2020-09-04, 20:20
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag håller med Annalisa Ericson var faktiskt en riktig snygging medan Sickan Carlsson egentligen inte såg särskilt bra ut.

Jag tycker tvärtom att Sickan Carlsson var mer klassiskt vacker, men att hon inte hade samma djuriska utstrålning som den lätt vulgära Annalisa Ericsson. Sickan var mer för dem som gillar lärarinne- och bibliotekariesex.
Citera
2020-09-04, 20:24
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Jag tycker tvärtom att Sickan Carlsson var mer klassiskt vacker, men att hon inte hade samma djuriska utstrålning som den lätt vulgära Annalisa Ericsson. Sickan var mer för dem som gillar lärarinne- och bibliotekariesex.

Sickan Carlsson såg rätt kantig ut medan Annalisa Ericsson var mer av en klassisk skönhet och klart sexigare.

Tragiskt att de bägge är borta nu vi har få levande band till förr i tiden kvar.
Senast redigerad av Avsiktaren 2020-09-04 kl. 21:18.
Citera
2020-09-04, 23:06
Medlem
Citat:
Hon såg rätt alldaglig ut men verkade trevlig och såg glad ut. Men snyggingen var klart Annalisa Ericson.

Jo men även jag tänkte direkt det här avsnittet handlar om en bög men tydligen var han inte det även om Kalle Lind inte verkade vilja släppa sina förutfattade meningar. Man kan vara intresserad av att sy damklänningar utan att vara intresserad av män.

Fast det är klart att Tutta Rolf var ju snyggare än Annalisa Eriksson. Fast Zarah Leander var snyggast.

Jag tyckte det snarare var att Kalle inte kunde släppa idén att kunna vara hetero och flamboyant på samma gång.
Citera
2020-09-05, 08:03
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Fast det är klart att Tutta Rolf var ju snyggare än Annalisa Eriksson. Fast Zarah Leander var snyggast.

Jag tyckte det snarare var att Kalle inte kunde släppa idén att kunna vara hetero och flamboyant på samma gång.

Jag tycker Annalisa Ericson var bra snyggare än de bägge även om Tutta Rolf också såg bra ut.
Annalisa Ericson var dessutom snygg högt upp i åren medan Zarah Leander såg rätt sliten ut de sista decennierna. Annalisa Ericsson hade dessutom en attraktionskraft som få svenska skådespelerskor har haft.

Jag uppfattade det som att han hade fött för sig att Gaborn höll sig djupt inne i garderoben och trots att han var tillsammans med flera kvinnor och inte hade något för sig med män vad det finns bevis för var han egentligen bög. Han till och med sa att skulle ha haft det lättare idag med prideparader eller hur han sa det.
Senast redigerad av Avsiktaren 2020-09-05 kl. 08:39.
Citera
2020-09-05, 17:54
Medlem
Citat:
Jag tycker Annalisa Ericson var bra snyggare än de bägge även om Tutta Rolf också såg bra ut.
Annalisa Ericson var dessutom snygg högt upp i åren medan Zarah Leander såg rätt sliten ut de sista decennierna. Annalisa Ericsson hade dessutom en attraktionskraft som få svenska skådespelerskor har haft.

Jag uppfattade det som att han hade fött för sig att Gaborn höll sig djupt inne i garderoben och trots att han var tillsammans med flera kvinnor och inte hade något för sig med män vad det finns bevis för var han egentligen bög. Han till och med sa att skulle ha haft det lättare idag med prideparader eller hur han sa det.

Spriten och tobaken tog nog ut sin rätt för Zarah.

Rätt löjligt att förutsätta att Gaborn var gay, där de enda "bevisen" är att han gjorde damkläder och var flamboyant. Andra kända bögar som Herrgård och den där frisören, hade välkända andra liv, och var inte särskilt hemlig annat än offentligt.

