2017-01-28, 14:14
Medlem
Det har spårat ut rätt bra med alla cheaters. Min bedömning är Max 30% legit Pokémon spelare, resten cheaters. Vad har ni för uppfattning?
Citera
2017-01-28, 17:33
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Någon som vet vart Tangela, Chansey & Aerodactyl "brukar" spawna i Stockholms området? Snart lvl 30 och dom + Elekid/Togetic är dom jag har kvar av dom man kan få just nu i EU.

Jag har sett Aerodactyl på nearby i Tantolunden. Eftersom jag redan fått den från 10 km-ägg (med 100% IV dessutom) så brydde jag mig inte om att leta upp den. Tangela har jag också bara fått från ägg. Chansey har jag inte fått, även om jag hade den på nearby en gång (men det var då nearby bara betydde "inom en radie från nuvarande plats" och inte "nära ett visst pokestop, så den missade jag).
Citera
2017-01-28, 18:59
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Någon som vet vart Tangela, Chansey & Aerodactyl "brukar" spawna i Stockholms området? Snart lvl 30 och dom + Elekid/Togetic är dom jag har kvar av dom man kan få just nu i EU.

De brukar aldrig spawna någonstans. De har aldrig varken nests eller specifika spawns så din bästa chans är att vara med i din stadsspecifika grupp och kika när folk rapporterar om att de sett en spawnats om du hinner springa ditt och klippa den.

Snorlax/dragonite och alla andra "rares" hade inte varit just rare om de brukar spawna på samma ställe. Just gbg har tydligen tur och ligger i ett område där aerodactyl spawnar ofta men troligtvis på helt random ställen.
Citera
2017-01-28, 20:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har sett Aerodactyl på nearby i Tantolunden. Eftersom jag redan fått den från 10 km-ägg (med 100% IV dessutom) så brydde jag mig inte om att leta upp den. Tangela har jag också bara fått från ägg. Chansey har jag inte fått, även om jag hade den på nearby en gång (men det var då nearby bara betydde "inom en radie från nuvarande plats" och inte "nära ett visst pokestop, så den missade jag).

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
De brukar aldrig spawna någonstans. De har aldrig varken nests eller specifika spawns så din bästa chans är att vara med i din stadsspecifika grupp och kika när folk rapporterar om att de sett en spawnats om du hinner springa ditt och klippa den.

Snorlax/dragonite och alla andra "rares" hade inte varit just rare om de brukar spawna på samma ställe. Just gbg har tydligen tur och ligger i ett område där aerodactyl spawnar ofta men troligtvis på helt random ställen.

Det finns ju olika "biomes" som ökar chansen för en viss pokemon att spawna där, finns info om några vanliga rares här:
https://www.youtube.com/watch?v=iGctdxAhyQo&t=0s

Stämmer väl för mig, alla mina snorlax har jag fångat urbant i bostadsområden

Dratini stämmer också, där det finns många magikarp, slowpokes och psyducks spawnar också dratini, nästan alla sådana jag fångat har jag fångat där dessa 3 spawnar.
Citera
2017-01-28, 21:01
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det finns ju olika "biomes" som ökar chansen för en viss pokemon att spawna där, finns info om några vanliga rares här:
https://www.youtube.com/watch?v=iGctdxAhyQo&t=0s

Stämmer väl för mig, alla mina snorlax har jag fångat urbant i bostadsområden

Dratini stämmer också, där det finns många magikarp, slowpokes och psyducks spawnar också dratini, nästan alla sådana jag fångat har jag fångat där dessa 3 spawnar.
Mjo såg hans video precis innan jag skrev, men silphroad visar inte så mkt i Stockholm tycker jag, hittade 2 Clefairy nests på söder som kanske kollas upp ikväll & har även en 10a aktiverad just nu men blir väl en jävla Scyther antagligen

EDIT: Bor vid en kanal norr om stockholm och kan också backa upp den teorin, mkt slowpokes/psyducks/dratinis/magicarp här, lyckas aldrig hitta en dratini över 80% IV dock.. Oturen är maximal
Senast redigerad av Yamal 2017-01-28 kl. 21:03.
Citera
2017-01-28, 23:03
Medlem
Hur gör ni?
Vill ni ha alla pokemons i storage eller räcker det att de finns i dexet?
själv vill jag ha minst en i storage
Citera
2017-01-28, 23:30
Medlem
Weebls avatar
Intressant att GPS-drifting funkar bra för er. För mig funkade det hyfsat förr. Jag kunde få ihop en 5-6km om dagen. Idag får jag 0,1-0,2km om jag låter mobilen ligga igång hela natten.
Citera
2017-01-28, 23:56
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Intressant att GPS-drifting funkar bra för er. För mig funkade det hyfsat förr. Jag kunde få ihop en 5-6km om dagen. Idag får jag 0,1-0,2km om jag låter mobilen ligga igång hela natten.
Fungerar inte alls för min del, min gubbe springer dock inte omkring särskilt mycket. Hade inte fått några extrasteg alls fast jag hade programmet igång en hel natt.
Citera
2017-01-28, 23:57
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Hur gör ni?
Jag har skickat iväg vissa helt och nöjer mig med att ha dessa i dexet typ Pidgeot, Raticate, Fearow osv...
Citera
2017-01-29, 01:08
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Hur gör ni?

Tidigare ville jag ha en av varje i dexet, men då fokus för min del flyttats från att fånga alla till att köra mer gym så har jag dumpat många.
Sparar fortfarande 1 av högsta evolve, men "mellanevolves" som charmeleon, Weeinbell, Gravler, osv ryker om de har lågt IV
Citera
2017-01-29, 10:22
Medlem
Floxxers avatar
Valde en annan rutt imorse och lite tidigare (kl 7) än vanligt. Lyckade endast fånga en snorlax men vi såg 2st Snorlax 1st Charizard på ett par hundra meters mellanrum. Första vid gamla kyrkan i Danderyd och de andra två på andra sidan vägen
Citera
2017-01-30, 09:58
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Hur gör ni?

Jag mår dåligt av om de inte finns i storage. Dessutom så kan ju laget tjäna på att man loggar in en svag på ett starkt, stadigt gym om motståndarna inte lyckas ta det.

Håller man bara efter finns ju plats för det.

Längtar efter isfritt så man kan gå ut och kläcka milsägg...

Vad händer förresten hos professorn? Vågar man ens tänka på det?
Senast redigerad av neuron-drone 2017-01-30 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in