Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-02, 20:06
Medlem
Det beror på vem du frågar.

Frågar du mig så säger jag att Gud var den första som fick brinna i Satans Helvete när han skapade oss 👍På samma sätt som vi gör våra val och får stå för konsekvensen fick Gud göra det.

Han lyckades iallafall hinna få ut alla 7 dödssynder på papper innan Satan tog honom och försökte förmedla sitt misstag till oss innan Lucifer ensam fortsatte att styra världen. Men inte många bryr sig så tyvärr kommer antagligen den stora massan brinna i Satans Helvete när vi dör för vi är alla syndare.

Hej 🍻
Citera
2019-06-02, 20:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
I Islam tänker man på att kvinnan är skapt av ett revben och är därför lite krokig. Försöker man räta ut henne går hon sönder.

Man kan fundera över varför kvinnor i dagens samhälle prompt premieras och kvoteras in på poster. Om inte detta har med Shaytan att göra.

Om man tror att kvinnan är skapt av ett revben är man naturligtvis oerhört outbildad alternativt dum i huvudet.
Kvinnor kvoteras in på tex styrelseposter för att annars skulle de inte hamna där. Männen i basturunkarklubben väljer bara varandra. Det har inget med en fiktiv ond figur att göra, det är ett sätt för samhället att öka jämlikheten.

Det som styr världen är pengar och makt, inte påhittade figurer.
Citera
2019-06-02, 20:36
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Källa?
Koranen och hadither.
Citera
2019-06-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Koranen och hadither.
Bättre kan du. Länk till relevanta verser?
Citera
2019-06-02, 20:45
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Kung Nebukadnessar var också Guds tjänare. Så länge han gjorde Guds vilja. Kristna är inte under lag utan under nåd. Och även de som håller ut under prövningar har besegrat världen(s myndigheter).

Joh 5
4eftersom alla som är födda av Gud besegrar världen, och detta är den seger som har besegrat världen: vår tro.

Dan 7:27
Och herradömet, väldet och storheten hos rikena under himlen skall ges åt det folk som är den Högstes heliga. Deras (Guds) rike skall vara ett evigt rike, som alla välden kommer att tjäna och lyda.”

Den som inte tjänar och lyder Gud(s rike) kommer att straffas.

Menar du att Paulus talar om någonting annat, mycket högre, än kungar och politiker i Romarbrevet 13? I vers sex som kommer efter det jag har citerat börjar han ju tala om skatter.
Citera
2019-06-02, 21:18
Medlem
Jag såg att du ville ha text-tolkning i din ts, men när Islam ändå kom upp...

Enligt Islam styr Gud allt!
Satan kan bara (med Guds tillåtelse) locka och lura oss.

Folk får de ledare de förtjänar.
Är folk syndiga och dåliga får de dåliga ledare.
Citera
2019-06-02, 21:40
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Jag såg att du ville ha text-tolkning i din ts, men när Islam ändå kom upp...

Enligt Islam styr Gud allt!
Satan kan bara (med Guds tillåtelse) locka och lura oss.

Folk får de ledare de förtjänar.
Är folk syndiga och dåliga får de dåliga ledare.

Ja, det är vad Koranen säger i Surah 5:14. Eftersom kristna nationer glömde bort en del av evangeliet och således föll från den äkta tron på Gud, så skapade Gud hat och fiendskap emellan dem.

Detsamma gällde judarna i föregående vers.
Senast redigerad av Pust 2019-06-02 kl. 21:44.
Citera
2019-06-02, 21:43
Medlem
belfs avatar
Citat:
Bättre kan du. Länk till relevanta verser?
Sök själv. Säg en sak du vill veta så ska jag visa hur man gör.
Citera
2019-06-02, 22:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Matteus:
4:8 Åter tog djävulen honom med sig, upp på ett mycket högt berg, och visade honom alla riken i världen och deras härlighet
4:9 och sade till honom: »Allt detta vill jag giva dig, om du faller ned och tillbeder mig.»

