Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarjagaren
Jag antar att du får utslag av att ha aluminiumfolie på skallen dagarna i ända?
Du bara drar en massa apokalyptiska teorier ur arslet gång på gång igen - när man sedan förklarar för dig att "där hade du nog fel" - (t.ex. där du i förmiddags slog på stora trumman att "stockholmsbörsen stänger efter stora ras") kommer du med nästa ihopkok av trams.
Det är jättebra att människor inser att det vore mer ekonomiskt säkert med guldmyntfont till de stora valutorna... Det hade varit jättepraktiskt om folk i högre utsträckning sparade i tillgångar som fastigheter, guld, och fler fysiska tillgångar än i pappers/digitala dito.
Allt var bättre förr, antar jag du tycker? För då fanns inte alla de där omärkta helikoptrarna utanför fönstret - och det var längre tid kvar till både maya-kalendern tog slut, millenieskiftet skulle komma, "Super Shemitah" och alla andra jättekatastrofer...
Sätt dig ned och läs typ "Johannes uppenbarelse" och skriv sedan nästa svar i den här helt urflippade tråden. Övertolka gärna typ att "jag fick inget kvitto i bankomaten - nu försvinner alla kontanter och hela ekonomin brister"... Som du brukar.
klart det var bättre förr, då var marknaderna inte fullt så sönder manipulerade av bank maffian. Men visst att det fysiska silvret och guldet tar slut värden över medan pappers tramset är på nya lång nivåer, omöjligt att det skulle röra sig om manipulation eller hur?
Hur mycket kunde man lita på bankern i Cypern och Grekland? Dessutom så får alla banker i Europa nu ta kundernas pengar vid en "bail in" (Alla G20 länder, även Sverige).
Om du tittar på dessa grafer, ser du klart och tydligt 7-års cykeln i USA. Du kan även se historisk att det alltid slutat i en crash när det ser ut så här. På samma sätt som media ljuger om invandringen ljuger de om ekonomin, utrikespolitiken eftersom de inte handlar i folkets intresse utan är ute efter att ta våra pengar och destabilisera oss.
http://reddragonleo.com/2015/09/21/t...then-1929-was/
PS. Du skulle må bra av att se 9/11 Exposed från 2015, dom fullständigt sågar regeringens rapport på alla sätt. Det finns liksom inget snack om att det var ett inside job, om du har fattat att attacken var gjord av USA's bankmaffia så är steget nog inte så långt till att tänka tanken att marknaden är riggad.
Men visst kalla mig foliehatt och ignorera fakta om det får dig att känna dig bättre