2020-03-22, 14:12
Medlem
Kalle med vänner vill jämföra dagens mångkulturella upplopp med subkulturella ungdomskravaller, ynkligt
Citera
2020-03-24, 00:41
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Precis det jag skrev här för ett tag sedan.De där två, Trampe och Lind , fungerar inte bra ihop i poddsammanhang. De drar fram de sämsta sidorna hos varandra. Ta bara en sådan sak att Trampe måste påminna Kalle om att fråga han om vad som hänt sedan sist. Varpå Kalle motvilligt gör det, men med tillägget säg inget om dina fysikstudier för då lyssnar jag inte. Que.Trampe fattar ju att han inte kan berätta om sådant i detalj. Det skulle tråka folk till döds, men han kanske reflekterat om något som går att relaterat till så det blir intressant och kul. Det har ju Trampe känsla för, såklart. Men se det tror inte Kalle.

I Della morta blir Trampe alltmer insällsamm mot Kalle , berömmer han allt mer. Kalle berömmer inte Trampe. Trampe allt mer fnittrigt konflikträdd. Detta verkar trigga Kalle att bli mer sarkastisk och elak mot Trampe. Trampe som då..,.En ond spiral.

Fredag i p4 den med Susanna och Kalle är kul och bra, men där märks ju att det är skoj när de rackar ned på varandra, så är inte fallet i Della morta.

Tjejen i dagens avsnitt av Snedtänkt , om Picassos äventyr. Visste inte vad ett dussin är. Utöver det, tja lite nytt om filmen fick man till livs. Att Hasse , vars far och farfar dött vid 47 års ålder var just 47 vid inspelningen och därför ville dra på ut av helvete , som ett Grande finale innan döden. Att filmen tydligen har en enorm kultstatus i Ungern , av alla länder.

Det var ju den där jävla bimbon som pratade om 70-talsfilm. Jaså tog de upp att den är en kultfilm i Ungern? Det är sant. Den gick alltid på reprisbiograferna där och när man träffade filmintresserade och sade att man var från Sverige, så nämnde de direkt "Picasso kalandjai"
Citera
2020-03-31, 19:24
Medlem
schizophrenias avatar
I senaste avsnittet om östeuropeisk barnkultur i SVT pratades det mycket om Drutten och krokodilen Gena. Kalle Lind brukar tycka om att klämma in ett och annat musikinslag, men missade att inkludera den svenskspråkiga versionen av krokodilens födelsedagssång. För födelsedagssången i rysk originalversion, lyssna här, och för den svenskspråkiga versionen med den finländske artisten M.A. Numminen, lyssna här.

Numminens version gavs ut 1978 på albumet Fårskallevisor, en LP med barnvisor insjungna av Turid och M.A. Numminen.
Citera
2020-04-01, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
I senaste avsnittet om östeuropeisk barnkultur i SVT pratades det mycket om Drutten och krokodilen Gena. Kalle Lind brukar tycka om att klämma in ett och annat musikinslag, men missade att inkludera den svenskspråkiga versionen av krokodilens födelsedagssång. För födelsedagssången i rysk originalversion, lyssna här, och för den svenskspråkiga versionen med den finländske artisten M.A. Numminen, lyssna här.

Numminens version gavs ut 1978 på albumet Fårskallevisor, en LP med barnvisor insjungna av Turid och M.A. Numminen.

Tack!

De nämnde inte heller att de sovjetiska filmerna om Drutten och Gena är mycket sevärda. Finns på Tuben.
Citera
2020-04-01, 12:58
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
De nämnde inte heller att de sovjetiska filmerna om Drutten och Gena är mycket sevärda. Finns på Tuben.
... och man behöver inte kunna ryska för att se och förstå filmerna på youtube, för de finns att se med svensk dialog också. För den som är intresserad, se här.
Citera
2020-04-01, 13:11
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derGeist
finns det verkligen inget bättre att lägga tid på än att lyssna på ett kommunistsvin från malmö med ultralåg iq, som det bästa han kunde få ihop är en podcast, något som alla idioter sysslar med. vad ska en idiot och kommunist lära ut, förutom att han är ett inavlat malmöpatrask.
Så Kalle Lind är ett kommunistsvin? Är du säker på det? Han är ju knappast kommunist av den gamla hårdföra skolan i varje fall. Här är några drygt tio år gamla citat:
Citat:
Hur kan nån ha åkt till Kina och sett en miljon människor klädda likadant, läsande samma bok, och känna att precis så där vill jag att det ska vara?
Citat:
... jag vet inte riktigt vad du hade för föreställning om mej. Att jag gillar kallhamrade diktaturer uppbyggda på teoretiska femårsplaner, terror och skenande paranoja? Det gör jag inte.
Citat:
... jag [kommer] nog att vidhålla att Stalin var en otrevlig rackare, och att det är fullkomligt bisarrt att man i den relativa demokratin Sverige för trettifem år sen valde att dyrka honom som en jesusfigur.
Källa: https://www.kallelind.se/blogg/knutna-navar-del-1/
Citera
2020-04-01, 13:49
Medlem
Citat:
Så Kalle Lind är ett kommunistsvin? Är du säker på det? Han är ju knappast kommunist av den gamla hårdföra skolan i varje fall. Här är några drygt tio år gamla citat:

