2016-12-22, 17:35
Medlem
Mackan1992s avatar
Fick Cleffa, min första från Gen 2 idag

Någon vits med att spara alla tomte-pikachus? Alla jag fångar har typ 30-40cp men jag antar att den aldrig kommer att komma tillbaka så kanske blir "värdefullt" i framtiden?
Citera
2016-12-22, 18:37
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Av den enkla anledningen att det skulle känns olustigt om alla européer helt plötsligt sprang omrking med Tauros, Farfetch'd och Kangaskhan. Ytterst charmigt med regionslåsta Pokémon, i mitt tycke.
Man ska ha vettig chans att få alla, det är det som är spelets slogan om du missat det. Att åka till 3 andra kontinenter och mobilsurfa och hoppas på att den finns just där man är ett kort tag är knappast rätt.
Citera
2016-12-22, 19:04
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Man ska ha vettig chans att få alla, det är det som är spelets slogan om du missat det. Att åka till 3 andra kontinenter och mobilsurfa och hoppas på att den finns just där man är ett kort tag är knappast rätt.

Och en viktig del av originalspelet var just att det inte gick att få alla Pokémon utan trades

Det har aldrig varit meningen att man ska fånga alla ensam. Trades är en viktig del av konceptet.
Citera
2016-12-22, 19:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Det börjar bli otroligt frustrerande med gymmen. Jag har i 4 gym inom 10 minuters promenad från mitt hem och när jag väl försöker ta över dem och det är typ 2000 prestige kvar så kommer Error-meddelandet upp. Och vem orkar vänta i 20-30 minuter för att det ska försvinna? Otroligt drygt. Lite trist också att man inte får möjlighet att byta lag en gång (som man fick med användarnamnet) eftersom det är omöjligt för mig att hålla ett gym längre än en timme här. Blått dominerar fullständigt.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...9#.WFv8nbFiTow

Sen vad hände här? Varför har de gjort detta på gymbattle? Är det någon som vet om det går att ändra för det försvårar fighten oerhört.

Ursäkta gnället, är bara less på att gå runt och frysa varje dag utan att det ger mig något.
Det enda du kan göra är att stå exakt under gymmet och låta gps-positionen ställa in sig och låsa sig där i ett par minuter. Error-meddelandet kommer, så vitt jag vet, nästan uteslutande från att gpsen byter position när du håller på och battlar och således hamnar utanför gymmets räckhåll.
Citera
2016-12-22, 20:15
Medlem
Pirre77s avatar
Nu har jag fångat samtliga 143 pokemons som man kan fånga här i Europa! (Ja, förutom alla babies förstås, vilka jag fått två av, Igglybuff och Elekid, så 145 i dexet). Blev en jääävligt lång promenad med min Ivysaur som Buddy (över tio mil) men nu är min 100%IV Venusaur i dexet, dessutom utrustad med bästa moveset Vine Whip/Solar Beam! Men etersom det skulle dröja en smärre evighet att gå alla mil som krävs för att få candy nog för att powra upp den till maximal CP, så bytte jag Buddy till min 89%IV Dragonair (13-12-15).

Har dessutom evolvat min 100%IV Magicarp till min andra Gyarados. Den fick dock samma moveset som min första (IV:93,3%), Bite/Dragon Pulse.

I övrigt nästan häpnar jag över mängden fuskare och Niantics oförmåga att rå på dem! Träffade en medelålders kvinna vid vårt gemensamma närmaste gym för en tid sedan och pratade då bl.a. om fusk med GPS. Hon undrade bl.a. hur man bar sig åt för att få tag på "den där tjuren" (Taurus). Jag svarade att utan fusk är det bara att bege sig till Nordamerika, men att jag inte har en aning om hur fusket går till. Nån kväll senare lägger hon in en, gissa vad, i gymet...

Flera kvällar har jag dessutom fått sällskap i den sista gymkampen av en person från mitt eget lag som sedan därmed också kan lägga in en pokemon. Detta trots att det inte är en endaste käft i närheten och att gymet ligger så pass otillgängligt att du faktiskt måste GÅ dit. Har däremot inte fått "Error" vid dessa tillfällen som någon annan här inne skrev, utan jag har kunnat lägga in min gubbe först och sedan fuskaren.

Mina tidigare anmälningar om fusk har ignorerats av Niantic, och de verkar inte bry sig ens ett halvt öre om att åtgärda problemet. Tyvärr. Man kan ju undra varför?

En fråga till er mer tekniskt kunniga? Går det ens att stoppa/upptäcka/hindra de som gps-fuskar? Här i trakten har folk som spelar seriöst helt gett upp allt vad gymbattlande heter
Citera
2016-12-22, 20:17
Medlem
Någon som har laddat ner och testat på en Apple watch? Hittar inte att ladda ner just nu
Citera
2016-12-22, 20:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Nu har jag fångat samtliga 143 pokemons som man kan fånga här i Europa! (Ja, förutom alla babies förstås, vilka jag fått två av, Igglybuff och Elekid, så 145 i dexet). Blev en jääävligt lång promenad med min Ivysaur som Buddy (över tio mil) men nu är min 100%IV Venusaur i dexet, dessutom utrustad med bästa moveset Vine Whip/Solar Beam! Men etersom det skulle dröja en smärre evighet att gå alla mil som krävs för att få candy nog för att powra upp den till maximal CP, så bytte jag Buddy till min 89%IV Dragonair (13-12-15).

