2017-05-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och lägga tillbaka Larvitar som buddy så jag kan få upp min Tyranitar till ~3500CP

Larvitar är ju stone... ska man äntligen få se en sån vild tro?

Fyfan att larvitar har 5km som buddy, jag tycker det är segt med dom som har tre ^^
Ja då blir det en jävla massa knatande i helgen då så man får lite candys
Citera
2017-05-16, 16:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Kul med ett nytt event men måste samtidigt pissa lite på spelet just nu. Efter dubbel-xp eventet så sjönk lusten att spela lite grann och då passar Niantic på att nerfa chansen att få 10km ägg ordentligt? Skulle säga att jag går minst 5km om dagen och har inte fått ett 10km ägg sen 28/4. Har även köpt incubators under denna tid som jag inte använder nu överhuvudtaget. Så ja, det är lite frustrerande att spela just nu enligt mig. Hur ser det ut för er andra med 10km ägg? Är dom sällsynta även för er?
Jag får betydligt färre 10or nu också, förut fick jag under ca 2 månaders tid 2-4st av 9 var 10or... Men fick en tillrättavisning av en annan användare, våra betraktelser betyder tydligen ingenting.....

(FB) Pokémon Go 2016
Citera
2017-05-16, 17:05
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Jag får betydligt färre 10or nu också, förut fick jag under ca 2 månaders tid 2-4st av 9 var 10or... Men fick en tillrättavisning av en annan användare, våra betraktelser betyder tydligen ingenting.....

(FB) Pokémon Go 2016

Har inte ens lyckats få min första Larvitar från 10km ägg å nu är det svårare att få 10r? tyranitar kommer jag aldrig få..
Citera
2017-05-16, 17:20
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Har inte ens lyckats få min första Larvitar från 10km ägg å nu är det svårare att få 10r? tyranitar kommer jag aldrig få..
Ja och jag har aldrig sett röken av en chansey från ett ägg så nån bra blissey blir jobbigt för mig
Citera
2017-05-16, 17:29
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:

(FB) Pokémon Go 2016

Jo jag håller med om att 10or är sällsynta nu den senaste tiden men var det inte även du
som påstod att chansen för att få 10or ökar om man köpte incubator?

Det var mera den biten jag inte höll med om eftersom jag köper incubator och för tillfället
märker en "viss" skillnad över fördelningen av äggen. Jag får mest 5or den senaste tiden.
Citera
2017-05-16, 17:31
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Ja och jag har aldrig sett röken av en chansey från ett ägg så nån bra blissey blir jobbigt för mig

Fått fyra stycken men samtliga har haft dåligt IV och vägrar evolva en under 90%
Citera
2017-05-16, 17:48
Medlem
IgorSs avatar
Nytt event

http://pokemongolive.com/en/post/adventureweek2017

Mer grejer i stoppen, mer godis till kompisen å sten-typer kommer vara vanliga.
Citera
2017-05-16, 17:52
Medlem
Har även haft svårt att få 10 km ägg senaste månaden

Vet någon vart man kan hitta Lapras i stockholmsområdet?
Citera
2017-05-16, 18:08
Medlem
Citat:

(FB) Pokémon Go 2016

Ibland går diskussionerna över styr, jag måste erkänna att jag skrattade lite när jag läste detta.

Minsta ifrågasättande av spelet framöver kan ju komma att behöva verifieras av partiell differentialekvation av central betydelse inom kvantmekaniken, för att vi ska kunna se sambanden. Kan man inte förklara något utifrån denna ekvation så får man inte yttra sig gällande 10 KM:s ägg.
Senast redigerad av Tyranitar 2017-05-16 kl. 18:21.
Citera
2017-05-16, 19:15
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zookie
Har även haft svårt att få 10 km ägg senaste månaden

Vet någon vart man kan hitta Lapras i stockholmsområdet?

Lapras dyker inte upp särskilt konsekvent.. men jag har sett den inte mindre än tre ggr vid Slussen. Flera månader sedan sist ska tilläggas. 10km ägg är nog lättaste vägen till Lapras.

Själv är jag ute efter Unown. Aldrig sett röken av den. Verkar jäääkligt ovanlig. Kan det vara så att den håller sig borta från tätort? Vore på tiden att de introducerade någon filur som hänger i ödemarken!
Citera
2017-05-16, 20:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Lapras dyker inte upp särskilt konsekvent.. men jag har sett den inte mindre än tre ggr vid Slussen. Flera månader sedan sist ska tilläggas. 10km ägg är nog lättaste vägen till Lapras.

Själv är jag ute efter Unown. Aldrig sett röken av den. Verkar jäääkligt ovanlig. Kan det vara så att den håller sig borta från tätort? Vore på tiden att de introducerade någon filur som hänger i ödemarken!
Om pokemon go håller sig till tv-serien/ursprungsspelen så borde unowns bli vanliga vid legendary events för de dök alltid upp samtidigt som legendarys...typ. (om jag kommer ihåg rätt)
Citera
2017-05-16, 21:14
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Kul att se alla svaren, men evolveracen funderar jag även lite på. Hur många klarar man av att köra egntligen? Jag antar att det spelar roll om man är androdian är ios ägare, samt medelålders(10% långsammare). Jag tror illa nog att jag ligger runt 50, speciellt då jag alltid fånger en Pokemon om det kommer en samtidigt som man håller på..

Jag såg även att Trainertips brukade stänga av sin app och sen starta om direkt efter att man evolvar, och då ska det tydligen gå ännu fortare, är det någon som testat detta med en Iphone?

Jag brukar hinna med drygt 80 evolvningar på en halvtimme. Då har jag favoritstjärna på alla som ska evolvas, sorterar så dessa kommer högst upp, evolvar en i taget och tar bort stjärnan när evolvningen är klar för att därefter gå vidare till nästa. Jag kastar överflödiga evolvade Pokemons först efteråt, för att hinna evolva mer under halvtimmen man har på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in