Äntligen ett lyssningsbart avsnitt den här säsongen
Jag tvivlar faktiskt på att Pelle Thörnberg är två personer, med tanke på
att den andra Pelle Thörnberg utöver att stava sitt namn identiskt även har samma röst...
Jag hittar dåligt med bilder på nätet om Fälldins hemorrojder?. är det någon som "sitter på dom"?
dvs jag vill ha en inscannad bild
förtydligande...jag vill ha en inscannad bild över tidningslöpet "Jag har så ont"
Citat:
Ursprungligen postat av
Kyrpator
Veckans avsnitt om intervjuer var ju riktigt bra tack vare gästen Pelle Thörnberg. Både informativt och underhållande. Kalle Lind gjorde sig dock skyldig till en ganska grovt lögnaktig beskrivning av den famösa incidenten när moderatledaren Carl Bildt fick en fråga om analsex i en P3-intervju 1998.
Lind framställde det som att det vore en helt naturlig och osökt fråga att ställa till en partiledare vid den tiden, eftersom det här med aids och analsex var på tapeten just då (rent metaforiskt alltså, inte som mönster). Så var det naturligtvis inte alls. Det var ju så uppenbart att man hade lockat honom till studion under falska förespeglingar i avsikt att göra bort honom. Om Bildt hade försökt svara på frågan hade man kunnat håna honom för det, och när han nu vägrade svara så kunde man håna honom för det. Vinst för aktivisterna på P3 oavsett utfall. Tihi, tihi, vad vi är busiga, liksom.
Att Lind framställde det på det sättet han gjorde får väl tillskrivas en missriktad (åtminstone i mina ögon, förmodligen inte i hans egna) lojalitet med forna kolleger på P3:s ungdomsredaktion. Denna förbannade kåranda.
För att inte tala om hur snedtänkt hans hävdelse är om att
Carl ska a drämt en vattenflaska i väggen, någon annan återgav att det var en pappmugg som han försökte pricka Olle Palmlöf med