2019-11-09, 10:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag kan imitera David Nestler röst samt ansträngda skratt
Det är inte rättvist att kunna imitera ett så icke housholt name
Citera
2019-11-11, 03:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Det var en kvinna från Gränna
Som så stjärten kunde spänna
Att hon i detta hål
Kunde strypa en nål
Och till och med vässa en penna.

När de tog upp den här underbara limericken, som dragits på krogar, svensk DDR-teve och givits ut på skiva. Så läste de inte hela.

Är den för vågar i dessa nypryda tider?

Du verkar inte kunna den så bra.

Det bodde en kvinna i Gränna.
som sin stjärtmuskel så kunde spänna
att hon i detta hål
kunde strypa en ål
och till och med vässa en penna!

Det om Z var väl ett av de bättre avsnitten. Har iofs inte lyssnat på allt men det jag har hört var intressant. Ingen fnittrande kvinna och flera intressanta anekdoter.

Hur hopplös Kalle är demonstrerades tydligast i programmet med Pelle Thörnberg om intervjun. Som tidigare nämnts så hade Kalle här en person som uppenbarligen var inläst på programmet och visade det genom att komma med lekfulla kommentarer som syftade på stående inslag i programmet. Kalle reagerade knappt alls och de gånger han gjorde det var det snarast negativt.
Senast redigerad av Oliveira 2019-11-11 kl. 03:25.
Citera
2019-11-11, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Du verkar inte kunna den så bra.

Det bodde en kvinna i Gränna.
som sin stjärtmuskel så kunde spänna
att hon i detta hål
kunde strypa en ål
och till och med vässa en penna!

Det om Z var väl ett av de bättre avsnitten. Har iofs inte lyssnat på allt men det jag har hört var intressant. Ingen fnittrande kvinna och flera intressanta anekdoter.

Hur hopplös Kalle är demonstrerades tydligast i programmet med Pelle Thörnberg om intervjun. Som tidigare nämnts så hade Kalle här en person som uppenbarligen var inläst på programmet och visade det genom att komma med lekfulla kommentarer som syftade på stående inslag i programmet. Kalle reagerade knappt alls och de gånger han gjorde det var det snarast negativt.

Jag tycker mitt minne är rätt gott för att vara fyrtio år sen.

Hopplös tycker jag inte alls. Fortfarande är programmet bättre än det mesta. Här var gästen bättre än Kalle.

Ett bottennapp är däremot det om svensk rap. Efter tjugo minuters namedroppande stängde jag av.
Senast redigerad av 25cm-slak 2019-11-11 kl. 06:29.
Citera
2019-11-16, 09:51
Medlem
Enmansdemos avatar
När jag hörde Jörgen Widsells talfel orkade jag inte
ta in nyheten om tidningen Z

Nu ska jag alltså lyssna på enligt Kalle Lind
en legend...en kevinna på 71 år som ska göra
mig intresserad av "tidningen SE"
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-16 kl. 09:53.
Citera
2019-11-20, 21:48
Medlem
Är det bara jag som på riktigt hoppas att Jan Guillou blir inbjuden om att prata om ett utvalt, smalt, ämne som båda kan känna entusiasm för (Givetvis med utgångspunkt Guillou)? Typ Rekordmagazinet del II. Uppdelandet av två program har skett en gång tidigare; Politiska Affärer. Och herregud vad bra det var!
Senast redigerad av Wolfie1889 2019-11-20 kl. 21:52.
Citera
2019-12-20, 12:40
Moderator
Kyrpators avatar
Är det då ingen som har haft några synpunkter på de senaste avsnitten av Snedtänkt? Inte jag heller. Vill dock minnas, angående det senaste avsnittet om jul-tv, att de rasistiska/antisemitiska inslagen i Walt Disneys Jultomtens verkstad dök upp efter att SVT:s slitna kopia hade varit hos Disneys tomteverkstad för renovering.

Detta som en förklaring till varför de redan då, på 80-talet, något litet politiskt inkorrekta inslagen plötsligt dök upp. Disneys nissar ville väl ge full valuta för pengarna. Och de SVT-anställda som var ansvariga för julinslagen hörde väl inte till dem med de känsligaste politiska känselspröten, kantänka. På den tiden.
Citera
2019-12-21, 22:04
Medlem
Lite ny kul fakta om Kalle kl 15 på julafton. Programmet i sig är ju fullständigt värdelöst. Ingen kollar på det numera. De vuxna springer in och ut från vardagsrummet i och med att de fixar det sista med julbord och/eller klappar. Ungarna surfar och kollar på annat.

Den enda i vår familj som kollar är morsan 75 år som får en liten tår i ögat av Färdinan. Farsgubben sover glöggruset av sig.

Jag tror att Karl Bertil och Svensson Svensson numera är mer uppskkattade.
Senast redigerad av bulingenbul 2019-12-21 kl. 22:15. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-22, 02:34
Medlem
Kongruensbojds avatar
Det var en grundlig genomgång av Kalle Anka och hans vänner vi blev serverade i senaste Snedtänkt. Gästen samt Kalle (Lind) var båda väldigt bra.

Sen var ämnet lite väl stort och hade kunnat göras i två delar. T ex mer om Svensson Svensson, ankorna vid Kejsarens palats i Tokyo (som inte nämndes alls), mellandagsdramat, och kanske även nyårshelgens ständigt återkommande program. Jullovsmorgon bommade man också, vilket var synd. Finns mycket nostalgi i dessa morgonprogram för oss födde på 70- och 80-talen.

Svasse Bergqvist tyckte jag var intressant likaså. Hade aldrig hört talas om karln, men det brukar vara en garant för att ämnet har en kunnig gäst och en ivrig Kalle.

Denna höst har jag skippat de flesta Snedtänkt men de jag lyssnat på (25% kanske) har varit av hög klass.
Citera
2019-12-24, 00:19
Medlem
SC sXes avatar
Jag hade en liten förhoppning om att han skulle gräva lite i varför den vedervärdiga Potter-baletten var ett stående inslag så länge i min barndom dagen före julafton
Citera
2019-12-25, 20:13
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Jag hade en liten förhoppning om att han skulle gräva lite i varför den vedervärdiga Potter-baletten var ett stående inslag så länge i min barndom dagen före julafton

Ja och vad som hände med Trolltyg i tomteskogen.
Citera
2019-12-26, 18:30
Medlem
Vi har lyckats skapa tidsmaskiner som tar oss framåt i tiden, men än så länge ingen förklaring till KLs förkärlek för
kvinnor som egentligen inget kan, annat än väldigt smala ämnen.
Senast redigerad av bulingenbul 2019-12-26 kl. 18:32. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-27, 17:30
Medlem
Oliveiras avatar
tKalle verkar ha en faiblesse för fnittriga bimbos som inte kan något.

Fast han kan ju inget väsentligt själv heller så det jämnar väl ut sig. Känns som att poden borde läggas ner men eftersom det är SR lär den hålla på ad nauseam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in