Att Gaborn skulle ha något extrahemligt dubbelliv känns inte sannolikt, och än mindre att han skulle vara typen som förnekade.
Citera
2020-09-08, 17:18
Medlem
Vad ska jag lyssna på nu, bär jag kommit igenom alla Snedtänkt? (Utom de olyssningsbara)
Citera
2020-09-08, 23:42
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Vad ska jag lyssna på nu, bär jag kommit igenom alla Snedtänkt? (Utom de olyssningsbara)

Nästa avsnitt.

Men ja Zarah Leander i slutet av sitt liv såg verkligen ut som en gammal rökartant. Både Annalisa Ericson och Sickan Carlsson levde antagligen betydligt hälsosammare liv än sina jämnåriga manliga skådespelare. Åke Söderblom var bara tre år äldre än Annalisa och fem år äldre än Sickan. Åke Grönberg var ett år yngre än Sickan och ett år äldre än Annalisa och bägge dog mer än 40 år innan Sickan och Annalisa. Och både Annalisa Ericson och Sickan Carlsson var välbehållna högt upp i åldern och levde väldigt länge vilket jag tror är för att vi parar ihop dem för att även unga människor minns dem som levande personer till skillnad från så många andra av de stora skådespelarna från 30- och 40-talets filmer. Bland manliga är det nog bara Stig Järrel död 98 vid 88 års ålder och Nils Poppe död 00 vid 92 års ålder som kommer i närheten. Annalisa Ericson och Sickan Carlsson framträdde ofta i TV tillsammans just för att de var de reliker de var.
Citera
2020-09-09, 07:11
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Fast det är klart att Tutta Rolf var ju snyggare än Annalisa Eriksson.

Om man skall ta med kvinnor från grannländerna så var Marguerite Viby snyggare än Tutta Rolf dock inte samma nivå av sexbomb som Annalisa Ericson var.
Citera
2020-09-10, 12:45
Medlem
Nu när vi ändå är inne på heta skådespelerskor från dem svartvita tiden, så kan vi väl ta ännu ett litet stickspår. Något som väl absolut måste tillåtas i den här tråden!

Vi ska ha klart för oss att Ulla Jacobsson inte alls var den första som visade tittarna i svensk spelfilm. Redan 1945 får vi se, visserligen på långt håll, en bystig och naken Emy Hagman på väg att ta en simtur i Roslagen. Finns i en av hembiträdsesboxarna. Tyvärr pratar hon göteborgska, så sex appeallen är förstås noll.
Citera
2020-09-10, 13:10
Medlem
snillet_1s avatar
Lyssnade inte klart på Killinggänget-avsnittet men skulle det inte vara dubbelavsnitt med pojken? Eller signalerade Lind med att titulera episoden "Om Killinggänget 1" bara att han kommer att återvända till ämnet i framtiden? Det finns ju en del att gräva i.
Citera
2020-09-10, 14:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lyssnade inte klart på Killinggänget-avsnittet men skulle det inte vara dubbelavsnitt med pojken? Eller signalerade Lind med att titulera episoden "Om Killinggänget 1" bara att han kommer att återvända till ämnet i framtiden? Det finns ju en del att gräva i.
Fattade det som att avsnitt två skulle få vänta på sig några veckor.
Citera
2020-09-14, 21:46
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Nu när vi ändå är inne på heta skådespelerskor från dem svartvita tiden, så kan vi väl ta ännu ett litet stickspår. Något som väl absolut måste tillåtas i den här tråden!

Vi ska ha klart för oss att Ulla Jacobsson inte alls var den första som visade tittarna i svensk spelfilm. Redan 1945 får vi se, visserligen på långt håll, en bystig och naken Emy Hagman på väg att ta en simtur i Roslagen. Finns i en av hembiträdsesboxarna. Tyvärr pratar hon göteborgska, så sex appeallen är förstås noll.

Sexapeallen är absolut inte noll för att hon pratar som vanligt folk.

Förövrigt var Emmy Hagman inte särskilt snygg däremot var Ulla Jacobsson väldigt snygg hon kom förövrigt från Mölndal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in