2019-10-17, 14:54
Moderator
Kyrpators avatar
Veckans avsnitt om intervjuer var ju riktigt bra tack vare gästen Pelle Thörnberg. Både informativt och underhållande. Kalle Lind gjorde sig dock skyldig till en ganska grovt lögnaktig beskrivning av den famösa incidenten när moderatledaren Carl Bildt fick en fråga om analsex i en P3-intervju 1998.

Lind framställde det som att det vore en helt naturlig och osökt fråga att ställa till en partiledare vid den tiden, eftersom det här med aids och analsex var på tapeten just då (rent metaforiskt alltså, inte som mönster). Så var det naturligtvis inte alls. Det var ju så uppenbart att man hade lockat honom till studion under falska förespeglingar i avsikt att göra bort honom. Om Bildt hade försökt svara på frågan hade man kunnat håna honom för det, och när han nu vägrade svara så kunde man håna honom för det. Vinst för aktivisterna på P3 oavsett utfall. Tihi, tihi, vad vi är busiga, liksom.

Att Lind framställde det på det sättet han gjorde får väl tillskrivas en missriktad (åtminstone i mina ögon, förmodligen inte i hans egna) lojalitet med forna kolleger på P3:s ungdomsredaktion. Denna förbannade kåranda.
Citera
2019-10-20, 13:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Äntligen ett lyssningsbart avsnitt den här säsongen

Jag tvivlar faktiskt på att Pelle Thörnberg är två personer, med tanke på
att den andra Pelle Thörnberg utöver att stava sitt namn identiskt även har samma röst...

Jag hittar dåligt med bilder på nätet om Fälldins hemorrojder?. är det någon som "sitter på dom"?
dvs jag vill ha en inscannad bild
förtydligande...jag vill ha en inscannad bild över tidningslöpet "Jag har så ont"

Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Veckans avsnitt om intervjuer var ju riktigt bra tack vare gästen Pelle Thörnberg. Både informativt och underhållande. Kalle Lind gjorde sig dock skyldig till en ganska grovt lögnaktig beskrivning av den famösa incidenten när moderatledaren Carl Bildt fick en fråga om analsex i en P3-intervju 1998.

Lind framställde det som att det vore en helt naturlig och osökt fråga att ställa till en partiledare vid den tiden, eftersom det här med aids och analsex var på tapeten just då (rent metaforiskt alltså, inte som mönster). Så var det naturligtvis inte alls. Det var ju så uppenbart att man hade lockat honom till studion under falska förespeglingar i avsikt att göra bort honom. Om Bildt hade försökt svara på frågan hade man kunnat håna honom för det, och när han nu vägrade svara så kunde man håna honom för det. Vinst för aktivisterna på P3 oavsett utfall. Tihi, tihi, vad vi är busiga, liksom.

Att Lind framställde det på det sättet han gjorde får väl tillskrivas en missriktad (åtminstone i mina ögon, förmodligen inte i hans egna) lojalitet med forna kolleger på P3:s ungdomsredaktion. Denna förbannade kåranda.
För att inte tala om hur snedtänkt hans hävdelse är om att
Carl ska a drämt en vattenflaska i väggen, någon annan återgav att det var en pappmugg som han försökte pricka Olle Palmlöf med
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-10-20 kl. 13:15.
Citera
2019-10-21, 09:23
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Veckans avsnitt om intervjuer var ju riktigt bra tack vare gästen Pelle Thörnberg.

Har var kunnig och medievan (så klart), men var han väldigt insmickrande mot Kalle? Och blev inte samtal lite väl slätstruket och vattenkammat?

Sedan tror jag inte någon av herrarna vet vad en TKO är.
Citera
2019-10-21, 10:12
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Har var kunnig och medievan (så klart), men var han väldigt insmickrande mot Kalle? Och blev inte samtal lite väl slätstruket och vattenkammat?

Sedan tror jag inte någon av herrarna vet vad en TKO är.

Han livnär sig ju som moderator och medietränare. Att framställa sig offentligt som ett cyniskt neggo skulle nog inte vara den bästa marknadsföringen. Lite intressant att allt det som vi mugglare genom åren trott vara klantigheter, pinsamheter och töntighet enligt Thörnberg i själva verket har varit smarta medietaktiker för att ta initiativ och sätta en agenda.

