2011-05-28, 09:48
Medlem
Edenbelows avatar
Rekommenderar er som är intresserade av historien bakom Lucifer och Satan att spana in dokumentären, "The history of the Devil." Går att skåda hela spektaklet på youtube;

http://www.youtube.com/watch?v=lJQaVKoxd64

Rätt intressant hur vår syn på Satan har förändrats markant genom århundraden och än idag fortsätter att förändras. Inte hundra på om det verkligen besvarar din frågeställning TS, men det kan nog ge lite mer insyn i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in