2020-08-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kalle Lind har mycket att lära av hur man gör en bättre podd genom att genom att lyssna på ”Klassiska podden” med Camilla Lundberg och Carl Tofft.

Helt klart är du rätt insatt i Kalle Linds produktion. Åtminstone såpass att du tycker dig kunna ge konstruktiv kritik, och bidra med arton inlägg i den här tråden.

Men jag måste erkänna att jag är litefiken på varför. Lind täcker inte ämnen som ligger i tiden direkt, som.man bör lyssna på för att hänga med. Inte heller kan det vara något specialintresse du snubblat över och som råkar sammanfalla med hans, då dina åsikter om Lind är mer vida än så.

Så varför sitter du och lyssnar igenom program efter program om det nu är så plågsamt?
Citera
2020-08-11, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Så varför sitter du och lyssnar igenom program efter program om det nu är så plågsamt?

Podden Snedtänk sänds ofta på P1 under nätterna som programutfyllnad. Ett bättre alternativ är då att lyssna på BBC som sänds lokalt i Sthlm under nätterna.
Kan inte förstå varför Kalle Lind av många har blivit kultförklarad.
Citera
2020-08-11, 09:49
Medlem
Man-At-Armss avatar
Själv nöjer jag mig för det mesta med att lyssna på de avsnitt som berör ämnen jag tycker är intressanta. Visst, ibland har jag blivit positivt överraskad av avsnitt som jag inte trodde skulle vara intressanta, men oftast har jag stängt av på grund av intressebrist.
Ämnesbredden är väl också tjusningen med podden.

Jag hade önskat mer avsnitt som avhandlar serietidningar till exempel, fast det finns redan en del avsnitt som gör det och det är väl tur för många lyssnare att min önskan inte är lag.
Citera
2020-08-11, 11:54
Medlem
Citat:
Podden Snedtänk sänds ofta på P1 under nätterna som programutfyllnad. Ett bättre alternativ är då att lyssna på BBC som sänds lokalt i Sthlm under nätterna.
Kan inte förstå varför Kalle Lind av många har blivit kultförklarad.

För min del tror jag det beror på att han kan sånt som andra är intresserad av men inte kan själva.

I övrigt rekommenderar jag dig att lyssna på BBC.
Citera
2020-08-11, 12:09
Medlem
Citat:
För min del tror jag det beror på att han kan sånt som andra är intresserad av men inte kan själva.

I övrigt rekommenderar jag dig att lyssna på BBC.

Kalle Lind tillför ju inget han bara fyller ut det tomrum som uppstår när den andre inte pratar och då med hel meningslösa kommentarer.
Antagligen lider han av någon form av bekräftelsebehov ...

(Ja, BBC är bättre )
Citera
2020-08-12, 22:50
Medlem
Citat:
Kalle Lind tillför ju inget han bara fyller ut det tomrum som uppstår när den andre inte pratar och då med hel meningslösa kommentarer.
Antagligen lider han av någon form av bekräftelsebehov ...

(Ja, BBC är bättre )

Ungefär som du fyller ut den här tråden då.
Citera
2020-08-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ungefär som du fyller ut den här tråden då.

Exakt!
Det kanske är Kalle Lind själv som skriver vem vet ....
Citera
2020-08-13, 09:57
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag läser gärna av Kalle, men klarar inte av att lyssna på honom. Han pratar så jäkla snabbt och vänder tankarna så snabbt att jag hinner inte med i hans vändningar.
Citera
2020-08-13, 15:54
Medlem
Citat:
Exakt!
Det kanske är Kalle Lind själv som skriver vem vet ....

Du får nog dra någon anekdot om Karl Gerhard först innan jag tror dig.
Citera
2020-08-14, 12:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Säsongens första avsnitt med Monika Forsberg var en höjdare. Alla födda på 70- och 80-talen bör lyssna för här bjuds den bästa av nostalgi från populärkulturen vi växte upp med, som ledmotiven till tecknade klassiker, ingående genomgångar om röstskådespelare vi minns och inte minns och insikter i Disneys stränga företagskultur.

Kalle var genuint intresserad och samtalet ville aldrig ta slut. Forsberg verkar vara en härlig person dessutom, som klippt och skuren för podden.
Citera
2020-08-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Säsongens första avsnitt med Monika Forsberg var en höjdare. Alla födda på 70- och 80-talen bör lyssna för här bjuds den bästa av nostalgi från populärkulturen vi växte upp med, som ledmotiven till tecknade klassiker, ingående genomgångar om röstskådespelare vi minns och inte minns och insikter i Disneys stränga företagskultur.

Kalle var genuint intresserad och samtalet ville aldrig ta slut. Forsberg verkar vara en härlig person dessutom, som klippt och skuren för podden.
Verkligen! Riktigt bra avsnitt.
Forsberg - så sympatisk och ödmjuk. Underskattad betydelse.
Tyckte mot slutet att det flaggades mot ett avsnitt till för att prata klart (som det varit ibland) men så blev det tyvärr inte.
Citera
2020-08-19, 09:03
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Visst, hon var ju som klippt och skuren för Snedtänkt, men Kalle blev allt mer lismande och len på rösten under samtalets gång och tillslut blev det obarmhärtigt smörigt och äckligt att lyssna på. Sätt gärna i kontrast med den nedlåtande, spydiga tonen han beskrev Nimis som "Lars Vilks klätterställning".

Jag fick avgifta mig med ett gammalt favoritavsnitt, det om bokstavsvänstern. Kalle var helt fantastiskt i det avsnittet: kunnig, provocerande, rolig, sarkastisk. Eftersom gästen (som visserligen kunde sitt ämne och inte hade några problem att snacka) var så defensiv och beskyddande var Kalle (Lind, jag poängterar det för att gästen också hette Kalle) tvungen av verkligen spela djävulens advokat och sade saker som ""Parlament"? Men det är väl bögigt?!" och "NEEJ, vad är det för en idiot som skulle förväxla de bokstavskombinationerna?!". Mycket underhållande.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2020-08-19 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in