2018-03-09, 08:14
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Pichu är mycket ovanlig, jag har aldrig lyckats, och jag kläcker sjukt mycket egg. Shiny Pikachu är dock inte lika ovanlig, jag har 7 st som främst kom ifrån eventet, men i övrig har jag aldrig sett den heller. Grattis!

Tack för info, då får man känna sig lite nöjd här då
Citera
2018-03-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Äntligen lvl 40!

Med dessa xp-event gick det snabbt till slut

Grymt jobbat! Hur är din spelstrategi framöver?
Citera
2018-03-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarwi
Fångade en shiny swablu CP 10 så den blir nog inte uppgraderad. Någon annan som har fått den?

Japp. Det är den enda shinyn jag har fångat någonsin också. Jag trodde först när jag såg den att det var en ny släkting till Swablun då färgen ju är helt annorlunda. Jag hade dock mer tur än dig för min ligger på 567 CP och minst 80% IV(Jag får It's a wonder när jag tar appraise. Använder inte kalkylator). För Powerup behövs 5000 dust så det betyder att den ligger någonstans i krokarna kring 30 i level också.

Som grädde på moset har jag nu 409 insamlade swablu candy så den kommer med i nästa evolve-race.
Citera
2018-03-09, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Grymt jobbat! Hur är din spelstrategi framöver?
(FB) Pokémon Go 2016

Citera
2018-03-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
(FB) Pokémon Go 2016

Ber om ursäkt att jag inte såg det, skrev i all hast och trodde jag var updated. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Citera
2018-03-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarwi
Fångade en shiny swablu CP 10 så den blir nog inte uppgraderad. Någon annan som har fått den?

Yes typ 400CP men dålig IV, enda shiny jag fångat.

Dålig IV dock
Citera
2018-03-13, 12:28
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Den med högst CP är verkligen den som är bäst för tillfället, men den som har högst IV, som det kallas, är den som har potential till att bli bäst. Men då krävs det att man använder dust och candy.

Pokemon som du fångar kan vara på olika levels. Jag själv använder inte IV-kalkylatorer och liknande och håller inte koll på vilken level en Pokemon är, men jag får snabbkoll på vilken level den är genom att titta på hur mycket dust som krävs. När du väljer en Pokémon från listan så står det någonstans nära mitten "Power up" följt av hur mycket dust som krävs. Är din Pokemon en av de lägsta levlarna så krävs 200. Är den runt level 20 krävs 2500 och runt level 30 så krävs 5000 för power up. Nu krävs t.ex 5000 för flera levels runt 30 så du kan inte avgöra dess exakta level från hur mycket dust som krävs, men ungefär.

Sen kan du också klicka på Appraise på en Pokemon och få reda på dess ungefärliga IV. Det beror på vilket lag man är i men i lag blå som jag är får man någonstans liknande

Is a Wonder! >80 IV
Certainly caught my attention > 60 IV eller kanske 65
Above average > 50?
Not likely to make headway < 50

IV är alltså i procent en Pokemons potential. Det är alltså mycket möjligt att du har två Pokemon av samma sort där en är Not likely to make headway och en är en Wonder men den första har högre CP. Vad IVt säger dock är att om du kör power up på den med högre IV tills den kommer till samma level, så kommer den ha högre CP.

Eftersom dust är en begränsad råvara så bryr jag min nästan aldrig om en pokemon som får högsta betyg när man tar appraise om den kräver 2200 dust för power up eller mindre, för det kommer krävas en hel del dust för att maxa den. Det skulle vara om det är en väldigt speciell Pokemon. Vissa sorter vet jag med mig att jag inte kommer slösa dust på, och vet man att man inte kommer göra det så är CP viktigare än IV.
Fan vilket köttigt och bra svar!! Jag förstod precis allting, verkligen tack du lärde mig en hel del viktigt.
Citera
2018-03-14, 06:18
Medlem
Halla!

Jag har precis borjat lira, och jag kommer lira seriost medans jag reser runt etc.
jag bor i en ryggseck sa jag kommer kunna lifta run efter events etc.

Men skulle ni kunna vara sa jette venliga och kunna info boostsa mig

Vilka tools e legit att andvenda.
Hur levlar jag snabbast i borjan. 3 dagar in och e lvl 18.
alla raids, hur planerar jag dom som f2p.
vilken e den besta guide/wiki siten
Citera
2018-03-16, 08:32
Medlem
Eventet med dubbel XP och vind-Pokémons slutar idag, kan man läsa. Men vilket tid står inte specifierat. Är det någon som har koll på det? Jag hoppas nämligen få till åtminstone ett evolve-race till men behöver förbereda och har knappt med tid just idag.
Citera
2018-03-16, 10:49
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Eventet med dubbel XP och vind-Pokémons slutar idag, kan man läsa. Men vilket tid står inte specifierat. Är det någon som har koll på det? Jag hoppas nämligen få till åtminstone ett evolve-race till men behöver förbereda och har knappt med tid just idag.

Dubbel XP avslutas kl 22:00 ikväll.

Vid samma klockslag byts Rayquaza ut mot Lugia som T5-boss.
Citera
2018-03-17, 06:32
Medlem
vapor21s avatar
Varit väldigt upptagen sista 2 veckorna så har inte kunnat spela, väntar nog till nästa dubbel XP-event med mina evolves. Har 1500+ candies på 4-5 olika Pokemons.

Har inte spelat speciellt mycket undee vintern, ser att det är ganska dött här i tråden. Är det många av er som fortfarande är aktiva som nått lvl 40?
Citera
2018-03-19, 20:32
Medlem
nihilverums avatar
Då var det dags för nästa parallellkläckning av nio milsägg. Den här gången blev det följande resultat:

Bagon
Bagon
Chimecho
Ralts
Bagon
Chimecho
Beldum
Larvitar
Skarmory

Överlag ett bra resultat för min del. Jag hade inte Chimecho tidigare och jag hade inte evolvat fram Gardevoir heller, vilket jag nu har tillräckligt med godisar för att göra. Jag har lite drygt 100 Bagon-godisar nu och ett par Bagon med 82%+ IV, men jag avvaktar med evolve där till dess att jag har tillräckligt för båda evolve-stegen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in