Citat:
Det är lite mer nyanserat än så. Båda åt, så båda dog. Så långt är allt lika. Men eftersom brotten var olika blev påföljderna för alla blandade olika också. Det framgår tydligt när man läser 1Mo 3:14-19. Adam fick en dom han med eftersom han var exakt lika skyldig som Eva.
Ja om Gud nu finns så kommer vi alla att stå framför honom ensamma.
Vi kommer inte att kunna säga: det var Eva som sa.. ..
Vi får svara på frågan: varför gjorde DU så?
Så här jag förstått det hela.
Vi får helt enkelt ta ansvar för alla våra egna beslut, handlingar , feghet, falskhet osv
Om sedan Gud är Gud som Gud beskrivs eller Satan som Satan beskrivs kommer väl att visa sig.
Jag vet i alla fall det här. Skulle jag stå bredvid en person jag älskar och Gud säger åt mig att jag är välkommen och den jag älskar inte är välkommen.
Då väljer jag att följa den jag älskar till helvetet eller vart vi nu hamnar.
Jag har inte sett eller känt att Gud älskar mig.
Varför ska jag då stanna där hos Gud.
Jag är inte rädd för vare sig Gud eller Satan.
Det vet nog Gud om också om han existerar.
Ja om Gud nu finns så kommer vi alla att stå framför honom ensamma.
Vi kommer inte att kunna säga: det var Eva som sa.. ..
Vi får svara på frågan: varför gjorde DU så?
Så här jag förstått det hela.
Vi får helt enkelt ta ansvar för alla våra egna beslut, handlingar , feghet, falskhet osv
Om sedan Gud är Gud som Gud beskrivs eller Satan som Satan beskrivs kommer väl att visa sig.
Jag vet i alla fall det här. Skulle jag stå bredvid en person jag älskar och Gud säger åt mig att jag är välkommen och den jag älskar inte är välkommen.
Då väljer jag att följa den jag älskar till helvetet eller vart vi nu hamnar.
Jag har inte sett eller känt att Gud älskar mig.
Varför ska jag då stanna där hos Gud.
Jag är inte rädd för vare sig Gud eller Satan.
Det vet nog Gud om också om han existerar.
Gud testade bl a Adam, och Eva genom att ställa frågor, trots att han visste vad de hade gjort, för att se om någon skulle ljuga. Det kallas förhörsteknik i dag.
Det är inget nytt.
Skall ni ha tack för att ni älskar dem som älskar er? Också syndare älskar dem som visar dem kärlek. Luk 6:32
Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. Matt 10:37
Du är en sån som...
De älskade äran från människor högre än äran från Gud. Joh 12:43
Varför skulle du älska äran av att bli älskad av en människa, som inte förmår göra mer för dig än att uttala sitt stöd (you go girl! girly power!) mer än att bli älskad av Gud och belönas med evigt liv? Det är definitionen av selling yourself short.