2017-04-02, 11:21
Medlem
Såg att det var nån tidigare i tråden som undrade vilka candys man skulle spara till kommande generationer, den här listan är bra och överskådlig.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wi...nal_evolutions
Citera
2017-04-02, 11:21
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Nä bara Europa.
Snyggt gjort! Behöver Aerodactyl, sen är dexet fyllt men får ju bara kottar i äggen
Citera
2017-04-02, 11:24
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Snyggt gjort! Behöver Aerodactyl, sen är dexet fyllt men får ju bara kottar i äggen

Befinner mig i exakt samma situation. Riktigt drygt. Aldrig ens sett i nearby..
Citera
2017-04-02, 11:28
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Såg att det var nån tidigare i tråden som undrade vilka candys man skulle spara till kommande generationer, den här listan är bra och överskådlig.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wi...nal_evolutions
Bra lista! Angående nästa evolution av Exeggcutor så undrar jag om tecknaren var hög när de gjorde den?

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Befinner mig i exakt samma situation. Riktigt drygt. Aldrig ens sett i nearby..
Verkligen! Aldrig sett i nerby heller... Hade sprungit som fan om den var på nearby.
Citera
2017-04-02, 11:58
Medlem
Etrades avatar
På tal om Shuckle så kläckte jag en sådan imorse på promenaden. Aldrig sett den på nearby / sightings. Så det va trevligt.

Fångade även en Houndour (min andra någonsin) och tack vara pinapberries så har jag i alla fall 12 candies nu.

Yanma och Girafarig spökar dock för mig, aldrig sett skymten av.

Qwilfish plockade man ju en del under water-event men annars är den väldigt rare hos mig.

Wobbufett är dock inte så rare här, det finns ett pokestop lite utanför byn där det spawnar säkert 3-4 st per dag.
Men att det varierar kraftigt för oss alla vad som spawnar ofta / sällan är ju lite kul med spelet. Nest är ju nest, det är 25% chans att en nest-pokemon spawnar på en nest-spawnpoint har jag för mig? Tror Trainer Tips tog upp detta en gång.

Sen är nog alla andra spawnpoints individuella tror jag. Så vid det pokestopet jag pratade om kanske Wobbufett har en spawn-chans på 7% t.ex.
Men jag har aldrig stött på en sådan mitt i byn så där kanske spawn-chansen är 0,4%?
Därför kan nog en del ha fångat t.ex 10 Yanma (utan att det är ett nest) medan vissa aldrig sett skymten av den.

För jag har ju sett spawn-skillnader på många platser. Vi har en bensinstation här längst med en större väg. På den parkeringen spawnar det Clefairys i klart större utsträckning än mitt i byn. Så det är nog procentuella skillnader i varje spawnpoint.

-----

I övrigt har jag nu 3 st 10km-ägg, jag tror jag ska avvakta med att inkubera dessa tills vi vet vad påsken har för event. Är det dubbel-XP, dubbel candy eller dubbel stardust så känns det smart att hatcha dessa då istället.
Visst, troligtvis innehåller äggen Pinecos och Mantines men skulle man ha tur och hatcha Larvitar, Mareep och Chansey så vill man ju gärna få bättre betalt för det.
Citera
2017-04-02, 12:07
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

I övrigt har jag nu 3 st 10km-ägg, jag tror jag ska avvakta med att inkubera dessa tills vi vet vad påsken har för event. Är det dubbel-XP, dubbel candy eller dubbel stardust så känns det smart att hatcha dessa då istället.
Visst, troligtvis innehåller äggen Pinecos och Mantines men skulle man ha tur och hatcha Larvitar, Mareep och Chansey så vill man ju gärna få bättre betalt för det.