Har dessutom evolvat min 100%IV Magicarp till min andra Gyarados. Den fick dock samma moveset som min första (IV:93,3%), Bite/Dragon Pulse.

I övrigt nästan häpnar jag över mängden fuskare och Niantics oförmåga att rå på dem! Träffade en medelålders kvinna vid vårt gemensamma närmaste gym för en tid sedan och pratade då bl.a. om fusk med GPS. Hon undrade bl.a. hur man bar sig åt för att få tag på "den där tjuren" (Taurus). Jag svarade att utan fusk är det bara att bege sig till Nordamerika, men att jag inte har en aning om hur fusket går till. Nån kväll senare lägger hon in en, gissa vad, i gymet...

Flera kvällar har jag dessutom fått sällskap i den sista gymkampen av en person från mitt eget lag som sedan därmed också kan lägga in en pokemon. Detta trots att det inte är en endaste käft i närheten och att gymet ligger så pass otillgängligt att du faktiskt måste GÅ dit. Har däremot inte fått "Error" vid dessa tillfällen som någon annan här inne skrev, utan jag har kunnat lägga in min gubbe först och sedan fuskaren.

Mina tidigare anmälningar om fusk har ignorerats av Niantic, och de verkar inte bry sig ens ett halvt öre om att åtgärda problemet. Tyvärr. Man kan ju undra varför?

En fråga till er mer tekniskt kunniga? Går det ens att stoppa/upptäcka/hindra de som gps-fuskar? Här i trakten har folk som spelar seriöst helt gett upp allt vad gymbattlande heter
Hur mycket har du gått egentligen? Behövde inte du typ 50 candys rätt nyligen?
Själv är jag bara på 70 candys och behöver alltså gå 90km till .... när jag väl spelar blir det runt 10km men man kan ju inte spela varje dag så kommer ta länge innan venusaur kan evolvas fram... redan gått 118km med kräket
Citera
2016-12-22, 22:54
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur mycket har du gått egentligen? Behövde inte du typ 50 candys rätt nyligen?
Själv är jag bara på 70 candys och behöver alltså gå 90km till .... när jag väl spelar blir det runt 10km men man kan ju inte spela varje dag så kommer ta länge innan venusaur kan evolvas fram... redan gått 118km med kräket

Jo, jag skulle egentligen ha behövt gå avsevärt mycket längre om det inte varit för att jag hade den osannolika turen att kläcka fram inte bara en, utan två Bulbasaur (som jag inte alls hade räknat med) under resans gång. Då räckte det med 102 km promenad...

Nu hoppas jag verkligen på att juleventet bjuder på "dubbelt av allt" 😊
Citera
2016-12-23, 00:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Jo, jag skulle egentligen ha behövt gå avsevärt mycket längre om det inte varit för att jag hade den osannolika turen att kläcka fram inte bara en, utan två Bulbasaur (som jag inte alls hade räknat med) under resans gång. Då räckte det med 102 km promenad...

Nu hoppas jag verkligen på att juleventet bjuder på "dubbelt av allt" 😊
Ditt jävla rövhål, satan vilken tur du har!

Eventen måste väl ha att göra med de olika "giftsen" som man såg i koden av senaste updaten? De olikfärgade julklappspaketen så att säga... kanske man kan få diverse items eller pokemons ur dessa?
Citera
2016-12-23, 00:50
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
..kommer ta länge innan venusaur kan evolvas fram... redan gått 118km med kräket

Bulbasaur: Seen 60, Caught 53
Charmander: Seen 2, Caught 2

Det är "lite" skillnad mellan olika ställen/städer

Edit: De jag saknar och antal candy
Charmeleon (14)
Charizard (100 + Charmelion)
Clefable (30)
Alakazam (26)
Machamp (23)
Golem (54)
Tangela
Aerodactyl
Senast redigerad av kryptonit 2016-12-23 kl. 01:02.
Citera
2016-12-23, 01:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Bulbasaur: Seen 60, Caught 53
Charmander: Seen 2, Caught 2

Det är "lite" skillnad mellan olika ställen/städer
Jo, många orter har eller har nån gång haft bulbasaur nest, vissa orter har aldrig haft.

Bästa stället i Sverige verkar vara Liljeholmen i södra stockholm, som att fuska att spela där typ.
Citera
2016-12-23, 01:41
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Jo, många orter har eller har nån gång haft bulbasaur nest, vissa orter har aldrig haft.

Bästa stället i Sverige verkar vara Liljeholmen i södra stockholm, som att fuska att spela där typ.

Låter som ett ställe jag får besöka någon gång. Tror att jag fångat 50% av de jag behöver för Machamp och Clefable då få gånger jag varit i Årsta (bredvid Liljeholmen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in