Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Min verklighetsuppfattning kan man säga. Jag vill inte göra misstaget att tro på saker som ej existerar, typ gudar, spöken, aliens på jorden, o.s.v. Att någon säger till mig att de köpt ny hund, men det visar sig att de luras, det gör inget åt min tro på att hundar existerar.
Om någon säger att gudar eller spöken finns, då kommer jag kräva belägg (om de vill bli trodd).
Du kräver inte bara belägg, du kräver att vetskapen om Guds eller satans existens ska komma utifrån, från en annan människa. Redan där har du själv lagt en grund för dig att avfärda allting eftersom metafysiska ting inte kan bevisas fysiskt utan endast kan uppenbaras andligt.
Förutsätter du att kunskapen om Guds eller Satans existens endast kan färdas från mun till mun genom människor och inte erfaras på andligt vis så har du redan bestämt dig för att den typen av verklighet inte existerar.
Eftersom du redan har fått vittnessbördet om Jesus här så har du redan allt som du kan få från andra människor, resten, den andliga vissheten, tron, får du på egen hand genom att själv söka Honom. Så gå in i din kammare och sätt dig på knäna och sök Gud själv, för här får du inga bevis.