Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-18, 07:36
Nest migrations verkar ändras var 14e dag enligt tidigare mönster.
Citera
2016-11-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Och juste, en sak jag länge tänkt fråga om men som jag gång på gång glömmer. Hur ser det ut med ljudet för er i Pokemon Go?

Lyssnar i princip alltid på musik eller P3 dokumentär när jag spelar vilket jag inte lär vara ensam om, Funkar bra förutom att det för några veckor sedan, i och med någon uppdatering, blev lägre volym. Är det så för er också? Har en iPhone 5s och alltså iOS om det skulle vara av någon betydelse.

Har kollat inställningar men hittar inga options för det. Lite irriterande ibland om det är rörigt omkring eller om man lysnnar P3 dokumentär och inte kan höra vad de säger.

Jag har också noterat detta. Mycket irriterande. Måste maxa volymen när det är pratlyssning. Ge lite feedback till Niantic så fixas det nog.
Citera
2016-11-18, 09:02
Medlem
Första Dragoniten infångad och då kommer dilemmat. Har en fin Dratini som vandrar bredvid mig. Vad ska man göra, power-up eller evolve?

Dragonite:
Lvl 17, 67-73% iv, som sämst 8/7/15. Det innebär 97%/96%/100% i attack/försvar/stamina jämfört med en 100% iv.
Steel wing / Hyperbeam

För stunden kan jag nå level 24,5. Det kostar 38 candies + 42600 stardust och den kommer att hamna på CP 2342. CP 3000 passeras vid Lvl 33,5

Dratini:
Lvl 11, 89% iv, som sämst 15/11/14, motsvarande 100%/98%/99% jämfört med en 100%-are.
Att ta den till Lvl 24,5 kostar 123 candies för evolve + 62 för levels + 62700 i stardust och den kommer att få CP 2421. CP 3000 passeras vid lvl 31.

Har just nu 86 candies + 146000 stardust.

Det låter ju ändå som en stabil gym-defender även om inte move-set är max. Känslan man får att ju att iv kan man skita i för alla top-end pokemons. Det blir mest mental lull-lull. Och får man inte bästa move-set är det bättre att träna dodge istället. En Dragonite är ju ändå en Dragonite.

Just nu lutar det åt max power-up. Hur skulle ni gjort?
Citera
2016-11-18, 10:38
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig.hemma
Nope.
Bästa defendern, så bästa du kan få.

Vilket tyvärr är pointless nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Lyssnar i princip alltid på musik eller P3 dokumentär när jag spelar vilket jag inte lär vara ensam om, Funkar bra förutom att det för några veckor sedan, i och med någon uppdatering, blev lägre volym. Är det så för er också? Har en iPhone 5s och alltså iOS om det skulle vara av någon betydelse.

Har kollat inställningar men hittar inga options för det. Lite irriterande ibland om det är rörigt omkring eller om man lysnnar P3 dokumentär och inte kan höra vad de säger.

Ja, det stämmer. Dock är det inget problem, man hade ju ändå ljudet i Pokémon GO avstängt och så höjer man ljuder i telefonen till lämplig nivå för musiken/podcasten/etc. Ni har väl inte ljudet påslaget i Pokémon GO, heller?
Citera
2016-11-18, 10:39
Medlem
gollys avatar
Något nytt event på gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Ja, det stämmer. Dock är det inget problem, man hade ju ändå ljudet i Pokémon GO avstängt och så höjer man ljuder i telefonen till lämplig nivå för musiken/podcasten/etc. Ni har väl inte ljudet påslaget i Pokémon GO, heller?
Der har ingen betydelse. Inget ljud på i PoGo men så fort appen startar upp reduceras min övriga volym med 30%.
Senast redigerad av golly 2016-11-18 kl. 10:41.
Citera
2016-11-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Något nytt event på gång?

Der har ingen betydelse. Inget ljud på i PoGo men så fort appen startar upp reduceras min övriga volym med 30%.

Plus att ljudkvalitén går ned så att lyssna på musik är ingen option.
Citera
2016-11-18, 10:49
Medlem
Jävla öken, saknade en godis (99/100) för att kunna utveckla Weepinbell och då hittar jag en vild Victreebel
Citera
2016-11-18, 10:56
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Första Dragoniten infångad och då kommer dilemmat. Har en fin Dratini som vandrar bredvid mig. Vad ska man göra, power-up eller evolve?

