2020-02-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Kalle Lind glömde nämna (de som har lyssnat på podden vet hur betydelsediger denna formulering är) att det var i Mjölby som bondkomikern Skånska Lasse utvecklade sin konst, trots att han föddes på Söderslätt.

Ja, för att insinuera att det är något han inte visste är ofint. Nästan tölpaktigt kanske. Kalle föredrar att själv avslöja när hans nu skåp inte är allomfattande.
Citera
2020-02-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nu är dialekterna i Mjölby och Norrköping ganska olika, och dessutom talade gästen inte en särskilt utpräglad östgötska.

Allt är väl relativt. Alla östgötar skulle spika att Pernilla Wiberg kommer Norrköpig. Enbart på dialekten utan veta vem PW är.

Okej, en petitess i sammanhanget.
Citera
2020-02-20, 19:44
Medlem
Dagens avsnitt om Claque. Tyvärr. Det var länge sedan jag inte kunde lyssna igenom ett avsnitt, men när personen, för dagens ämne, är helt okänd, och tjurigt asocial tydligen. Inte skapat några spår i historien, inga kul anekdoter om personen och hennes relationer. . När de inte kan skapa en intressant historia kring personen. Nop jag klarade inte av att lyssna på hela avsnittet. Något av det sämsta Snedtänkt jag lyssnat på.
Citera
2020-02-21, 00:30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Nu är dialekterna i Mjölby och Norrköping ganska olika, och dessutom talade gästen inte en särskilt utpräglad östgötska.

För en person som pratar normal svenska låter de exakt likadant: Som något som får en att sluta lyssna efter fem sekunder.
Citera
2020-02-21, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Dagens avsnitt om Claque. Tyvärr. Det var länge sedan jag inte kunde lyssna igenom ett avsnitt, men när personen, för dagens ämne, är helt okänd, och tjurigt asocial tydligen. Inte skapat några spår i historien, inga kul anekdoter om personen och hennes relationer. . När de inte kan skapa en intressant historia kring personen. Nop jag klarade inte av att lyssna på hela avsnittet. Något av det sämsta Snedtänkt jag lyssnat på.
Tyvärr är det allt oftare nu som jag skippar hela avsnitt efter några minuters lyssning. Är det ett ointressant ämne kan en kul gäst (läs Mattias Enn) väga upp men här fattades liksom båda beståndsdelarna.
Citera
2020-02-21, 13:54
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul

Det var ett riktigt trist avsnitt, men det innehöll dock en ljusglimt; nämligen när Kalle Lind försökte mästra gästen angående definitionen av begreppet an acquired taste och gick på pumpen ordentligt.
Citera
2020-02-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
För en person som pratar normal svenska låter de exakt likadant: Som något som får en att sluta lyssna efter fem sekunder.

Med tanke på poddens värd borde du vara ganska tolerant.
Citera
2020-02-21, 19:14
Medlem
Citat:

Vågar du höra ordentlig norrköpingska kan jag rekommendera den om 70-talets dansband. Ganska jobbigt och flabbigt avsnitt dock. Var väl innan det blev fint att få vara med.
Citera
2020-02-22, 01:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Med tanke på poddens värd borde du vara ganska tolerant.
Hans uttal är också vidrigt. Erooootisk istället för med å-ljud.
Citera
2020-02-22, 01:22
Medlem
Kalle Lind är det bästa som hänt P1 sedan rattväxeln kom.
Citera
2020-02-22, 20:09
Medlem
Citat:
Hans uttal är också vidrigt. Erooootisk istället för med å-ljud.

Ja, det är fjantigt. Tror han får det från Fanny och Alexander, då jag bara hört från honom och där.

Finns något annat ord också som han lägger vikt vid att uttala på ett annat sätt, vilket hörs då han betonar det lite extra.
Citera
2020-02-27, 00:47
Medlem
Sinnerstens avatar
Det jag upptäckt med podden är att i historiens ljus så kliver Sverige fram som väldigt extremistiskt.
Väldigt extremistiskt, under väldigt lång tid.

Hela PK-hjärnmoskollapsen hos stora delar av riket är ju en fortsättning på en galen tradition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in