2017-05-15, 22:46
Medlem
Är det många av er som kör med lucky eggs regelbundet och köper, även om det inte är events?
Citera
2017-05-16, 06:28
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Är det många av er som kör med lucky eggs regelbundet och köper, även om det inte är events?

Jag har köpt ett par 25-pack (varav en till halva priset under påskeventet). Jag brukar använda dem emellanåt även när det inte är event. Från början av året ackumulerade jag dock Pokemons istället eftersom jag liksom många andra hade på känn att ett till dubbel-xp-event var på väg. Nu när det varit ett nyligen så kommer jag troligtvis att köra åtminstone några evolve-race med ägg (har ju 40+ kvar) utan att vänta på nytt dubbel-xp-event först.
Citera
2017-05-16, 07:20
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Nej jag har faktiskt bara köpt ett ynka ägg och det va nu under påsk-eventet.

Att dubbla XP'n ger mig inte tillräckligt med stimulans så att jag tycker det är värt pengarna.
Inkubatorer har jag dock köpt ett gäng genom månadernas lopp för spänningen att hatcha (nåja, kanske inte på samma sätt längre) ger mer glädje än dubbel XP.

Jag har till och med varit extremt sparsam med att uppgradera storage och bagen.
Jag har plats för 450 items och 350 pokemons och dessa små uppgraderingar skedde när det va release av gen2 då storage-upgrade var halva priset.
Citera
2017-05-16, 08:30
Medlem
Citat:

Kör alltid luckyägg och evolverace på 60-70 Pokémon. Gärna i samband med att kläcka nio ägg samtidigt. Maxa XP är en del av mitt nöje. 1000 i både bag och storage. Upplever inte luckyägg som en stor kostnad då det krävs lite mer för att ha tillräckligt m mons att Evolva. Nu ligger jag dessutom inne o kan collecta på 10 gym per dag
Citera
2017-05-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
Kör alltid luckyägg och evolverace på 60-70 Pokémon. Gärna i samband med att kläcka nio ägg samtidigt. Maxa XP är en del av mitt nöje. 1000 i både bag och storage. Upplever inte luckyägg som en stor kostnad då det krävs lite mer för att ha tillräckligt m mons att Evolva. Nu ligger jag dessutom inne o kan collecta på 10 gym per dag

Kul att se alla svaren, men evolveracen funderar jag även lite på. Hur många klarar man av att köra egntligen? Jag antar att det spelar roll om man är androdian är ios ägare, samt medelålders(10% långsammare). Jag tror illa nog att jag ligger runt 50, speciellt då jag alltid fånger en Pokemon om det kommer en samtidigt som man håller på..

Jag såg även att Trainertips brukade stänga av sin app och sen starta om direkt efter att man evolvar, och då ska det tydligen gå ännu fortare, är det någon som testat detta med en Iphone?
Citera
2017-05-16, 12:29
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:

Kör ofta igång ett lucky egg precis innan jag kläcker nio ägg samtidigt.
Blir att samtidigt köra evolve race och då även ta stops och fånga samtidigt.
Fånga och stops kör jag via Pokemon go plus och kan då fokusera på evolves.
Lite dålig koll på hur många jag hinner med får kolla på det nästa gång.

Köpte på mig lite lucky eggs nu under senaste eventet.

Tyvärr fastnat "lite" för mycket i detta spel och mina döttrar har då tröttnat.
Kan bero på att pappa blivit lite för engagerad.

Numera kör jag då med mitt konto och döttrarnas konton samtidigt vilket då
underlättar att ha Pokemon go plus till samtliga.

Ha, ha!
Ja jag har nog fastnat lite för mycket men roligt tidsfördriv och kan även
spela på arbetstid när jag har rast runtom i Sverige.
Blir en och annan km hatchning när jag rullar fram runt om i landet också.
Idag blev det närmare två timmars spelande i Västerås och körde stops runda för
att fylla på items igen. Samtidigt lite motion istället för att sitta och jäsa framför TV/dator.

Blir samma morgonpromenad imorgon också i Västerås då jag har samma arbetspass som idag.

Lite trist bara att jag tog ett uppehåll från spelet i 6-7 månader missade mycket roliga event.
Tappade lite fart men nya tag nu och får se hur länge det håller denna gång innan man tröttnar.
Är då lite för kinkig när det gäller IV hade nog annars haft en del hyfsade med IV på 80-90%

Liten utmaning att finna de med 100% IV lär ta ett tag innan jag blir klar med det.
Citera
2017-05-16, 12:36
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Själv köper jag alltid incubators och de senaste 36 äggen har jag totalt fått NOLL 10 km ägg.
Ska jag ta på mig foliehatten och påstå att Niantic har ställt in/minskat chansen.

Fick då igår äntligen ett 10 km ägg och det tog totalt 54 ägg innan den magiska 10:an kom.

Blev lite förvånad när den kom eftersom jag hade förväntat mig en 5:a och hade då fått bingo.
Hade nämligen fått åtta 5or på raken men nu ruvas det och förväntar mig en massa skräp.
Citera
2017-05-16, 13:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

nä ser ingen vits med det nu när jag är l30, grymt segt att spela när det inte är dubbel xp event..
Citera
2017-05-16, 16:19
Medlem
Rock-event är på G (börjar på torsdag): http://pokemongolive.com/en/post/adventureweek2017

Behöver fortfarande Omanyte, Omastar, Kabuto, Kabutops, Graveler, Golem och Aerodactyl så detta känns riktigt bra för mig Dessutom 4x buddy candy!

Då är frågan om man ska ha Dratini eller Machoke som buddy. Behöver 50 candies till Machamp och 74 till Dragonite. Lutar åt det sistnämnda då ett fightingevent mycket väl kan komma inom snar framtid
Senast redigerad av Guap 2017-05-16 kl. 16:21.
Citera
2017-05-16, 16:37
Medlem
Mackan1992s avatar
Hoppas att uppdateringen av gym blir bra. Intresset att fånga en pokémon försvinner mer och mer eftersom de flesta pokémons inte har någon större funktion.
Citera
2017-05-16, 16:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Rock-event är på G (börjar på torsdag): http://pokemongolive.com/en/post/adventureweek2017

Behöver fortfarande Omanyte, Omastar, Kabuto, Kabutops, Graveler, Golem och Aerodactyl så detta känns riktigt bra för mig Dessutom 4x buddy candy!

Då är frågan om man ska ha Dratini eller Machoke som buddy. Behöver 50 candies till Machamp och 74 till Dragonite. Lutar åt det sistnämnda då ett fightingevent mycket väl kan komma inom snar framtid
Helt OK, skulle behöva en Golem med RockThrow-Stone edge.

Och lägga tillbaka Larvitar som buddy så jag kan få upp min Tyranitar till ~3500CP

Larvitar är ju stone... ska man äntligen få se en sån vild tro?
Citera
2017-05-16, 16:51
Medlem
Gooodfellas avatar
Kul med ett nytt event men måste samtidigt pissa lite på spelet just nu. Efter dubbel-xp eventet så sjönk lusten att spela lite grann och då passar Niantic på att nerfa chansen att få 10km ägg ordentligt? Skulle säga att jag går minst 5km om dagen och har inte fått ett 10km ägg sen 28/4. Har även köpt incubators under denna tid som jag inte använder nu överhuvudtaget. Så ja, det är lite frustrerande att spela just nu enligt mig. Hur ser det ut för er andra med 10km ägg? Är dom sällsynta även för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in