2015-09-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleman2000
Varför tycker du (och många andra) att börsen är övervärderad?

Själv tycker jag jag den till viss del är undervärderad, många stora kvalitetsbolag handlas till 5-9% årlig direktavkastning vilket jag tycker är mer än rimligt. Visst finns det enskilda bolag som är högt värderade och där fallhöjden är stor/utdelningen förhållandevis liten, men så är det i alla tider.
5-9% direktavkastning på kvalitetsbolag?

Tycker du att bören är undervärderad skall köpa för allt du äger och har.
Citera
2015-09-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Det Armstrong menar är att börsen initialt faller när det blir oroligt för att stater i princip är bankrutt (t.ex. Grekland), därefter flyt kapitalet bonds (statspapper) till den privata sektorn vilket gör att börsen stiger/blir övervärderad.

Ok, kapitalet flyr från statspapper till aktier som då blir övervärderade och faller. Hur agera konkret om man tror på Armstrong? Har en isk med aktiefonder. De ska bytas till vadå för fonder? Skulle räntefonder vara en trygg hamn eller är det som grekiska opålitliga bonds det också? Sälja allt och sätta in pengar på bankkontot, eller köpa en guldtacka eller vad?
Citera
2015-09-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Som vanligt kryllar flashback utav nollor likt dig som rapar ur sig skit utan att egentligen veta någonting. Du påstår något du inte alls vet och sen frågar du någonting helt irrelevant sen säger du att jag ska länka något som inte styrker dina påstenden din fjant, varför ödslar jag ens energi på dig? Skulle inte förvåna mig om du är en journalist eller politiker, dom brukar i regel hata armstrong och economic confidence model.

Resten av inlägget om "dold övermakt" får tala för din egen fantasi, det är ingenting som martin armstrong pratar om, men jag förstår att du ifrågasätter vart världen är påväg när du betéer dig sådär, ignoransen i mänsklig form.

Citera mig en sista gång och skriv något poänglöst så struntar jag att svara dig så hörs vi typ aldrig mer lol

Du glömde länkarna, du ver länkarna där han talar om när krascherna skulle komma INNAN de kommit!
Citera
2015-09-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Han prognosticerade att DJIA skulle ligga på 32.000 under första halvåret 2015. Det ser inte ut att bli så (ligger på hälften i nuläget)

Du vet att vi är inne på andra halvåret nu va ditt nöt?
Citera
2015-09-12, 23:36
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Jag antar att det är Armstrong ni diskuterar, orkar inte bry mig om den snubben.

Han prognosticerade att DJIA skulle ligga på 32.000 under första halvåret 2015. Det ser inte ut att bli så (ligger på hälften i nuläget)

Han började med att förklara att det kommer bli krasch på alla plan inklusive börskrasch. Ny video berättar han att börsen kommer öka snabbt i värde, eftersom det är obligationskrasch. Aktier och fasta tillgångar kommer öka kraftigt i hans senaste prognos. Gah.

Så började han med att förklara att räntorna skulle sticka, nu tycker han att räntorna kommer ligga still länge osv. Snubben ändrar sig som jag bytar kalsonger, en gång per halvår.

Hela tiden håller han på och försöker tuta i folk att alla kommer söka sig till dollar, vilket är trams, jag tror inte ett skit på det. Dollar är på dekis och alla seriösa investerare vet att USA inte har likviditet bakom sin dollar, allt bygger på icke-betalningsbara skulder, och det blir bara värre när dollar går upp eftersom USAs handelsbalans går åthelvete.

Visa vart han påstår att DJIA skulle ligga på 32.000 under första halvåret 2015, så får jag se hur du har uppfattat honom och hur han egentligen uttryckt sig. Säger inte att du har fel, jag är bara nyfiken.

När jag läst armstrongs prognoser så säger han aldrig något sånt, han har utgångspunkter och olika index som måste korrelera med varandra, men jag kanske har missat något där som han påstått rakt upp och ner. Sen ska vi inte glömma att det här är egentligen inte martin, det är Sokrates, datorprogramet.

Ser fram emot ditt svar!

Citat:
Haha hade du höga förväntningar om någon som nickar namnet BajsBoo? Snubben är en debil och fick googla för att veta vad han var för något.

