2017-03-09, 14:43
Medlem
janssonkarls avatar
Fångade en vild Ampharos innan idag, det var ganska spännande och den hade en helt otrolig cp på 34... Känns dock skönt att ha den i dexet för den känns som den kommer ta lång tid att evolva fram.

senast jag fångade en "rare pokemon" var den 23 februari och det var en nidoqueen på 30 cp, känns som jag har sån jädra otur fångat 6 st snorlax varav 1 st över 1000 och den var 2240 men iv under all kritik samt 3 lapras men ingen över 500..

Tråkigt att man aldrig får någon hög..

Positivt idag, level 31, kläckte även 2 st 10 km ägg, pineco och gligar, kan evolva pineco nu och gligar hade jag inte så det var väl helt ok ändå.

MVH JK
Citera
2017-03-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Jag kan tycka att det är skit samma om nån drar nytta av drifting eller inte, precis som jag tycker det är skit samma om man spelar när man åker bil/buss osv. Visst att man skaffar sig candy och därigenom viss fördel, men det är fan mariginellt alltså. Mycket egen vinning, men extremt liten negativ inverkan på övriga spelare. Jag får inte drifting att fungera på min telefon, men hade det fungerat så hade jag använt det.

Det som stör mig är fusk på den nivån att det förstör för andra, exempelvis spoofers som snor gym. Men det tror jag att vi alla är överens om.

Jag bryr mig inte så värst heller, mer än att det stör mig när dom ska påstå att det inte är fusk. Däremot kan det absolut ha negativ inverkan på andra i gymmen. Någon påstod sig ha driftat till sig minst 500km för ett litet tag sen. Med en Chansey eller Larvitar som buddy kan man då fuska sig till 100 candy på 500km. Sen kan man såklart få ännu fler genom ägg. Man hinner kläcka en hel del 10 km ägg på 500 km som man inte har gått. Lägger man då på dessa minst 100 candy till de man fått på ärlig väg så kan man helt plötsligt ha en 3200 CP Blissey som man slänger in i ett gym.

Det är klart att det påverkar. Det är såklart inte samma som någon som GPS-spoofar. Ingen får ju en 3200 CP Blissey bara genom att drifta, men kan få en mycket tidigare än annars beroende på hur mycket man faktiskt går mot hur mycket man fuskdriftar.
Citera
2017-03-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Jag bryr mig inte så värst heller, mer än att det stör mig när dom ska påstå att det inte är fusk. Däremot kan det absolut ha negativ inverkan på andra i gymmen. Någon påstod sig ha driftat till sig minst 500km för ett litet tag sen. Med en Chansey eller Larvitar som buddy kan man då fuska sig till 100 candy på 500km. Sen kan man såklart få ännu fler genom ägg. Man hinner kläcka en hel del 10 km ägg på 500 km som man inte har gått. Lägger man då på dessa minst 100 candy till de man fått på ärlig väg så kan man helt plötsligt ha en 3200 CP Blissey som man slänger in i ett gym.

Det är klart att det påverkar. Det är såklart inte samma som någon som GPS-spoofar. Ingen får ju en 3200 CP Blissey bara genom att drifta, men kan få en mycket tidigare än annars beroende på hur mycket man faktiskt går mot hur mycket man fuskdriftar.

Ja absolut, det kan jag köpa. Blir ju som du säger ett sätt att kunna säkra en hög plats i gymmen och att hinna få evolves tidigare. Men spelet är ändå så obalanserat iom att alla inte har samma förutsättningar, vissa har gamla stan runt knuten och andra bor på en ort utan ett enda stopp.

Jag bor i en liten stad, har kört sjukt mycket och är lv33. Hade jag bott i en större stad hade jag tveklöst varit några levlar högre, här får man hushålla med bollar, det är långt mellan stoppen, inte så frekventa spawns osv. Jag ser det ändå lite som ett individuellt spel där jag inte missgynnas särskilt mycket av att det går bra för någon annan, även om jag kör gym.

