Citat:
Ursprungligen postat av
Yamal
Någon som vet vart Tangela, Chansey & Aerodactyl "brukar" spawna i Stockholms området? Snart lvl 30 och dom + Elekid/Togetic är dom jag har kvar av dom man kan få just nu i EU.
Citat:
Ursprungligen postat av
nihilverum
Jag har sett Aerodactyl på nearby i Tantolunden. Eftersom jag redan fått den från 10 km-ägg (med 100% IV dessutom) så brydde jag mig inte om att leta upp den. Tangela har jag också bara fått från ägg. Chansey har jag inte fått, även om jag hade den på nearby en gång (men det var då nearby bara betydde "inom en radie från nuvarande plats" och inte "nära ett visst pokestop, så den missade jag).
Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror Fazer
De brukar aldrig spawna någonstans. De har aldrig varken nests eller specifika spawns så din bästa chans är att vara med i din stadsspecifika grupp och kika när folk rapporterar om att de sett en spawnats om du hinner springa ditt och klippa den.
Snorlax/dragonite och alla andra "rares" hade inte varit just rare om de brukar spawna på samma ställe. Just gbg har tydligen tur och ligger i ett område där aerodactyl spawnar ofta men troligtvis på helt random ställen.
Det finns ju olika "biomes" som ökar chansen för en viss pokemon att spawna där, finns info om några vanliga rares här:
https://www.youtube.com/watch?v=iGctdxAhyQo&t=0s
Stämmer väl för mig, alla mina snorlax har jag fångat urbant i bostadsområden
Dratini stämmer också, där det finns många magikarp, slowpokes och psyducks spawnar också dratini, nästan alla sådana jag fångat har jag fångat där dessa 3 spawnar.