Som det här med Stina Dabrowski och hoppandet som hon knyckte från fotografen Philippe Halsman. Det var tydligen genialt. Inte av Halsman att hitta på det, men av Dabrowski att knycka det.
Citera
2019-10-21, 14:11
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Att framställa sig offentligt som ett cyniskt neggo skulle nog inte vara den bästa marknadsföringen.

Nu var det kanske inte direkt cynisk negativism jag efterlyste...
Citera
2019-10-21, 23:22
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Nu var det kanske inte direkt cynisk negativism jag efterlyste...

Men nu när tanken ändå har väckts?
Citera
2019-10-22, 00:01
Medlem
snillet_1s avatar
Fick känslan av att Lind inte hade så mycket till övers för en del av Thörnbergs exempel, särskilt när han talade om Anders Carlgren och några av de nuvarande partiledarna, och de var heller inga varken imponerande eller intressanta intervjuögonblick.
Citera
2019-11-04, 12:03
Medlem
Programmet med Skurt klarade jag bara tio minuter. En ytterligt plågsam figur, och tanten bakom verkade inte roligare.
Citera
2019-11-04, 14:43
Moderator
Kyrpators avatar
Podden om Stig Järrel var ju för all del inte så dålig, även om den just inte gav så mycket nytt för oss som faktiskt kände till Järrel sedan tidigare. Det är ju vad det är det här med att ha med unga "experter" som har "forskat" på någonting i efterhand, fast det fortfarande finns äldre personer i livet som faktiskt var med och som kunde intervjuas. Men det var någonting som sökte mig - nog tusan är det väl inte Stig Järrel utan Moltas Eriksson som hörs i klippet från "På minuten" vid pass 13:30 och en bit framåt?
Citera
2019-11-05, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Sedan visade hon sig på slutet vara rejält vänster när hon gnäller om hur höger samhället är i dag. Detta trots att hon tidigare ondgjort sig över politruker som tog över musiken. Det mest påfallande var ju ändå, ånyo Kalles extrema okunnighet, men att han ändå yttrar sig om saker. Han kallar Dag Vag för punk. När Eva säger enot så trasslar han in sig i ett resonemang som inte håller ihop. Sedan kom sanningen fram: Han trodde de var punk pga Lindemansketchen Trindeman Lindeman.

På den tiden gick det nog bra att vara vänster, och fortfarande betraktas som ett högerspöke när Tommy Randwr drog igång. Man ska också komma ihåg att Silence fortfarande gick bra när Nacksving började gå åt helvete, så avundsjuka fanns nog. Vidare fokuserade Silence på att ge ut musik, medan Ränder tyckte man skulle betala för att lyssna på hans propaganda.

Sen är det alltid kul att höra när KL pratar ner någon, som exempelvis Mikael Wihe eller Jan Guillou.
Citera
2019-11-05, 23:56
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
På den tiden gick det nog bra att vara vänster, och fortfarande betraktas som ett högerspöke när Tommy Randwr drog igång. Man ska också komma ihåg att Silence fortfarande gick bra när Nacksving började gå åt helvete, så avundsjuka fanns nog. Vidare fokuserade Silence på att ge ut musik, medan Ränder tyckte man skulle betala för att lyssna på hans propaganda.

Sen är det alltid kul att höra när KL pratar ner någon, som exempelvis Mikael Wihe eller Jan Guillou.

Wiehe gillar han väl. Kalle var extremt pinsam när Pelle Thörnberg var gäst för några veckor sedan. Här hade han en gäst som verkligen var inläst på programmet och skämtade om det hela tiden men responsen från Kalle var noll.

Stig Järrel hade varit ett intressant ämne men ännu en gång hade Kalle dragit dit någon flamsig kvinna. Det är viktigt för honom att känna sig överlägsen.
Citera
2019-11-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Wiehe gillar han väl. Kalle var extremt pinsam när Pelle Thörnberg var gäst för några veckor sedan. Här hade han en gäst som verkligen var inläst på programmet och skämtade om det hela tiden men responsen från Kalle var noll.

Stig Järrel hade varit ett intressant ämne men ännu en gång hade Kalle dragit dit någon flamsig kvinna. Det är viktigt för honom att känna sig överlägsen.

Här han inte dragit iväg ett antal småspydigheter mot Wihe? Inte i nivå med Guillou förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in