2015-09-13, 16:24
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
I fallet med USA vill jag bara ha svar på en sak:
Jobbar FED på något vis alls under regeringen / Treasury i USA?

Tror inte det. Fed är ett självständigt konglomerat av privata MEGA banker. Treasury agerar som en bitch som ber om att få Federal Reserve Notes från Federal Reserve och i gengäld ger dem "treasury notes".

Federal Reserve trycker dom som toalettpapper och ger dem till Treasury och förväntar sig ha tillbaka samma summa + ränta + inflation.

Det roliga är att när man betalar tillbaka pengarna så är dom ihopsparade av vanliga arbetare som arbetat hårt för att få ihop dom och betalat skatt. Medan de kriminella kuksugarna som tryckte pengarna från början som toalettpapper som torkar dig i rövhålet med självständig förvaltar USAs ekonomi och lyfter inte ett finger men köper i princip upp hela landet.

Det kallas för slaveri.
Citera
2015-09-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1

Angående ISIS, USA har "bombat" dem under lång tid nu och har bara växt sig större. De släpper 12 bomber per dag när de har kapacitet för 6-900 och ska nu halvera "insatsen" till 6 bombningar.

Släpper de bomber på sin egen "proxyarmé"??
Blir inte "proxyarmén" sura på de då?
Snart börjar väl NATO släppa bomber på sin norska NATOarmé oxå
Citera
2015-09-13, 18:41
Medlem
avrogados avatar
Intressant tråd för en ovetandes

Jag har själv rätt dålig koll på framtiden och undrar lite grand hur någon (eller några) lyckat lära sig denna konst.
Citera
2015-09-13, 20:00
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Jag tror att vi kommer se en total kollaps för eller senare eftersom USA har levt på en falsk bubbla.

Om den här Shemitha grejen är sann så borde vi ha Black monday nu på måndag. Har vi inte det så kan vi förkasta den teorin helt och hållet. Förväntar mig inte att det kommer vara en korrektion på tisdag utan en total kollaps resten av veckan.

Kina är i ras och erkänner mörkade siffror i skrivande stund.
Black monday imorgon känns inte helt osannolikt.
Citera
2015-09-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Var valde du att köpa ditt guld?

Köpte i Sverige och varför vill du veta var jag köpte det?

I tråden om konflikten i Syrien så har ju Turkiet förklarat krig mot ISIS men de bombar kurderna, USA gör samma grej. Tröttsamt att prata med sånna som dig, läs din jävla mainstream media och anse att du har koll på läget då.
Citera
2015-09-13, 20:08
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:

I tråden om konflikten i Syrien så har ju Turkiet förklarat krig mot ISIS men de bombar kurderna, USA gör samma grej. Tröttsamt att prata med sånna som dig, läs din jävla mainstream media och anse att du har koll på läget då.
Erdogan ville ju aldrig kriga mot ISIS.

Han ville alltid döda kurder och fick en anledning och för att få acceptans för det från USA utan att de skulle sätta sig upp och fråga vad fan de sysslar med så sade de att de gick med och vips blev de ju en viktig partner även om de inte gör något för de har förmåga och är muslimer o.s.v.
.. kanske var de med innan och snacket var om att de skulle attackera ISIS och kurderna men ja, det blidde ju mest kurderna, tidigare hette de väl att de hade genomfört sin första attack på ISIS i var det nu var, Syrien i det fallet? Så verkar ju inte vara några mängder där.
En jävla massa kurder har väl dött dock. Och med det några turkar för inte helt oväntat attackerar man ju tillbaka. Men det är ju lite som Israel mot Gaza i ration på antal döda på respektive sida.
Citera
2015-09-13, 20:34
Medlem
Citat:

För att kanske även jag vill köpa fysiskt guld. Vilka rekommenderar du?
Citera
2015-09-13, 20:54
Bannlyst
Tycker denna diskussionen hör hemma i "den stora tråden om judefrågan". Nog är det uppenbarligen mycket judar i toppen i wallstreet, men att judarna skulle kontrollera världsekonomin enligt deras religion eller att judendomen styr vad som händer i världen. Neger, snälla.
Citera
2015-09-13, 21:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Tycker denna diskussionen hör hemma i "den stora tråden om judefrågan". Nog är det uppenbarligen mycket judar i toppen i wallstreet, men att judarna skulle kontrollera världsekonomin enligt deras religion eller att judendomen styr vad som händer i världen. Neger, snälla.

Om allt går väl så kan väl alla judehatare stoppa ärslet i sanden om året passerar utan vare sig börskrasch eller låneräntor som slår i taket innan årets slut?
Skulle vi däremot uppleva en höst av ångest kanske det finns anledning att fundera lite djupare, sådär i efterhand?
Ska vi säga att vi ses här igen 1 januari, så får en av oss skämmas?
Citera
2015-09-13, 21:16
Medlem
hippykillers avatar
Var det inte världens undergång den 15:e? När ni får fel på datumet, kommer ni komma in och uppdatera oss med nya datum som faktiskt kommer gälla.
Citera
2015-09-13, 21:27
Medlem
Tycker det är hårklyveri att klaga på att Armstrong inte fick rätt om nivån 30000 eller 32000, för faktum är att den som gick lång på den rekommendationen gjorde sig ändå en bra slant för de flesta index har dragit upp starkt under perioden.
Citera
2015-09-13, 21:32
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Var det inte världens undergång den 15:e? När ni får fel på datumet, kommer ni komma in och uppdatera oss med nya datum som faktiskt kommer gälla.

Den 15:e har inte varit än
Och det är väl den 23e som skall vara det stora datumet?

Pengar pengar pengar.

Lycklig är den som inga har.
Olyckligast måste väl vara den som banklån har?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in