Citat:
Jo kan bara hålla med att det blir en hel del coins som man förlorar.
Värre med de 5k stardust som försvann för att ersättas med de 20 st man får av att mata.
Sjukt dåligt!
Citat:
Jag bor i en liten håla som har 10k invånare hade inga problem att få full pott var 21:a timme tidigare. Krävde dock att jag engagerade mig lite nu knappt värt att ta ett gym.
Räkna tiden på hur lång tid det ta ned ett gym samt vad du skulle få genom att istället lägga
den tiden på att fånga och snurra stops samt istället köpa dina coins.
Citat:
Jag gynnas också av detta, jag cashar in 50 coins näst intill varje dag.
Vid förra gym-funktionen låg jag på 10-20 coins per dag. Så för mig på landet är det perfekt.
Fick precis tillbaka min defender som stått i gymmet sedan kl 20:00 igår kväll = 50 lätta!
Dock (precis som Trainer Tips va inne på i en video) så borde gymmen betala ut coins varje dygn kl 0:00. För det va riktigt surt när jag ställde in en pokemon kl 12:00 en dag, och där stod han hela dagen och slogs ut kl 16:00 dagen efter. Detta gav ju mig dag 1= 0 coins och dag 2 = 50 coins.
Hade då istället betalning skett vid varje ny dag så hade jag ju fått:
12:00 - 0:00 = 50 coins
0:00 - 16:00 = 50 coins
Detta hade ju gjort att spelare VERKLIGEN hade sökt upp sina gym och matat bär för att behålla gymmet, och inte fram mot kl 22:00 be till gud att få sin pokemon utslagen...?
Vid förra gym-funktionen låg jag på 10-20 coins per dag. Så för mig på landet är det perfekt.
Fick precis tillbaka min defender som stått i gymmet sedan kl 20:00 igår kväll = 50 lätta!
Dock (precis som Trainer Tips va inne på i en video) så borde gymmen betala ut coins varje dygn kl 0:00. För det va riktigt surt när jag ställde in en pokemon kl 12:00 en dag, och där stod han hela dagen och slogs ut kl 16:00 dagen efter. Detta gav ju mig dag 1= 0 coins och dag 2 = 50 coins.
Hade då istället betalning skett vid varje ny dag så hade jag ju fått:
12:00 - 0:00 = 50 coins
0:00 - 16:00 = 50 coins
Detta hade ju gjort att spelare VERKLIGEN hade sökt upp sina gym och matat bär för att behålla gymmet, och inte fram mot kl 22:00 be till gud att få sin pokemon utslagen...?
Ja lyckas man att inte få 50 coins i dagens system varje dag är man väldigt inaktiv eller bor i Norrland
där det endast finns ett gym de närmaste 10 milen.

Själv så förlorar jag 350 coins samt 35k stardust i veckan.
Tycker det är knappt värt att ta ett gym numera rent tidsmässigt nu tar jag ned ett gym mest
för att jäklas samt att det är fullt med items i bagen.