2017-07-03, 14:57
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Att inte få någon mer belöning än visst antal mynt för att hålla flera gym har förstört min sommar. Bara man har ett fåtal gym får man max.

Jo kan bara hålla med att det blir en hel del coins som man förlorar.
Värre med de 5k stardust som försvann för att ersättas med de 20 st man får av att mata.
Sjukt dåligt!

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fast nu är det ju bättre? du kan få lite mindre coins men innan fick man kanske inte ens 200 coins på en vecka där jag bor tack vara alla maxade lvl 10 gym, nu kan jag lätt få flera hundra på mindre än 1 vecka så jag klagar inte..

Jag bor i en liten håla som har 10k invånare hade inga problem att få full pott var 21:a timme tidigare. Krävde dock att jag engagerade mig lite nu knappt värt att ta ett gym.
Räkna tiden på hur lång tid det ta ned ett gym samt vad du skulle få genom att istället lägga
den tiden på att fånga och snurra stops samt istället köpa dina coins.

Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag gynnas också av detta, jag cashar in 50 coins näst intill varje dag.
Vid förra gym-funktionen låg jag på 10-20 coins per dag. Så för mig på landet är det perfekt.
Fick precis tillbaka min defender som stått i gymmet sedan kl 20:00 igår kväll = 50 lätta!

Dock (precis som Trainer Tips va inne på i en video) så borde gymmen betala ut coins varje dygn kl 0:00. För det va riktigt surt när jag ställde in en pokemon kl 12:00 en dag, och där stod han hela dagen och slogs ut kl 16:00 dagen efter. Detta gav ju mig dag 1= 0 coins och dag 2 = 50 coins.

Hade då istället betalning skett vid varje ny dag så hade jag ju fått:
12:00 - 0:00 = 50 coins
0:00 - 16:00 = 50 coins

Detta hade ju gjort att spelare VERKLIGEN hade sökt upp sina gym och matat bär för att behålla gymmet, och inte fram mot kl 22:00 be till gud att få sin pokemon utslagen...?

Ja lyckas man att inte få 50 coins i dagens system varje dag är man väldigt inaktiv eller bor i Norrland
där det endast finns ett gym de närmaste 10 milen.

Själv så förlorar jag 350 coins samt 35k stardust i veckan.

Tycker det är knappt värt att ta ett gym numera rent tidsmässigt nu tar jag ned ett gym mest
för att jäklas samt att det är fullt med items i bagen.
Citera
2017-07-03, 15:18
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Är Poliwrath något att ha?
Bra fråga. Jag tror den är helt okey!
Jag har en 100% IV Poliwrath med Bubble - Dynamic Punch (båda STAB). Men Bubble - Hydro Pump är la det man söker egentligen.
Och JA det kliar lite i fingrarna, det vore kul att ha en utmaxad Poliwrath med 100% IV!

Men tyvärr så är det ju lite tråkigt att hur man än vänder och vrider på allt så är ändå Vaporeon det som gäller som Water-type med tanke på dess HP (både offensivt och defensivt).

Den med bäst offenisva stats av alla Water-types är ju dock Starmie med Water Gun - Hydro Pump.
Den har dock taskig defensiv och HP så en Vaporeon kommer ju i det långa loppet göra mer skada innan faint.
Jag har även en Starmie med 100% IV men med ett riktigt taskigt moveset (Hidden Power (Rock) - Psychic).
Citera
2017-07-03, 15:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Är Poliwrath något att ha?
Tycker den är helt OK med Bubble-Hydropump som komplement till Vaporeons eller Rock Smash - Dynamic Punch som komplement till Machamp.

Även Omastar med Watergun - Hydropump är bra komplement, särskilt mot Fire då den är resistent mot fire pga att den har rock-type också.
Citera
2017-07-03, 15:35
Medlem
Eftersom jag inte har ett gym i närheten har jag aldrig tagit mig tiden att lära mig det nya gymsystemet. Dock läste jag nu att man kan få candy genom att mata ens lag pokemon som är i ett gym. Hur ofta sker detta ungefär? Och jag antar att man t.ex. får Larvitar-candy om man matar en Tyranitar och inte en rare candy?
Citera
2017-07-03, 15:39
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Eftersom jag inte har ett gym i närheten har jag aldrig tagit mig tiden att lära mig det nya gymsystemet. Dock läste jag nu att man kan få candy genom att mata ens lag pokemon som är i ett gym. Hur ofta sker detta ungefär? Och jag antar att man t.ex. får Larvitar-candy om man matar en Tyranitar och inte en rare candy?