Dragonite:
Lvl 17, 67-73% iv, som sämst 8/7/15. Det innebär 97%/96%/100% i attack/försvar/stamina jämfört med en 100% iv.
Steel wing / Hyperbeam

För stunden kan jag nå level 24,5. Det kostar 38 candies + 42600 stardust och den kommer att hamna på CP 2342. CP 3000 passeras vid Lvl 33,5

Dratini:
Lvl 11, 89% iv, som sämst 15/11/14, motsvarande 100%/98%/99% jämfört med en 100%-are.
Att ta den till Lvl 24,5 kostar 123 candies för evolve + 62 för levels + 62700 i stardust och den kommer att få CP 2421. CP 3000 passeras vid lvl 31.

Har just nu 86 candies + 146000 stardust.

Det låter ju ändå som en stabil gym-defender även om inte move-set är max. Känslan man får att ju att iv kan man skita i för alla top-end pokemons. Det blir mest mental lull-lull. Och får man inte bästa move-set är det bättre att träna dodge istället. En Dragonite är ju ändå en Dragonite.

Just nu lutar det åt max power-up. Hur skulle ni gjort?

Hade gymmen varit vettiga, alltså som de var innan de förstörde dem i senaste förändringen, så hade jag evolvat Dratinin. Då har du iaf två Dragonites och du kunde haft dem som hyfsade ankare i gymmen.

Nu spelar det ingen roll hur du gör. Defender eller attacker, IV och moveset, det har noll betydelse. Hela battle-delen av Pokémon GO är meningslös så det har ingen betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av golly

Klart det har.

Om du endast har ett program som ger ljud i lurarna istället för två så kan du ju höja ljudvolymen till där du vill ha den. Hade du haft ljudet från Pokémon GO igång samtidigt så hade samma volymnivå varit på tok för hög.
Citera
2016-11-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910

Om du endast har ett program som ger ljud i lurarna istället för två så kan du ju höja ljudvolymen till där du vill ha den. Hade du haft ljudet från Pokémon GO igång samtidigt så hade samma volymnivå varit på tok för hög.

Precis. Finessen förut var ju att ha sound effects igång eftersom man sällan känner vibrationen i jackfickan, men nu blir man ju hörselskadad om man samtidigt vill lyssna på nåt annat.
Citera
2016-11-18, 11:31
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig.hemma
Nope.
Bästa defendern, så bästa du kan få.

Really? Fan va fint, blev mycket besviken först
Citera
2016-11-18, 11:48
Medlem
Nådde level 30 igår, skönt att få lite roliga saker som Lucky Eggs, incense och Incubes. Igår så läste jag att det var nya spawnpoints och hittade en Vaporeon och en Gyrados (som dock flydde efter 2 hyperballs och great throw) inom 30 minuter i hemmet. Sitter med Appen öppen och då ploppar de upp. Gick ut och gick ca 200 meter och fick en snorlax en timme senare, så igår var rätt spännande.
Har också turen att ha två Pokestops som jag kan nå i hemmet och ca 3 minuter till närmsta gym.
Pokedexen ligger på 134 just nu.

Har även några Tauros, någon som vill byta? Detta efter jag spenderade några veckor i USA i somras.

https://www.pixeltopic.com/image/baefhaobkfsqoja/

Tråkigt med nya gymfunktionen, alla gym tas över väldigt snabbt här borta.
Citera
2016-11-18, 11:53
Medlem
Petruccianis avatar
Är detta en slump eller är Niantic lömska? sistnämnda skulle ju inte förvåna mig... köpte iaf ett gäng incubators för första gången för att rensa ut alla jevla 5km-ägg (samt försöka få Lickitung), har i princip enbart haft 5k-ägg senaste månaden, nåt enstaka 2 och 10 bara. Med infinity-incubatorn och en eller max två extra från gymcoins går det ju inte direkt snabbt att kläcka.

Iaf, när jag kläckt några stycken med 5-6 incubators så börjar jag få 2km minst vartannat ägg. Konspirationsteoretikern inom mig säger ju genast då att "Niantic märker att jag köpt något och börjar därför öka andelen 2km-ägg för att mina inkubatorer ska ta slut mycket fortare och jag ska köpa fler". Tji fick dem för jag vägrar använda en begränsad inkubator för 2km-ägg, de är för den oändliga enbart.

Nu sitter jag här med 7st 2km-ägg och tre inkubatorer som inte används, de försöker verkligen hårt men jag vägrar

Så därför undrar jag om det skulle vara någon extrem slump eller om de verkligen lagt in denna girighets-mekanism... man blir ju lite sugen på 2km-äggen då jag saknar Venusaur också, men som tur var har det ploppat upp ett Bulbasaur-nest här i stan sen senaste migrationen så har nog en rätt snart iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in