2017-01-27, 01:51
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Btw, visst har de sänkt hastighetsgränsen? fick inte ett enda stopp på stadsbussen idag, verkar som de sänkt från 30 till 20mph, från ca 45 till 30km/h alltså. Aja jag klagar inte, heter ju trots allt Pokemon GO, men visst var det lite skönt att kunna plocka lite inifrån värmen i vårt sviniga vinterland...

Känns som de sänkt i två omgångar. Dessutom verkar det som vissa stopp är känsligare än andra, vissa får jag alltid på relativt hög hastighet, vissa aldrig. Tycker det är jobbigt att man ska tvingas plocka dem från gående på vintern med. Sedan finns det ett stopp här vid motorvägen dit man inte kan komma till fots ens. Så ingen kan få det. Hah...

Känns som Mystic tagit över hela stan här. Vet inte om det känns kul eller okul.
Citera
2017-01-27, 10:06
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Aldrig sett i nearby, han är svår.
Inte jag heller. Hade jag sett denne i nearby hade jag slängt mig ut på direkten oavsett om jag hade varit hemma, på bussen, i bilen eller i ett flygplan.
Citera
2017-01-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Grattis! Saknar fortfarande Aerodactyl. Har irriterande nog bara 5km-ägg.

sjukt hur olika det kan vara, fångat 24 st Aerodactyl nu in the wild! Men saknar fortfarande Snorlax som enda, har annars alla + alla babies
Citera
2017-01-27, 15:01
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AckemanGBG
sjukt hur olika det kan vara, fångat 24 st Aerodactyl nu in the wild! Men saknar fortfarande Snorlax som enda, har annars alla + alla babies
?! I Göteborg va? Läst att det ska finnas en del där. Överväger nästan att ta mig en liten utflykt dit någon dag.
Citera
2017-01-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
?! I Göteborg va? Läst att det ska finnas en del där. Överväger nästan att ta mig en liten utflykt dit någon dag.

yes i Göteborg, knappast sällsynt här i alla fall. Var typ min 3e pokemon jag fångade
Citera
2017-01-27, 21:38
Medlem
NirvanAs avatar
Helt sjukt att jag tjänar tid på att gps-drifta (för att kläcka ägg och buddy candy) jämfört med att faktiskt gå... enda anledningen att gå nu är för att plocka items från pokestop (däribland ägg) samt fånga lite mer ovanliga pokemons (driftar bara inom närmsta 1-2km radien) och här finns mest de vanligaste pokemonen, bra för XP, stardust och egg-race-evolve men inte mer...

Tog tid nu och det tog 40 minuter för mig att få en dratinicandy genom drifting, tar lite längre tid för att få det reggat genom att gå för mig iaf.
Citera
2017-01-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Helt sjukt att jag tjänar tid på att gps-drifta (för att kläcka ägg och buddy candy) jämfört med att faktiskt gå... enda anledningen att gå nu är för att plocka items från pokestop (däribland ägg) samt fånga lite mer ovanliga pokemons (driftar bara inom närmsta 1-2km radien) och här finns mest de vanligaste pokemonen, bra för XP, stardust och egg-race-evolve men inte mer...

Tog tid nu och det tog 40 minuter för mig att få en dratinicandy genom drifting, tar lite längre tid för att få det reggat genom att gå för mig iaf.

Haha galet! Har du dålig täckning då eller tjocka betongväggar eller nåt annat gynnsamt som inverkar? Jag tycker snarare att det har driftat mindre sedan några veckor tillbaka för egen del.
Citera
2017-01-27, 22:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Haha galet! Har du dålig täckning då eller tjocka betongväggar eller nåt annat gynnsamt som inverkar? Jag tycker snarare att det har driftat mindre sedan några veckor tillbaka för egen del.
Jag gissar på "betongväggar"..bra isolation är det för jag hör aldrig något från grannar eller trafik. Funkar ju bra när jag är utanför bostaden.

Men detta är ju ett måste för mig för att kunna poweruppa dragoniten till respektabla nivåer, min dragonmedalj står alltså på 23st (2 dragonite, 1 dragonair, 2 dratinikläckningar)...spelat sen 16 juli.... så ovanligt med dratini i det vilda minst sagt
Senast redigerad av NirvanA 2017-01-27 kl. 22:26.
Citera
2017-01-27, 22:40
Medlem
Citat:
Jag gissar på "betongväggar"..bra isolation är det för jag hör aldrig något från grannar eller trafik. Funkar ju bra när jag är utanför bostaden.

Men detta är ju ett måste för mig för att kunna poweruppa dragoniten till respektabla nivåer, min dragonmedalj står alltså på 23st (2 dragonite, 1 dragonair, 2 dratinikläckningar)...spelat sen 16 juli.... så ovanligt med dratini i det vilda minst sagt

Samma här, har 95 dratini candy som jag till största del promenerat ihop. Har inte ens fått dragonite än men nu är det ju iaf bara 150 km kvar, haha!

Kan tillägga att jag också spelat sen det släpptes och är level 32.
Citera
2017-01-28, 08:28
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:

Det är samma hemma hos mig, fast är nog t.o.m värre(bättre) för mig. Varje gång jag minimerar spelet och väntar typ 30 sek och trycker igång det så får jag i snitt +0.1 km för att gubben springer runt som en galning.

Jävligt skönt nu på vintern att ligga i soffan och kläcka ett par ägg per dag istället för att behöva gå ut förvisso, men började liksom med spelet för att ta mig ut och röra på mig mer, så jag önskar att man inte kunde få så pass mkt sträcka pga gps-lagget.
Citera
2017-01-28, 09:46
Medlem
Sådär, efter att ha lagt telefonen i en gjutjärnsgryta har jag också driftat till mig lite distans
Kan ju vara så att jag överlag har sämre täckning i köket också, har inte utfört några grundligare studier inom ämnet och reserverar mig för att driftingen även kan ha berott på andra faktorer.
Senast redigerad av Otodus 2017-01-28 kl. 10:17.
Citera
2017-01-28, 14:00
Medlem
Yamals avatar
Någon som vet vart Tangela, Chansey & Aerodactyl "brukar" spawna i Stockholms området? Snart lvl 30 och dom + Elekid/Togetic är dom jag har kvar av dom man kan få just nu i EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in