Minns helgen då man bara behövde gå 1/4 av sträckan för att få candy med sin buddy. Räknade på vad jag behövde och gick så mycket jag hann och orkade, blev strax över 100 km på 4 dagar och jag fick ihop till många evolves som jag behövde. Hade så ont i fötterna efteråt men det var samtidigt så kul, och jag fick ju frisk luft och motion. Det hade jag faktiskt inte velat byta mot 100 km drift trots allt.
Senast redigerad av Otodus 2017-03-09 kl. 16:53.
Citera
2017-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Ja absolut, det kan jag köpa. Blir ju som du säger ett sätt att kunna säkra en hög plats i gymmen och att hinna få evolves tidigare. Men spelet är ändå så obalanserat iom att alla inte har samma förutsättningar, vissa har gamla stan runt knuten och andra bor på en ort utan ett enda stopp.

Jag bor i en liten stad, har kört sjukt mycket och är lv33. Hade jag bott i en större stad hade jag tveklöst varit några levlar högre, här får man hushålla med bollar, det är långt mellan stoppen, inte så frekventa spawns osv. Jag ser det ändå lite som ett individuellt spel där jag inte missgynnas särskilt mycket av att det går bra för någon annan, även om jag kör gym.

Minns helgen då man bara behövde gå 1/4 av sträckan för att få candy med sin buddy. Räknade på vad jag behövde och gick så mycket jag hann och orkade, blev strax över 100 km på 4 dagar och jag fick ihop till många evolves som jag behövde. Hade så ont i fötterna efteråt men det var samtidigt så kul, och jag fick ju frisk luft och motion. Det hade jag faktiskt inte velat byta mot 100 km drift trots allt.
Det jag har markerat motsäger ju sig själv. Hur tänkte du där?
Citera
2017-03-09, 17:33
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Ärligt talat, är inte Raspberries och Nanab berries något av de mest meningslösa som finns? Har aldrig upplevt att det blivit enklare att fånga Pokemon med hjälp av dessa, så för min del kastas de direkt.

Någon här inne som använder dem?
Använder alltid raspberries för säkerhets skull när det är en Pokémon jag verkligen vill fånga, men jag märker inte någon skillnad med dessa faktiskt. Nanab berries har jag aldrig provat. Pinab berries är dock guds gåva till oss barn.

Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Fångade en vild Ampharos innan idag, det var ganska spännande och den hade en helt otrolig cp på 34... Känns dock skönt att ha den i dexet för den känns som den kommer ta lång tid att evolva fram.

Helvete vad avundsjuk jag är, men trist med cpn...
Citera
2017-03-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Det jag har markerat motsäger ju sig själv. Hur tänkte du där?
Uttryckte mig slarvigt, menade förutom de vanliga som man träffar på överallt.

Jag utgår från att du förstod min poäng oavsett, hade det varit i en stor stad så hade man kunnat fånga allt (råttor, sparvar osv) för att man ändå får obegränsat med bollar i stoppen. Här kan man inte det, för då har man inga bollar kvar sen när man behöver dom. Får ihop ca 20 bollar på 20 minuter här där jag bor.
Citera
2017-03-09, 17:42
Medlem
NirvanAs avatar
Rasberry GÖR skillnad, det är programmerat så att är cirkeln illröd så ger det en viss lägre % catchrate, lägger du på rasberry så blir det mer orange och catchraten ökar, det förstår ni väl? Tidigare såg man inte skillnaden som rasberry gör men nu gör man det.

Samma sak om du tillsammans med rasberry väljer en bättre boll samt curvar och får great/excellent, allt läggs på, så till slut kanske den blir 75% catchchans, men finns ändå 25% att du missar.

Pokemontypens base carchrate
pokemonens CP
= cirkelns färg a.k.a svårigheten att fånga den

Du manipulerar denna carchrate med
Bättre bollar
Rasberry
curve
nice/great/excellent

så du får ett värde som ackumuleras till ex. 1.75 som sedan läggs på det andra och sen har du din nya catchrate

Inget nytt under solen men vissa verkar inte förstå ändå?
Citera
2017-03-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Precis. Tränar du mot en Vaporeon CP2000 så får du +1000 i prestige om du tar ut denne med en Jolteon CP1000 (Förutsatt att dina 5 andra uttagna pokemon har CP1000 eller lägre!!)

MEN stirra dig/er inte blinda på att alltid få +1000 i prestige är mitt tips.