På tal om påsk, det här med att "save your candies" gav jag upp för en vecka sedan. Hade fan inte plats till fler pokemons och pallade inte lägga mina coins på storage upgrade. Känns som att det blev lite väl hypat att spara i 6 veckor. Jag körde istället 3 lucky egg och gick upp 1,5 level. Lite som Trainer Tips sa, varför spara på det för att någon säger det och inte ha roligt och göra det man vill direkt?
Citera
2017-04-02, 13:09
Medlem
Shukle är rätt ovanlig här, kläckt 1 och hittat 2.
Däremot qwilfish och yanma har spawnat ofta vid ett pokestop, annars ser jag vilda yanma så gott som varje dag och nån qwilfish ibland.
Wobbluffet ser jag varje dag så gott som.

Lite kul med girafarig, kläckte min första och hade aldrig sett någon innan.
Helt plötsligt var det 2 stycken samtidigt vid 1 pokestop och sedan har jag fångat 2 vid detta stopp.

Vart tyranitar nyss, av 87%ig larvitar.
Fick iron tail och crunch som moveset.
Egentligen vill man ha bästa offense eller defense?
Ska vara bästa försvar jag fick.
Citera
2017-04-02, 14:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Ultra rare är de inte.
Shuckle, Girafarig och Quilfish har jag stött på nests på flera gånger vilket man aldrig gör med riktigt ovanliga. Det var inga nests där det kryllade av dem dock, utan såna där där de finns 1 vid 1 pokestop återkommande (många gånger per dag).

Stantler har jag fångat 3 och fått 3 i ägg. De flesta jag känner (kanske alla) har hittat och/eller fått sådana i ägg.

Wobbuffet och Yanma är lite ovanligare, men inte i klass med exempelvis Snorlax och Lapras. Har hittat 5 Wobbuffet och 4 Yanma, men sett några till på nearby och inte brytt mig om dem.
Som jämförelse har jag hittat 0 snorlax och 2 lapras själv (tagit en bunt till, men då har jag blivit tipsad av vänner). De båda har ju även gått att hitta under betydligt längre tid

Edit: Har fångat 5 shuckle, men har kunnat tagit betydligt fler. Struntade i ett nest. Hade den många gånger på nearby där, men brydde mig inte om att gå förbi
Låt mig gissa, du spelar i stockholm/göteborg, i sådana fall kan du knipa

Därav jag skrev , "där endast regionala skillnader finns". De är ultra-rare för alla i ägg men vilda finns regionala skillnader.
Citera
2017-04-02, 15:01
Medlem
NirvanAs avatar
Det är nu tålamodet sätts på plats, tillräckligt mycket candy för Tyranitar nu, men har bara en 84% och en som var antingen 82 eller 87 (fick inte ut exakt IV), vill ha åtminstone 90%

Å andra sidan behöver man ju ändå kanske 50-100 candy till för att kunna power upp den ordentligt då den bara blir runt 2200-2300 vid evolve från level 20, så är väl bara hoppas på nya hatches.
Citera
2017-04-02, 15:09
Medlem
Lost-Souls avatar
Någon som vet vart man kan hitta mycket Larvitar för tillfället? Verkar vara stört omöjligt att finna på dessa.
Citera
2017-04-02, 15:12
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Någon som vet vart man kan hitta mycket Larvitar för tillfället? Verkar vara stört omöjligt att finna på dessa.

Det går att leta efter nests på exempelvis den här sidan, men det verkar i nuläget inte finnas några nests för Larvitar (jag kollar på Stockholmsområdet).
Citera
2017-04-02, 15:13
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är nu tålamodet sätts på plats, tillräckligt mycket candy för Tyranitar nu, men har bara en 84% och en som var antingen 82 eller 87 (fick inte ut exakt IV), vill ha åtminstone 90%

Å andra sidan behöver man ju ändå kanske 50-100 candy till för att kunna power upp den ordentligt då den bara blir runt 2200-2300 vid evolve från level 20, så är väl bara hoppas på nya hatches.
Jag funderar i samma bana. Tror jag ska sätta min som buddy och samla på lite extra candies innan eventuella hatches.

Min är 91% men kommer inte kunna power up den så tycker inte den är värd att evolva ifall jag får en bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in