2016-09-08, 22:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Lite sjukt att jag fick en Aerodactyl i mitt första 10km, och sedan lyckats fånga en till i det vilda samtidigt som jag ligger på ynkliga 95 pokemons i dexen.

Jag tycker de flesta i 10km borde vara helt okej för gym battles iaf. En kombination av rare/styrka dvs.
Dom Pokemons som ligger i 10KM äggen måste imo inte nödvängtvis vara bäst i gym-fighter men däremot ska dom vara rare tycker jag. Till exempel Jynx & Eevee hör verkligen inte hemma där medans kanske Muk gör det.

Jag håller också med om att dom borde ändra hur mycket Eevee kostar att evolva, i nuläget har jag runt 750 candies som jag inte gör någonting med.
Citera
2016-09-08, 22:41
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Dom Pokemons som ligger i 10KM äggen måste imo inte nödvängtvis vara bäst i gym-fighter men däremot ska dom vara rare tycker jag. Till exempel Jynx & Eevee hör verkligen inte hemma där medans kanske Muk gör det.

Jag håller också med om att dom borde ändra hur mycket Eevee kostar att evolva, i nuläget har jag runt 750 candies som jag inte gör någonting med.
Skulle vi följa den mallen hade min bästa varit en slowbro på lite under 1500 med halvtaskig IV. Det måste finnas lite mer säkra sett att få någon decent pokemon iaf istället för att bara grinda och hoppas det dyker upp något vettigt.

Som sagt, en kombination hade varit bra enligt mig. Muk däremot är ju ganska bra. Sen går det ju att justera hur rare pokemons är. Muk borde inte vara i närheten av så rare som den är imo. Handlar mycket om att rätt pokemons är rare också. Growlithe är ett bra exempel enligt mig, som det uppenbarligen verkar krylla av på vissa ställen som utvecklas till en "halv-legendarisk" Arcanine. Här borde Growltihe ha varit bra mycket mer rare från första början eller så borde Arcanine kräva 150-200 candys att utveckla.
Citera
2016-09-08, 22:56
Medlem
NirvanAs avatar
Hade vi kommit fram till om det där XS, Normal, XL som pokemonen är spelar nån roll? Jag har ju flera pokemon som är i "XS" men hon säger att "best i defense" "best is HP" etc, varför finns det ens?
Citera
2016-09-08, 22:57
Medlem
Faanvachills avatar
När spelet släpptes florerade det rykten om att användare som laddat hem appen tidigt, genom fejkade app store konton, skulle bannas. Fanns det någon substans i det ryktet?
Laddade själv hem appen genom ett fejkat konto och har än så länge inte blivit bannad. Blev dock lite nojig nu när jag raderade appen och laddade hem den på nytt med mitt riktiga konto för att kunna köpa coins
Citera
2016-09-08, 22:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanvachill
När spelet släpptes florerade det rykten om att användare som laddat hem appen tidigt, genom fejkade app store konton, skulle bannas. Fanns det någon substans i det ryktet?
Laddade själv hem appen genom ett fejkat konto och har än så länge inte blivit bannad. Blev dock lite nojig nu när jag raderade appen och laddade hem den på nytt med mitt riktiga konto för att kunna köpa coins
Kan du överföra coinsen från det kontot till det gamla? Eller vad är anledningen annars? Har du kommit långt med gamla kontot är det väl jävla segt att börja på ett nytt bara för att kunna köpa coins?
Citera
2016-09-08, 23:19
Medlem
Det smartaste måste väl ändå vara att ta Pidgey som sin buddy om man tänker på XP mässigt?
Citera
2016-09-08, 23:21
Medlem
Faanvachills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan du överföra coinsen från det kontot till det gamla? Eller vad är anledningen annars? Har du kommit långt med gamla kontot är det väl jävla segt att börja på ett nytt bara för att kunna köpa coins?

Jag var kanske lite otydlig. Eftersom jag laddade hem appen med ett amerikanskt fejkkonto på App store kunde jag inte köpa coins till mitt Pokemon Go konto. För att lösa problemet var jag tvungen att radera appen och ladda hem den på nytt med mitt riktiga App store konto, Pokemon Go kontot är fortfarande detsamma. Problemet är nu löst och jag kan köpa coins till mitt Pokemon Go konto, dock undrar jag om jag kan bli bannad för att ha laddat hem appen tidigt med det fejkade App store kontot? Är nojig att det syns nu när jag laddat hem appen på nytt och köpt coins.
Citera
2016-09-08, 23:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag var kanske lite otydlig. Eftersom jag laddade hem appen med ett amerikanskt fejkkonto på App store kunde jag inte köpa coins till mitt Pokemon Go konto. För att lösa problemet var jag tvungen att radera appen och ladda hem den på nytt med mitt riktiga App store konto, Pokemon Go kontot är fortfarande detsamma. Problemet är nu löst och jag kan köpa coins till mitt Pokemon Go konto, dock undrar jag om jag kan bli bannad för att ha laddat hem appen tidigt med det fejkade App store kontot? Är nojig att det syns nu när jag laddat hem appen på nytt och köpt coins.
Okej du är en sån där AJPHONARE då . Trodde det var vanligt, iaf bland androidare, att använda samma gmail/konto till både googleplay (androids version av appstore så vitt jag förstått) och sitt pokemonkonto (gmail och inte pokemon trainer club eftersom PTC buggade så jävligt, iaf tidigt)

På din fråga har jag tyvärr inget svar på... Enda banwaven jag läst om är de som körde bottar/fake-gps, de har försvunnit.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-08 kl. 23:28.
Citera
2016-09-09, 07:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Nä, det ska vara lugnt. Ingen chans på ban.

Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Det smartaste måste väl ändå vara att ta Pidgey som sin buddy om man tänker på XP mässigt?
Jo, det är det men i och med att vi inte vet om man kan byta ut sin buddy så är deet väl ganska dumt, inte speciellt roligt att ha en Pidgey som buddy.
Citera
2016-09-09, 08:52
Medlem
regelbrotts avatar
Vilken buddy tänker ni ta?
Citera
2016-09-09, 09:21
Medlem
DropoutBears avatar
Hållit ett gym i 36h nu, får hoppas det får vara i fred ett tag till då det ligger helt off. Uppe i 125 mons med tre evolves till redo, hur många är max i skrivande?

Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Vilken buddy tänker ni ta?

Ser fram emot att ha en Grimer slemmandes vid min sida.
Citera
2016-09-09, 09:35
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Hållit ett gym i 36h nu, får hoppas det får vara i fred ett tag till då det ligger helt off. Uppe i 125 mons med tre evolves till redo, hur många är max i skrivande?

Ser fram emot att ha en Grimer slemmandes vid min sida.
Max pokemons man kan få tag i just nu är väl 145, minus 3st då du antagligen inte kommer besöka asien/australien/USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in