Citat:
Ursprungligen postat av
Pust
Jesus svarade: »Mitt rike är icke av denna världen. Om mitt rike vore av denna världen, så hade väl mina tjänare kämpat för att jag icke skulle bliva överlämnad åt judarna. Men nu är mitt rike icke av denna världen.»
I och för sig sade Jesus något i stil med det också. Markusbrevet 10:13-16:
Och man bar fram barn till honom, för att han skulle röra vid dem; men lärjungarna visade bort dem.
När Jesus såg detta, blev han misslynt och sade till dem: »Låten barnen komma till mig, och förmenen dem det icke; ty Guds rike hör sådana till.
Sannerligen säger jag eder: Den som icke tager emot Guds rike såsom ett barn, han kommer aldrig ditin.»
Och han tog dem upp i famnen och lade händerna på dem och välsignade dem.
Enligt Paulus i Romarbrevet 5:10-12 är vi dock alla födda i synd.
Ja, jag tror det var Paulus som anses vara den som gav underlag för
organiserad religion och
kyrkor med mera som gjorde att Gud tog från något inom oss ut till den yttre materialistiska världen. Tänk bara på det Gud och hans rike som vi indoktrineras in i att tro - en skäggig vit man på ett moln. Det är Vatikanstaten som avbildat den bibliska Guden som Zeus -
Gudarnas konung och
Himlens Härskare från Grekisk Mytologi. Riket Gud talar om i skriften är organet
Epifysen i hjärnan och
Guds röst är
intuitionen. Skriften handlar till mycket stor del om människokroppen. Barn föds goda med en mycket aktiv Epifys och kan skilja gott från ont. Vi vuxna lär oss släcka denna röst tidigt och låta egot ta över, om inte annat lär vi oss att tvingas strypa intuitionen i den militärt enmönstrade skolan och förskolan. Vår uppgift är att hitta tillbaka till tiden vi kunde avgöra gott från ont och lära oss undvika hamna i ’Ormens grepp’. Så vi föds inte i synd, men som världen ser ut idag så frestas barn tidigt att leva orättfärdigat då föräldrar inte gränssätter i den mån de bör idag, för att inte glömma att de sätts på förskolar innan de kan gå i många fall. Barn är mycket ensamma och får klara sig själva, därmed utvecklar de egna överlevnadsstrategier.