Källa: https://www.kallelind.se/blogg/knutna-navar-del-1/

jag har runt 4 miljoner följare, mestadels utlänning så jag frågade vad de tycker om detta kommunistäckel. de som svarade sa alla att de inte tyvker om en skit som kalle lind. denna "avkysvärda varelse" det är skillnad på vad folk tycke rom en som har hjärna och vad man själv uippfattar sig själv men så är det med idoiter med låg iq, man tror att man hela tiden är smart för att man kopierar vad andra gör och om det är någon typ av fel så är det någon annans fel.

sedan att tro att man är smart som du tror gör mig bara skitnödig men jag ska tänka på dig och speciellt din kommunistiske rövpolare kalle lind när jag skiter. något positivt fäör och och din äclige idol med er.
Citera
2020-04-01, 14:06
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
jag har runt 4 miljoner följare, mestadels utlänning så jag frågade vad de tycker om detta kommunistäckel. de som svarade sa alla att de inte tyvker om en skit som kalle lind. denna "avkysvärda varelse" det är skillnad på vad folk tycke rom en som har hjärna och vad man själv uippfattar sig själv men så är det med idoiter med låg iq, man tror att man hela tiden är smart för att man kopierar vad andra gör och om det är någon typ av fel så är det någon annans fel.

sedan att tro att man är smart som du tror gör mig bara skitnödig men jag ska tänka på dig och speciellt din kommunistiske rövpolare kalle lind när jag skiter. något positivt fäör och och din äclige idol med er.
Jag har varken utmålat mig som smart eller som vän till Lind. Jag är bara tveksam till att han skulle vara en hårdför kommunist. Hur bildar sig dina miljoner utländska följare en god och saklig uppfattning om Kalle Lind, som ju i huvudsak kommunicerar på svenska?

Hälsningar,
schizo
Citera
2020-04-01, 14:10
Medlem
Citat:
Jag har varken utmålat mig som smart eller som vän till Lind. Jag är bara tveksam till att han skulle vara en hårdför kommunist. Hur bildar sig dina miljoner utländska följare en god och saklig uppfattning om Kalle Lind, som ju i huvudsak kommunicerar på svenska?

Hälsningar,
schizo

de får skapa sig en uppfattning om dig och din rövpolare "kallen" lind. du skapar min content när du ska spela smart och blir triggad.
Citera
2020-04-01, 14:19
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
de får skapa sig en uppfattning om dig och din rövpolare "kallen" lind. du skapar min content när du ska spela smart och blir triggad.
Jag är snarare road än triggad över dina påståenden. Det verkar snarare vara du och dina miljoner (ickesvenskspråkiga?) utländska följare som blir triggade av Kalle Linds podd (på svenska).
Citera
2020-04-01, 14:21
Medlem
Citat:
Jag är snarare road än triggad över dina påståenden. Det verkar snarare vara du och dina miljoner (ickesvenskspråkiga?) utländska följare som blir triggad av Kalle Linds podd (på svenska).

jag tror di har låg iq ich du har gång på gång bevisat att du är inavlad. jag tar det långsamt så att även en iavlad retard som du ska förstå. det är andra som drar en slutsas om dig och din rövpolare, de som är smartare än dig. som inte behöver spela smarta på ett skitforum för losers.

nej, nu måste jag skita. så du för med dig något positivt.
Citera
2020-04-01, 16:14
Medlem
Citat:
finns det verkligen inget bättre att lägga tid på än att lyssna på ett kommunistsvin från malmö med ultralåg iq, som det bästa han kunde få ihop är en podcast, något som alla idioter sysslar med. vad ska en idiot och kommunist lära ut, förutom att han är ett inavlat malmöpatrask.

Du är välkommen att låta bli att lyssna.
Kalle Lind är inte kommunist. Milt PK möjligen.
Hans IQ, och kanske framförallt hans minne, är uppenbart mycket gott.
Ja, podden är nog det bästa han gjort. Vad har du åstadkommit?
Jag känner flera idioter som fått ihop någon pod. Jag själv till exempel.
Kalle Lind lär ut en hel del, om man bemödar sig med att lyssna.
Såvitt jag vet är Kalle Lind inte något resultat av inavel.
Han är för övrigt från Eslöv, inte Malmö. Vilka fina trakter kommer du ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in