19:28 Jesus svarade dem: »Sannerligen säger jag eder: När världen födes på nytt, då när Människosonen sätter sig på sin härlighets tron, då skolen också I, som haven efterföljt mig, få sitta på tolv troner såsom domare över Israels tolv stammar.
19:29 Och var och en som har övergivit hus, eller bröder eller systrar, eller fader eller moder, eller barn, eller jordagods, för mitt namns skull, han skall få mångfaldigt igen, och skall få evigt liv till arvedel.
19:30 Men många som äro de första skola bliva de sista, och många som äro de sista skola bliva de första.»
Johannes:
3:17 Ty icke sände Gud sin Son i världen för att döma världen, utan för att världen skulle bliva frälst genom honom.

3:19 Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda,
3:20 Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade.

7:7 Världen kan icke hata eder, men mig hatar hon, eftersom jag vittnar om henne, att hennes gärningar äro onda.

8:23 Men han svarade dem: »I ären härnedifrån, jag är ovanifrån; I ären av denna världen, jag är icke av denna världen.

12:31 Nu går en dom över denna världen, nu skall denna världens furste utkastas.

14:30 Härefter talar jag icke mycket med eder, ty denna världens furste kommer. I mig finnes intet som hör honom till;
14:31 men detta sker, för att världen skall förstå att jag älskar Fadern och gör såsom Fadern har bjudit mig. Stån upp, låt oss gå härifrån.»

15:18 Om världen hatar eder, så betänken att hon har hatat mig förr än eder.
15:19 Voren I av världen, så älskade ju världen vad henne tillhörde; men eftersom I icke ären av världen, utan av mig haven blivit utvalda och tagna ut ur världen, därför hatar världen eder.

16:11 i fråga om dom, ty denna världens furste är nu dömd.

16:33 Detta har jag talat till eder, för att I skolen hava frid i mig. I världen liden i betryck; men varen vid gott mod, jag har övervunnit världen.»

17:14 Jag har givit dem ditt ord; och världen har hatat dem, eftersom de icke äro av världen, likasom icke heller jag är av världen.
Matteus:
10:29 Säljas icke två sparvar för en skärv? Och icke en av dem faller till jorden utan eder Faders vilja.
Satan är världens furste och världen hatar Jesus. Jesus kom till världen valde ut sina lärjungar och förde dem ut ur världen och världens strävanden. De skulle besöka Israels alla städer och berätta om budskapet. Paulus var en del av världen så som också den kristna kyrkan blev. Världen ska gå under när man ser de nya knopparna på fikonträdet (de rättfärdiga) och först då kommer Jesus åter. Människorna i dödsriket delas upp i två grupper, de rättfärdiga och kärleksfulla som går till ett evigt liv, och de orättfärdiga och hatiska, som går till ett evigt straff (döden).
Citera
2019-06-02, 23:41
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Jesus svarade: »Mitt rike är icke av denna världen. Om mitt rike vore av denna världen, så hade väl mina tjänare kämpat för att jag icke skulle bliva överlämnad åt judarna. Men nu är mitt rike icke av denna världen.»

I och för sig sade Jesus något i stil med det också. Markusbrevet 10:13-16:
Och man bar fram barn till honom, för att han skulle röra vid dem; men lärjungarna visade bort dem.

När Jesus såg detta, blev han misslynt och sade till dem: »Låten barnen komma till mig, och förmenen dem det icke; ty Guds rike hör sådana till.

Sannerligen säger jag eder: Den som icke tager emot Guds rike såsom ett barn, han kommer aldrig ditin.»

