Citat:
Ursprungligen postat av
Frekventflygare
Jag bryr mig inte så värst heller, mer än att det stör mig när dom ska påstå att det inte är fusk. Däremot kan det absolut ha negativ inverkan på andra i gymmen. Någon påstod sig ha driftat till sig minst 500km för ett litet tag sen. Med en Chansey eller Larvitar som buddy kan man då fuska sig till 100 candy på 500km. Sen kan man såklart få ännu fler genom ägg. Man hinner kläcka en hel del 10 km ägg på 500 km som man inte har gått. Lägger man då på dessa minst 100 candy till de man fått på ärlig väg så kan man helt plötsligt ha en 3200 CP Blissey som man slänger in i ett gym.
Det är klart att det påverkar. Det är såklart inte samma som någon som GPS-spoofar. Ingen får ju en 3200 CP Blissey bara genom att drifta, men kan få en mycket tidigare än annars beroende på hur mycket man faktiskt går mot hur mycket man fuskdriftar.
Ja absolut, det kan jag köpa. Blir ju som du säger ett sätt att kunna säkra en hög plats i gymmen och att hinna få evolves tidigare. Men spelet är ändå så obalanserat iom att alla inte har samma förutsättningar, vissa har gamla stan runt knuten och andra bor på en ort utan ett enda stopp.
Jag bor i en liten stad, har kört sjukt mycket och är lv33. Hade jag bott i en större stad hade jag tveklöst varit några levlar högre, här får man hushålla med bollar, det är långt mellan stoppen, inte så frekventa spawns osv. Jag ser det ändå lite som ett individuellt spel där jag inte missgynnas särskilt mycket av att det går bra för någon annan, även om jag kör gym.
Minns helgen då man bara behövde gå 1/4 av sträckan för att få candy med sin buddy. Räknade på vad jag behövde och gick så mycket jag hann och orkade, blev strax över 100 km på 4 dagar och jag fick ihop till många evolves som jag behövde. Hade så ont i fötterna efteråt men det var samtidigt så kul, och jag fick ju frisk luft och motion.

Det hade jag faktiskt inte velat byta mot 100 km drift trots allt.