Jag har höga förväntningar på dig, padawan.
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-12 kl. 23:53.
Citera
2015-09-12, 23:59
Medlem
Så vad är det för skillnad på Armstrong och Cahn?
Citera
2015-09-13, 00:34
Medlem
Herzs avatar
Jag tror att vi kommer se en total kollaps för eller senare eftersom USA har levt på en falsk bubbla.

Om den här Shemitha grejen är sann så borde vi ha Black monday nu på måndag. Har vi inte det så kan vi förkasta den teorin helt och hållet. Förväntar mig inte att det kommer vara en korrektion på tisdag utan en total kollaps resten av veckan.
Citera
2015-09-13, 00:45
Medlem
raxmouses avatar
En konspirationsteori om Armstrong och trådens ämne, https://deeptruthmedia.wordpress.com...er-false-flag/

det där med att Armstrong på bisarra grunder blev fängslad i massa år var säkert bara en image

Greatest Bull Market in History var säkert en lögn, historia måste som bekant återberättas från statliga utgivare http://www.scribd.com/doc/47042144/A...on-573p#scribd

här är han säkert full https://www.youtube.com/watch?v=zej5sM6y6Cs

den här är säkert fakead i efterhand http://www.armstrongeconomics.com/69...and-the-future

det är säkert så att Martin Armstrong blivit behandlad som skräp av journalister byråkrater politiker allehanda slipsnissar, enkomt för att vara i maskopi med bankjudarna...jaa, så är det nog

editisch

Eftersom jag är en fullblods HaXoR så bjuder jag intresserade på denna också, helt fantastiskt att waybackmaschine sparar PDFer https://web.archive.org/web/20110812...nar%20Tour.pdf kolla sista bilden, säkert inget som hänt.

bajskorv och obiwan å ni andra nollor kommer säkert säga något korkat så kan ni vänligen tänka till innan ni får för er att citera mig så något vettigt kommer fram istället så jag kan få en rolig diskussion för engångsskull? låter otroligt bitter men kvalitén på flashback har gjort mig deprimerad över att skriva här.
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-13 kl. 01:37.
Citera
2015-09-13, 01:09
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Ni som kommer med icke befogad kritik. Ni är medvetna om att han pekar på november som då den stora nedgången verkligen börjar ta fart. Han talar inte om jordens skall gå under i nov 2015.

Varje år, varje månad, varje vecka och varje dag kommer bara bli sämre och sämre än tidigare, f o m november 2015.

Har han rätt? Vet inte. Men han har haft rätt hittils i allt hans modell/ program tagit fram.

Sist, kan man väl nämna att det har väl inte undgått någon att något monumental håller på att hända.
Varje dag fylls nyheterna av ämnen som rapporterades om kanske 2-4 ggr per månad.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2015-09-13 kl. 01:16.
Citera
2015-09-13, 03:39
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Jag tror att vi kommer se en total kollaps för eller senare eftersom USA har levt på en falsk bubbla.

Om den här Shemitha grejen är sann så borde vi ha Black monday nu på måndag. Har vi inte det så kan vi förkasta den teorin helt och hållet. Förväntar mig inte att det kommer vara en korrektion på tisdag utan en total kollaps resten av veckan.
I fallet med USA vill jag bara ha svar på en sak:
Jobbar FED på något vis alls under regeringen / Treasury i USA?
Citera
2015-09-13, 05:20
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

Hela tiden håller han på och försöker tuta i folk att alla kommer söka sig till dollar, vilket är trams, jag tror inte ett skit på det. Dollar är på dekis och alla seriösa investerare vet att USA inte har likviditet bakom sin dollar, allt bygger på icke-betalningsbara skulder, och det blir bara värre när dollar går upp eftersom USAs handelsbalans går åthelvete.

Utveckla gärna.
Citera
2015-09-13, 09:29
Medlem
"What we are looking at i s a collaps e i n Public Confidence that i s going t o materializ e int o a
new "bull market" that wil l see the Dow Jones Industrial s ris e t o perhaps even the
30,000 leve l going int o October 1st, 2015"
http://www.armstrongeconomics.com/wp...-2015-0809.pdf

"We should back off first and then, I’d say, we’re going to go back up and make major highs in this thing going into late 2015, to the point where the Dow may even double in value yet."
http://www.financialsense.com/contri...-market-double
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in