Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Säsongens första avsnitt med Monika Forsberg var en höjdare. Alla födda på 70- och 80-talen bör lyssna för här bjuds den bästa av nostalgi från populärkulturen vi växte upp med, som ledmotiven till tecknade klassiker, ingående genomgångar om röstskådespelare vi minns och inte minns och insikter i Disneys stränga företagskultur.
Kalle var genuint intresserad och samtalet ville aldrig ta slut. Forsberg verkar vara en härlig person dessutom, som klippt och skuren för podden.
Visst, hon var ju som klippt och skuren för Snedtänkt, men Kalle blev allt mer lismande och len på rösten under samtalets gång och tillslut blev det obarmhärtigt smörigt och äckligt att lyssna på. Sätt gärna i kontrast med den nedlåtande, spydiga tonen han beskrev Nimis som "Lars Vilks klätterställning".
Jag fick avgifta mig med ett gammalt favoritavsnitt, det om bokstavsvänstern. Kalle var helt fantastiskt i det avsnittet: kunnig, provocerande, rolig, sarkastisk. Eftersom gästen (som visserligen kunde sitt ämne och inte hade några problem att snacka) var så defensiv och beskyddande var Kalle (Lind, jag poängterar det för att gästen också hette Kalle) tvungen av verkligen spela djävulens advokat och sade saker som ""Parlament"? Men det är väl bögigt?!" och "NEEJ, vad är det för en idiot som skulle förväxla de bokstavskombinationerna?!". Mycket underhållande.