2020-09-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
De var väl framför allt trista och överskattade.

Du som inte begrep dig på.
Citera
2020-09-03, 13:55
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Vem vill du ha som gäst när de tar upp Beethoven eller Shakespeare?

Avsnittet var trevligt om någon som var rätt för sin ålder var Monica Forsberg väldigt rörig även om ämnet var henne själv.

Då vill jag ha en gubbe 60+ med humorn och kvickheten i behåll.

Du var roligare förr förresten.
Citera
2020-09-03, 16:16
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Då vill jag ha en gubbe 60+ med humorn och kvickheten i behåll.

Du var roligare förr förresten.

Jag tycker att en 29-åring med intresse och passion för ämnet passar bättre än någon 100-åring som har glömt bort allt. Monica Forsberg var ett bra exempel på någon som hade ett väldigt rörigt minne även om ämnet var henne själv och vad hon hade varit verksam i.

Ja luften har gått ur och jag tycker inte att det är så roligt att få elaka personangrepp när man skriver välmenande åsikter vilket har gjort att jag har blivit fegare. Samtidigt vill folk placera en i fack samtidigt som man egentligen är över hela åsiktsplanet.
Senast redigerad av Avsiktaren 2020-09-03 kl. 16:28.
Citera
2020-09-04, 00:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Du som inte begrep dig på.

Ingen riktig mening. Minns hur han svassade för dem i det avsnittet och försökte få det att låta som att de gjorde något revolutionerande. En massa trams om genus förstås.
Citera
2020-09-04, 07:43
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Jag tycker att en 29-åring med intresse och passion för ämnet passar bättre än någon 100-åring som har glömt bort allt. Monica Forsberg var ett bra exempel på någon som hade ett väldigt rörigt minne även om ämnet var henne själv och vad hon hade varit verksam i.

Ja luften har gått ur och jag tycker inte att det är så roligt att få elaka personangrepp när man skriver välmenande åsikter vilket har gjort att jag har blivit fegare. Samtidigt vill folk placera en i fack samtidigt som man egentligen är över hela åsiktsplanet.

Sorry. Menade inte att såra någon.

Egentligen håller jag med, att kunskap går före ålder, men de gånger Snedtänkt varit som sämst har yngre tjejer gästat.

Ni som lyssnat på senaste podden om någon ”Svenbörje” får gärna återkoppla. Inget jag vill lyssna på spontant sådär, men är det bra så är det bra.
Citera
2020-09-04, 09:04
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Sorry. Menade inte att såra någon.

Egentligen håller jag med, att kunskap går före ålder, men de gånger Snedtänkt varit som sämst har yngre tjejer gästat.

Ni som lyssnat på senaste podden om någon ”Svenbörje” får gärna återkoppla. Inget jag vill lyssna på spontant sådär, men är det bra så är det bra.

Det var inte mot dig. Jag bara säger hur det har blivit som det här blivit och sedan har man skrivit en hel del pinsamheter här som man har ångest över.

Ja det var ganska intressant. Kalle Lind ville gärna veta om han var bög vilket jag själv tänkte att han var men tydligen var han bara intresserad av kvinnor.
Citera
2020-09-04, 11:30
Medlem
Orkade inte heller provlyssna på svenbörje, jag har blivit bränd så många gånger förut.

Testade faktiskt Sickan Carlsson å gav det en halvtimme tror jag. Började klia i huvet efter att experten inte visste vilket årtionde personen för ämnet var född sen var det wikipedia och högstadieuppsats efter det kändes det som. Inte för att det behövs att folk är superexperter när folk pratar men stela samtal kring ämnen man har en vag uppfattning om känns halvkul att lyssna på.

Synd eftersom jag verkligen gillar podedn och lyssnat sen starten i princip. Men kanske nödvändigt att byta demografi för att utvecklas.

Kanske blir intervju-podd med random tanter och farbröder som jobbat på posten och kanske på affär å tycker att men det var väl helt okej
Senast redigerad av Spakur 2020-09-04 kl. 11:40.
Citera
2020-09-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Orkade inte heller provlyssna på svenbörje, jag har blivit bränd så många gånger förut.

Testade faktiskt Sickan Carlsson å gav det en halvtimme tror jag. Började klia i huvet efter att experten inte visste vilket årtionde personen för ämnet var född sen var det wikipedia och högstadieuppsats efter det kändes det som. Inte för att det behövs att folk är superexperter när folk pratar men stela samtal kring ämnen man har en vag uppfattning om känns halvkul att lyssna på.

Synd eftersom jag verkligen gillar podedn och lyssnat sen starten i princip. Men kanske nödvändigt att byta demografi för att utvecklas.

Kanske blir intervju-podd med random tanter och farbröder som jobbat på posten och kanske på affär å tycker att men det var väl helt okej

Nog bara lite tillfällig förvirring hos henne. Annars är det inte så svårt att göra en kvalificerad gissning.

Problemet tycker jag inte är ifall de har järnkoll på ämnet, utan att de inte har den djupa allmänbildningen i underhållningshistorien vi lyssnare har vant oss vid.

Svenbörje tycker jag verkar lovande. Perifier person i nöjesindustrin med någon som ska ha järnkoll.

Annars ville jag ha mer om Annalisa Eriksson. Både snyggare och naknare än Sickan på film.
Senast redigerad av 25cm-slak 2020-09-04 kl. 14:46.
Citera
2020-09-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ingen riktig mening. Minns hur han svassade för dem i det avsnittet och försökte få det att låta som att de gjorde något revolutionerande. En massa trams om genus förstås.

Har man de som gäster får man nog stå ut med lite feminism. Tycker nog att du borde förstått att den hade allergivarning redan från början.

Att de sen inte var några stora föregångare egentligen skiter jag i. Kul var de ändå, även i det här programmet.
Citera
2020-09-04, 17:44
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Annars ville jag ha mer om Annalisa Eriksson. Både snyggare och naknare än Sickan på film.

Jag håller med Annalisa Ericson var faktiskt en riktig snygging medan Sickan Carlsson egentligen inte såg särskilt bra ut.
Citera
2020-09-04, 19:18
Medlem
Citat:
Jag håller med Annalisa Ericson var faktiskt en riktig snygging medan Sickan Carlsson egentligen inte såg särskilt bra ut.

Men Sickan såg väldigt trevlig ut.

Avsnittet om Svenbörje Gaborn är en typiskt bra Snedtänkt. Hon som blir intervjuad kan allt om Svenbörje (vilket jävla namn), och Kalle fyller på med allt runtikring utan att de behöver konkurrera.

Fast lite löjligt är det att Kalle nödvändigtvis måste fiska efter hans sexualitet. Kändes fördomsfullt.
Citera
2020-09-04, 19:48
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Men Sickan såg väldigt trevlig ut.

Avsnittet om Svenbörje Gaborn är en typiskt bra Snedtänkt. Hon som blir intervjuad kan allt om Svenbörje (vilket jävla namn), och Kalle fyller på med allt runtikring utan att de behöver konkurrera.

Fast lite löjligt är det att Kalle nödvändigtvis måste fiska efter hans sexualitet. Kändes fördomsfullt.

Hon såg rätt alldaglig ut men verkade trevlig och såg glad ut. Men snyggingen var klart Annalisa Ericson.

Jo men även jag tänkte direkt det här avsnittet handlar om en bög men tydligen var han inte det även om Kalle Lind inte verkade vilja släppa sina förutfattade meningar. Man kan vara intresserad av att sy damklänningar utan att vara intresserad av män.
Senast redigerad av Avsiktaren 2020-09-04 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in