Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Har inte hört om bottar som funkar med senaste uppdaten, däremot olika mjukare former av fusk såsom GPS-spoofing, men då ska du ju göra allt jobb själv, och finns inga vettiga radar att följa är det knappt så man tjänar nåt på det, visst dra till nåt populärt ställe i USA med gpsen ökar väl chanserna men (dock åker man lätt på softban, men den släpps ganska snabbt)
Gps-fuskarna som jag skrivit om tidigare här i tråden fortsätter härja helt fritt, trots anmälningar från inte bara mig, utan även från andra personer – t.o.m. från samma lag som fuskarna – som jag fysiskt träffat vid några av de aktuella gymen.
Jag har sagt det förr och säger det igen; jag skiter fullständigt i om folk använder trackers eller liknande för att se var monsen gömmer sig. MEN, när man fuskar i multiplayer så att andra spelare, som trotsar väder och vind, drabbas genom att fuskarjäveln sitter hemma i sin soffa och låter en bot göra jobbet med att gå och ta gym etc. förtjänar man inget annat än offentlig skampåle och prygel.
Niantic bryr sig tydligen noll och ingenting och tycks vara helt oförmögna att stoppa gps-fuskarna. Detta om något kan jag säga att de tappar spelare på. Spelare som skiter i allt vad gym heter, för de vet att det inte spelar någon roll då fuskarna ändå tar tillbaka gymet en stund senare...