Och han tog dem upp i famnen och lade händerna på dem och välsignade dem.
Enligt Paulus i Romarbrevet 5:10-12 är vi dock alla födda i synd.
Ja, jag tror det var Paulus som anses vara den som gav underlag för organiserad religion och kyrkor med mera som gjorde att Gud tog från något inom oss ut till den yttre materialistiska världen. Tänk bara på det Gud och hans rike som vi indoktrineras in i att tro - en skäggig vit man på ett moln. Det är Vatikanstaten som avbildat den bibliska Guden som Zeus - Gudarnas konung och Himlens Härskare från Grekisk Mytologi. Riket Gud talar om i skriften är organet Epifysen i hjärnan och Guds röst är intuitionen. Skriften handlar till mycket stor del om människokroppen. Barn föds goda med en mycket aktiv Epifys och kan skilja gott från ont. Vi vuxna lär oss släcka denna röst tidigt och låta egot ta över, om inte annat lär vi oss att tvingas strypa intuitionen i den militärt enmönstrade skolan och förskolan. Vår uppgift är att hitta tillbaka till tiden vi kunde avgöra gott från ont och lära oss undvika hamna i ’Ormens grepp’. Så vi föds inte i synd, men som världen ser ut idag så frestas barn tidigt att leva orättfärdigat då föräldrar inte gränssätter i den mån de bör idag, för att inte glömma att de sätts på förskolar innan de kan gå i många fall. Barn är mycket ensamma och får klara sig själva, därmed utvecklar de egna överlevnadsstrategier.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-02 kl. 23:45.
Citera
2019-06-03, 12:35
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Ja, jag tror det var Paulus som anses vara den som gav underlag för organiserad religion och kyrkor med mera som gjorde att Gud tog från något inom oss ut till den yttre materialistiska världen. Tänk bara på det Gud och hans rike som vi indoktrineras in i att tro - en skäggig vit man på ett moln. Det är Vatikanstaten som avbildat den bibliska Guden som Zeus - Gudarnas konung och Himlens Härskare från Grekisk Mytologi. Riket Gud talar om i skriften är organet Epifysen i hjärnan och Guds röst är intuitionen. Skriften handlar till mycket stor del om människokroppen. Barn föds goda med en mycket aktiv Epifys och kan skilja gott från ont. Vi vuxna lär oss släcka denna röst tidigt och låta egot ta över, om inte annat lär vi oss att tvingas strypa intuitionen i den militärt enmönstrade skolan och förskolan. Vår uppgift är att hitta tillbaka till tiden vi kunde avgöra gott från ont och lära oss undvika hamna i ’Ormens grepp’. Så vi föds inte i synd, men som världen ser ut idag så frestas barn tidigt att leva orättfärdigat då föräldrar inte gränssätter i den mån de bör idag, för att inte glömma att de sätts på förskolar innan de kan gå i många fall. Barn är mycket ensamma och får klara sig själva, därmed utvecklar de egna överlevnadsstrategier.

Jesus sade till sina lärjungar att "I haven fått för intet; så given ock för intet. Skaffen eder icke guld eller silver eller koppar i edra bälten" (Matt. 10:8-9). Kontra med Paulus "Så har ock Herren förordnat att de som förkunna evangelium skola hava sitt uppehälle av evangelium." (1 Kor. 9:14)
Citera
2019-06-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Menar du att Paulus talar om någonting annat, mycket högre, än kungar och politiker i Romarbrevet 13? I vers sex som kommer efter det jag har citerat börjar han ju tala om skatter.
Det finns flera exempel i bibeln när Gud använder kungar, myndigheter eller ett folk (Egypten) för att straffa. Men det finns en gräns för vad de får och inte får göra. När de bryter mot de mänskliga rättigheterna t ex. Vanligt förekommande lite överallt i världen, inte bara i Sverige. Ingen förnedrande behandling eller bestraffning är en mänsklig rättighet. Sverige följer inte sina egna lagar, för riksdagen har ratificerat Europakonventionen för mänskliga rättigheter. Det är sånt som får Gud att vända sig mot alla sina fiender i Sverige, från statschef till knekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in