Citat:
Ursprungligen postat av
Stallhagen
Som biljaktsfilm, absolut. Men man kan inte sätta likhetstecken mellan biljaktsfilm och roadmovie, det är ju det flera inlägg här inne går bet på och det är det jag menar visar på att man debatterar utan att veta vad man debatterar om.
Läs det jag skrev igen så
Citat:
Inte ett ord om 70-talets klassiska titlar , Paper Moon, Five Easy Pieces, Vanishing point.. eller Wim Wenders inflytelserika mer melankoliska arty road Movies : Alice in the cities, Kings of the road, Paris Texas . Jarmusch 80-tallrikar typ Stranger than paradise. Kaurismäkis otaliga finska road-Movies..
Eller moderna varianter som Wendy and lucy, Broken Flowers mfl
De pratade om tre filmer som ingen av dem säger direkt mycket om road Movies som trope . Dvs om /../
Tolkar du den här texten och de titlar jag nämner som att jag sätter likhetstecken mellan biljaktsfilmer och road movies? Förutom just Vanishing point då?
Du är arg på mig för att jag är skitnödig och inte vet vad jag pratar om. För att jag nämnde Vanishing point.
Samtidigt som du tycker ”Vi hade alla fall tur med vädret” är en Road movie?
Jösses.
Men absolut. Du är så kunnig. Vad fräckt av mig att klaga på okunnigheten om ämnet i ett Snedtänkt-avsnitt. Förlåt.