Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-13, 18:43
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så vitt jag förstått är det möjligt att skaffa fram en HELT NY pokemon som inte är baby, dvs Togetic som väl förvisso mer än en ikonisk pokemon för gen 2 snarare än användbar i gym, men är det nån som haft turen att kläcka 3-4 togepi (från 5km ägg) hittills och evolvat fram? (enda sättet då togepi inte går att fånga vild)
Du kan väl sätta honom som buddy också.
Citera
2016-12-13, 18:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Du kan väl sätta honom som buddy också.
Ja men ingen lär ha hunnit göra det - än, får man i snitt runt 15 candy för 5km ägg ägg typ? så ska du knata runt i 105km för att kunna evolva då
Citera
2016-12-13, 18:52
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ja men ingen lär ha hunnit göra det - än, får man i snitt runt 15 candy för 5km ägg ägg typ? så ska du knata runt i 105km för att kunna evolva då
Finns väl folk med bottar som går åt dem, eller har alla bannats?
Citera
2016-12-13, 18:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Finns väl folk med bottar som går åt dem, eller har alla bannats?
Har inte hört om bottar som funkar med senaste uppdaten, däremot olika mjukare former av fusk såsom GPS-spoofing, men då ska du ju göra allt jobb själv, och finns inga vettiga radar att följa är det knappt så man tjänar nåt på det, visst dra till nåt populärt ställe i USA med gpsen ökar väl chanserna men (dock åker man lätt på softban, men den släpps ganska snabbt)
Citera
2016-12-13, 21:51
Medlem
Pirre77s avatar
Jaha folket, har ni förutom att fånga en massa tomtemössebeklädda Pikachus kläckt fram någon Pokémonbaby än? Själv fick jag fram en Igglybuff som har nummer 174 i pokedexet, varpå mitt dex utökades till att visa just 174 (143 caught, 145 seen). Kanske det finns babies med högre nummer varpå dexet därmed utökas än mer?

Det kläcktes dock tre ägg samtidigt (1 st 2km & 2 st 5km) och ur dessa fick jag Igglybuff, Ekans och Diglett, så jag antar att Igglybuffen kom från 2-kilometersägget.
Citera
2016-12-13, 22:10
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Har inte hört om bottar som funkar med senaste uppdaten, däremot olika mjukare former av fusk såsom GPS-spoofing, men då ska du ju göra allt jobb själv, och finns inga vettiga radar att följa är det knappt så man tjänar nåt på det, visst dra till nåt populärt ställe i USA med gpsen ökar väl chanserna men (dock åker man lätt på softban, men den släpps ganska snabbt)

Gps-fuskarna som jag skrivit om tidigare här i tråden fortsätter härja helt fritt, trots anmälningar från inte bara mig, utan även från andra personer – t.o.m. från samma lag som fuskarna – som jag fysiskt träffat vid några av de aktuella gymen.

Jag har sagt det förr och säger det igen; jag skiter fullständigt i om folk använder trackers eller liknande för att se var monsen gömmer sig. MEN, när man fuskar i multiplayer så att andra spelare, som trotsar väder och vind, drabbas genom att fuskarjäveln sitter hemma i sin soffa och låter en bot göra jobbet med att gå och ta gym etc. förtjänar man inget annat än offentlig skampåle och prygel.

Niantic bryr sig tydligen noll och ingenting och tycks vara helt oförmögna att stoppa gps-fuskarna. Detta om något kan jag säga att de tappar spelare på. Spelare som skiter i allt vad gym heter, för de vet att det inte spelar någon roll då fuskarna ändå tar tillbaka gymet en stund senare...
Citera
2016-12-14, 07:08
Medlem
Fick skriva in captcha igår när jag skulle logga in, någon annan som råkat ut för det?
Citera
2016-12-14, 10:04
Medlem
modig.hemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Fick skriva in captcha igår när jag skulle logga in, någon annan som råkat ut för det?
Fått göra det vid två tillfällen. Och flera gånger i rad. Inte vid inloggning dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Gps-fuskarna som jag skrivit om tidigare här i tråden fortsätter härja helt fritt, trots anmälningar från inte bara mig, utan även från andra personer – t.o.m. från samma lag som fuskarna – som jag fysiskt träffat vid några av de aktuella gymen.

Jag har sagt det förr och säger det igen; jag skiter fullständigt i om folk använder trackers eller liknande för att se var monsen gömmer sig. MEN, när man fuskar i multiplayer så att andra spelare, som trotsar väder och vind, drabbas genom att fuskarjäveln sitter hemma i sin soffa och låter en bot göra jobbet med att gå och ta gym etc. förtjänar man inget annat än offentlig skampåle och prygel.

Niantic bryr sig tydligen noll och ingenting och tycks vara helt oförmögna att stoppa gps-fuskarna. Detta om något kan jag säga att de tappar spelare på. Spelare som skiter i allt vad gym heter, för de vet att det inte spelar någon roll då fuskarna ändå tar tillbaka gymet en stund senare...

Amen.
Rejält trött på gymmen nu. Majoriteten av alla spelare häromkring verkar ju spela hemifrån. Man får visserligen inte gymmen snipade längre om man lyckas ta ned dom. Men när man har arbetat ned ett höglevltat gym så kommer det nån tjomme och hoppar in i slutstriden och norpar det medan man själv får ett errormeddelande som tack för besväret. Kallt om fingrarna är det också...

Ska bara kläcka mig en Aerodactyl så att jag kan få ett avslut på det här.
Citera
2016-12-14, 10:05
Medlem
TantIngalills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Jaha folket, har ni förutom att fånga en massa tomtemössebeklädda Pikachus kläckt fram någon Pokémonbaby än? Själv fick jag fram en Igglybuff som har nummer 174 i pokedexet, varpå mitt dex utökades till att visa just 174 (143 caught, 145 seen). Kanske det finns babies med högre nummer varpå dexet därmed utökas än mer?

Det kläcktes dock tre ägg samtidigt (1 st 2km & 2 st 5km) och ur dessa fick jag Igglybuff, Ekans och Diglett, så jag antar att Igglybuffen kom från 2-kilometersägget.

Magby har plats 240!
Citera
2016-12-14, 12:22
Medlem
Mackan1992s avatar
Varför ser man alla baby-pokemons i dexen förutom Hitmolee och Hitmonchan's baby? Tillhör den inte bäbiskategorin?
Citera
2016-12-14, 12:36
Medlem
swebarbs avatar
Gymmen har tappat sin charm.. dom flesta där jag bor är lvl 10 och ta ner ett sånt gör man inte på 5min direkt.. värdelöst skitspel har inte ens lyckats få en ditto trots jag fångat snart över 100 råttor och fåglar.. jo jättekul
Citera
2016-12-14, 12:54
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Gymmen har tappat sin charm.. dom flesta där jag bor är lvl 10 och ta ner ett sånt gör man inte på 5min direkt.. värdelöst skitspel har inte ens lyckats få en ditto trots jag fångat snart över 100 råttor och fåglar.. jo jättekul

Ett gym ska vara svårt att ta ner. Så pass att man måste tänka ut exakt vilka pokemons man ska använda. Moveset, vatten eller eld osv.

Jag fightas dock aldrig i gym, tycker det är så jävla tråkigt och man tjänar inget på det förutom att få några mynt. Lägger in min Charizard ibland om det finns en ledig plats men det är bara för att "skryta" lite att jag har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in