Citat:
Ursprungligen postat av
kryptonit
Ultra rare är de inte.
Shuckle, Girafarig och Quilfish har jag stött på nests på flera gånger vilket man aldrig gör med riktigt ovanliga. Det var inga nests där det kryllade av dem dock, utan såna där där de finns 1 vid 1 pokestop återkommande (många gånger per dag).
Stantler har jag fångat 3 och fått 3 i ägg. De flesta jag känner (kanske alla) har hittat och/eller fått sådana i ägg.
Wobbuffet och Yanma är lite ovanligare, men inte i klass med exempelvis Snorlax och Lapras. Har hittat 5 Wobbuffet och 4 Yanma, men sett några till på nearby och inte brytt mig om dem.
Som jämförelse har jag hittat 0 snorlax och 2 lapras själv (tagit en bunt till, men då har jag blivit tipsad av vänner). De båda har ju även gått att hitta under betydligt längre tid
Edit: Har fångat 5 shuckle, men har kunnat tagit betydligt fler. Struntade i ett nest. Hade den många gånger på nearby där, men brydde mig inte om att gå förbi
Låt mig gissa, du spelar i stockholm/göteborg, i sådana fall kan du knipa
Därav jag skrev , "där endast regionala skillnader finns". De är ultra-rare för alla i ägg men vilda finns regionala skillnader.