Närmar mig 1000 matade candies och inte sett det en enda gång. Kan ha fått men varit ouppmärksam dock... Saker och ting flimmrar förbi rätt snabbt. Tänker mig att det blir vanligare när man nått guld bagde i gymmen.. Inte direkt där heller än men passerat halvvägs på två iaf.
Citera
2017-07-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Närmar mig 1000 matade candies och inte sett det en enda gång. Kan ha fått men varit ouppmärksam dock... Saker och ting flimmrar förbi rätt snabbt. Tänker mig att det blir vanligare när man nått guld bagde i gymmen.. Inte direkt där heller än men passerat halvvägs på två iaf.
Ah, så pass ovanligt alltså.. Då är det inte värt att köra iväg för den sakens skull
Citera
2017-07-03, 15:43
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tycker den är helt OK med Bubble-Hydropump som komplement till Vaporeons eller Rock Smash - Dynamic Punch som komplement till Machamp.

Även Omastar med Watergun - Hydropump är bra komplement, särskilt mot Fire då den är resistent mot fire pga att den har rock-type också.
Där sa du nått!! Jag har inte hängt med i alla moves-förändringar genom månadernas lopp märker jag hehe.
Jag trodde Poliwrath hade Bubble och Mud Shot som quick-moves nämligen.

Då blir det nog att använda ett av mina Fast-TM på min för att få Rock Smash - Dynamic Punch och sedan börja investera stardust.
Något Charge-TM till min Machamp får jag ju aldrig!
Citera
2017-07-03, 15:46
Medlem
Topppis avatar
Någon rolig pokemon ni saknar? jag tänker mig pokemon som inte är super-rare men ändå inte finns i ditt dex.

Själv har jag fångat 211 olika, men saknar ändå Larvitar och en annan lustig är att jag saknar Dodrio.

Vad saknar ni för roligt?
Citera
2017-07-03, 15:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Där sa du nått!! Jag har inte hängt med i alla moves-förändringar genom månadernas lopp märker jag hehe.
Jag trodde Poliwrath hade Bubble och Mud Shot som quick-moves nämligen.

Då blir det nog att använda ett av mina Fast-TM på min för att få Rock Smash - Dynamic Punch och sedan börja investera stardust.
Något Charge-TM till min Machamp får jag ju aldrig!
Jag vet inte alltså, poliwag för mig är bland den vanligaste jag kläcker, tror jag har 900candies just nu och 7-8st poliwhirl med 90%+ IV, chansen är nog skaplig att få movesetet man vill ha... TMs har jag använt och kommer jag uteslutande använda på legendaries, dragonites, tyranitars (ev blissey om de ändrar om systemet i framtiden, vill ha zen headbutt blissey för att skada machamps som attackerar bättre), Machamp såklart om man inte redan har perfekta sådana., ser ingen anledning att använda på andra då man ändå kan evolva de flesta hyfsat snabbt och gambla och få rätt moveset på det sättet.... så tänker jag, för att TMs har varit super-rare för mig, skulle de vara vanligare hade jag omvärderat.
Senast redigerad av NirvanA 2017-07-03 kl. 15:53.
Citera
2017-07-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det här är säkert en dum fråga, men om man bara har vatten moves, och inte rock, är den fortfarande resistent mot fire då?
Citera
2017-07-03, 16:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Det här är säkert en dum fråga, men om man bara har vatten moves, och inte rock, är den fortfarande resistent mot fire då?
Omastar ja, det är type som avgör vad den är resistent emot, inte dess attacker. Man måste skilja på försvar/type och attack-förmåga.
Citera
2017-07-03, 17:33
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jo kan bara hålla med att det blir en hel del coins som man förlorar.
Värre med de 5k stardust som försvann för att ersättas med de 20 st man får av att mata.
Sjukt dåligt!

Tror jag får mer coins nu men själva spelet känns tristare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in