Ex:
Gymmet har:
1. Dragonite CP3000
2. Exeggutor CP2200
3. Rhydon CP2200
4. Flareon CP1700
5. Muk CP1700
Då tar jag ut min träningsgäng som ligger mellan CP980-CP1100, +1000 prestige kommer jag bara få när jag slår ut Exeggutor och Rhydon men betalningen för Muk och Flareon kommer ändå bli ganska bra (har inga siffror men kanske +800 i prestige?).
Detta är betydligt mer framgångsrikt än att krånga och ta ut ett gäng med Pokemons under CP850 för att få +1000 för varje faint. För med så svaga pokemon så kommer man stöta på stora problem när man ska ta sig an CP2200 och högre, troligtvis lyckas du inte ta ut Rhydonen i steg 3.
Så istället för +1000 och +1000 prestige så får du med min taktik +800, +800 och +1000 (kanske till och med ytterliggare +1000 på Exeggutorn)

Raticate och Wigglytuff med Hyper Beam är kanon för träning ja. Sen att evolva fram Vaporeon, Flareon och Jolteon runt CP1000 är super.

Sen har jag några andra personliga favoriter:
Gloom CP1002 Razor Leaf - Petal Blizzard (Kanonbra mot alla dessa Rhydons och Vaporeons som jämt häckar i gymmen)
Cloyster CP1032 Frost Breath - Blizzard (Ridå ner för alla Dragonites)
Haunter CP1047 Lick - Shadow Ball (Extremt stark attacker, sköter sig bra mot Snorlax osv)

Så ca CP1000 med bästa offensiva movesetet så kan man jobba upp prestige förhållandevis snabbt och lätt.

Tack, tack tack!!! Så intressant med all din kunskap om gymfighter och movset. Själv är jag hopplöst kass på detta fast jag snart är lvl 35. Tycker det är skitsvårt att komma ihåg. Försöker plugga in dina tips ( tar screenshots)men det är ju så mycket att tänka på
Citera
2017-03-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ingenting är fusk alltså, enligt dig.
Alltså är du dum i huvudet eller vad fan är det frågan om? Jag säger klart och tydligt att utnyttja ett spels brister inte kan klassas som något otillåtet och du drar den underbara slutsatsen att "jag inte tycker att någonting är fusk". Är du på riktigt? Förstår du hur fantastiskt stockdum du ger sken av att vara?
Citera
2017-03-09, 21:39
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Nej, inte du, men andra har gjort det. Någon skrev för ett litet tag sen att de räknat ut att minst 500 km hade de fått genom drifiting och den mesta medveten. Är aluminium-folie fusk för dig då?

För mig är gränsdragningen ganska självklar och jag har gått igenom den et par gånger.

Om du sitter och aktivt spelar i din lägenhet och får km genom drifting, inte fusk.

Om du lägger telefonen någonstans med appen på, speciellt då på ett ställe du vet att GPSen inte är bra, och låter den köra av sig själv bara för att inkassera km, ja det är fusk.

Är vi överens då?

Nääääääästan, bara nästan. Jag skulle inte gå så långt som att kalla det fusk. Bara tur. För man har inte manipulerat något, man har bara startat spelet och låtit det vara i gång. Min kompis har väldigt mycket drifting hemma men hon gör ju inget för att det ska hända mer än att ha spelet igång, så det känns inte ett dugg som att hon fuskar. Hon har bara haft tur. Ungefär som när vissa bor där unika Pokemon dyker upp inne i deras lägenhet varje eftermiddag, medan jag inte ens kan fånga en zubat i mitt hus. De kan fånga vid köksbordet utan att gå en meter, och det kan inte jag. Men de fuskar ju inte. Eller tycker du det? Är det egentligen någon skillnad på det och att GPS:en spökar?
Citera
2017-03-09, 22:00
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Märkligt att det är en sådan stor skillnad på hur många items man har fått.

Jag har fått följande items, alla från stoppet utanför lägenheten:

3 Up grades
2 Solar Stone
2 Metal Coat
2 Kings Rock.

Haft sjuk tur med fördelningen av items

Jag har lyckats ännu bättre.. saknar bara en kings rock för att kunna utveckla en Slowking
3 Up grade
2 Solar Stone
5 Metal Coat
1 Kings Rock
1 Dragon scale

Snurrar rätt många stop
Citera
2017-03-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Jag har lyckats ännu bättre.. saknar bara en kings rock för att kunna utveckla en Slowking
3 Up grade
2 Solar Stone
5 Metal Coat
1 Kings Rock
1 Dragon scale

Snurrar rätt många stop

Snurrat över 700, inga items trillat in....
Jäkligt rôtet......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in