Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-11, 22:40
  #1
Medlem
På Wallstreet är det ett väl känt fenomen att de stora finanskrisens kommer med 7-år mellan rum, de kallar det för "the 7 year cycle".

7-års cykeln kommer från den judiska religionen och kallas för Shemitah, och det är då stora landvinningar och skulder återbetalas till det judiska folket. Var sjunde 7-års cykel är en super Shemitah och är extra kraftfull. Den 13 September i år markerar slutet för Shemitah och denna gång är det en Super Shemitah (händer vart 49 år), ledsen att jag skapade tråden tidigare btw så ni hinner förbereda er.

En youtube video som gått viral kopplar Shemitha till stora börscrasher:

https://youtube.com/watch?v=rkELgi6EkNo

Nedan följer en video från USA där en känd rabbin bokstavligt talar om en kollaps av Amerika och programledaren säger att Gud har sagt åt honom att judarna ska köpa silver inför krisen. Det är såklart många judar som ringer in och frågar rabbin om hur man ska investera sina pengar hehe. Han pratar även om nya krig i Mellanöstern som ska ge landvinning åt Israel. Början av börskrisen har vi redan sett och det är minst sagt oroligt i Mellanöstern.

https://youtube.com/watch?v=oqTKWyu8tig

Själv tror jag inte på deras religion men är övertygad om att större delen av världens storbanker och kapital kontrolleras av judar. Jag är övertygad om att de hjälper till med att se till att börserna crashar i rätt tidpunkt så att stora kapital överförs till den judiska befolkningen från övriga världen, det stärker även deras tro till att de är Guds utvalda folk vilket jag också tror är målet.

Även om systemet inte skulle vara manipulerat så borde börserna falla om stor del av den judiska befolkningen säljer av alla aktier, vilket kan göra att det blir en självuppfyllande profetia som Wolodarski skulle ha uttryckt det i en TV-Soffa

Tycker ni jag är ute och cyklar i mitt resonemang?

Tror ni på en stor börscrash nu i September?

Personligen har jag köpt lite fysiskt guld (skulle köpt silver insåg jag nu efter att jag hört programledarens råd men det är nog nästan lika gott det). Visar det att detta stämmer och börserna rasar STORT nu i höst med så kommer jag personligen ha som strategi att investera efter Shemitah cyklerna och lyssna på deras rabbier/programledare inför nästa cykel och använda deras strategi "mot" dem.
__________________
Senast redigerad av Fok.Dr1 2015-09-11 kl. 22:47.
Citera
2015-09-11, 22:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
Verkar inte bättre. Läste just denna artikel :
https://dub111.mail.live.com/?tid=cm...w2&fid=flinbox

Kan du klistra in text eller skicka länk så man inte behöver logga in på nått Microsoft konto?
__________________
Senast redigerad av Fok.Dr1 2015-09-11 kl. 22:51.
Citera
2015-09-11, 22:57
  #3
Medlem
Kolla svt play: Dox Forcaster med Martin Armstrong.
1 Oktober kommer va högst.
Men ärligt talat är det svårt att säga exakt när det blir. Men nergång kommer, det gör det alltid.
Armstrång får det till 8,6 år mellan varje tillfälle.
Bibeln säger väl 7 goda år och 7 svåra år? Är egentligen inte troende men visst det kan ligga något i det...
Citera
2015-09-11, 23:02
  #4
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Kolla svt play: Dox Forcaster med Martin Armstrong.
1 Oktober kommer va högst.
Men ärligt talat är det svårt att säga exakt när det blir. Men nergång kommer, det gör det alltid.
Armstrång får det till 8,6 år mellan varje tillfälle.
Bibeln säger väl 7 goda år och 7 svåra år? Är egentligen inte troende men visst det kan ligga något i det...

Martin Armstrong själv tror att börsen är undervärderad nu.
Citera
2015-09-11, 23:06
  #5
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Tycker ni jag är ute och cyklar i mitt resonemang?

Tror ni på en stor börscrash nu i September?


1. Ja

2. Det kan ju alltid gå ner ändå.
Citera
2015-09-11, 23:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
http://www.naturalnews.com/051130_Se..._Shemitah.html
VARSÅGOD

Precis, finns som sagt en hel del belägg för det jag påstår. Om systemet överlever denna kollaps som spås komma tror jag att alla smarta investerare gör bäst i att ha detta i åtanke.

Jag har också sett filmen forecaster, tror att det kommer ske en stor global börscrash utan dess like nu i höst, frågan är bara om vi kommer att få se något extra den 14-15 September på börserna, något jag tror! Börsen är väl stängd i USA på måndag om jag fattar det rätt, möjligt scenario är att världens börser rasar på måndag och USA's på tisdag. Perfekt då kan USA's elit skylla på övriga världen istället för deras dollar tryckeri till centralbank!
Citera
2015-09-11, 23:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
1. Ja

2. Det kan ju alltid gå ner ändå.

Jag pratar nedgångar på runt 50 %, stor finanskris och inte en börsnedgång. Tror du på det nu i höst och om det skulle ske är du beredd att omvärdera din ståndpunkt om det sker?
Citera
2015-09-11, 23:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Precis, finns som sagt en hel del belägg för det jag påstår. Om systemet överlever denna kollaps som spås komma tror jag att alla smarta investerare gör bäst i att ha detta i åtanke.

Jag har också sett filmen forecaster, tror att det kommer ske en stor global börscrash utan dess like nu i höst, frågan är bara om vi kommer att få se något extra den 14-15 September på börserna, något jag tror! Börsen är väl stängd i USA på måndag om jag fattar det rätt, möjligt scenario är att världens börser rasar på måndag och USA's på tisdag. Perfekt då kan USA's elit skylla på övriga världen istället för deras dollar tryckeri till centralbank!

USA har inte stängt på måndag! Kan du inte lova att du slutar skriva i ekonomiforumen om du har fel?
Citera
2015-09-11, 23:22
  #9
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Jag pratar nedgångar på runt 50 %, stor finanskris och inte en börsnedgång. Tror du på det nu i höst och om det skulle ske är du beredd att omvärdera din ståndpunkt om det sker?

Nej och nej. Det är inte första gången obskyra teorier om en annalkande börskrash fått spridning, och de har alltid ett enastående track record.
Citera
2015-09-11, 23:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
USA har inte stängt på måndag! Kan du inte lova att du slutar skriva i ekonomiforumen om du har fel?

Har aldrig intresserat mig för börsen tills detta fångade mitt intresse, har inte så stor koll på när börserna är öppna eller stängda, det var kanske förra veckan börsen var stängd i USA, sorry!

Gillar Bitcoin mer än riggade börser

Kan lova dig att jag aldrig skriver här igen om vi inte ser en 50 % crash på USA börserna i år!
Citera
2015-09-11, 23:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Har aldrig intresserat mig för börsen tills detta fångade mitt intresse, har inte så stor koll på när börserna är öppna eller stängda, det var kanske förra veckan börsen var stängd i USA, sorry!

Gillar Bitcoin mer än riggade börser

Kan lova dig att jag aldrig skriver här igen om vi inte ser en 50 % crash på USA börserna i år!

Det var i måndags USA hade stängt. Det förvånar mig inte ett ögonblick att du inte har intresserat dig för börserna, det märks! Sanslöst vilket dravel som du sprider!
Citera
2015-09-11, 23:32
  #12
Medlem
AmazonenRosas avatar
kolla in vad duktige Brage Norin från Skogså tankesmedja har att säga om alltihop.
https://parnassen.wordpress.com/2015...enting-stoppa/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback