2016-11-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Förresten, har dom ändrat från 50 candies till 25 när man ska evolva från Rattata till Raticate? Har för mig att det kostade 50 candies förut.
Nä alltid varit 25.

(FB) The Mandela Effect - när ditt felaktiga minne är bevis för multipla universum
Citera
2016-11-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Får man ditto direkt om man har tur att hitta den eller måste man behålla den man fångat? Jag slänger ju allt jag fångar direkt, inte därför jag inte fått nån ditto?
Man får den direkt. Det spelas upp en annan animation. När bollen slutat vicka står det "Oh?" i stället för "Gotcha", och en Ditto kommer fram.

Klart man har svår bollbrist när man måste fånga varenda Ratata och Pidgey man ser.
Citera
2016-11-23, 16:24
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
[...] för att ensamspelare som jag inte hade en chans att ta mer dem.

Vet du vad sådant kallas? Losermentalitet.

Alla, precis alla, hade möjlighet att sänka gymmen som de var tidigare. Inga problem, jag sänkte själv lvl 10-gym massvis av gånger. Man fick lägga mer tid och kraft på det, absolut, men det är ju poängen. Att få saker helt gratis raderar ut tävlingsmomentet och är kontraproduktivt.
Citera
2016-11-23, 16:39
Medlem
Kafferastens avatar
Det är väl som när San Andreas kom och alla rapporterade om Bigfoot med ena photoshoppade bilden efter den andra. Har fångat mängder med pokemon idag. Ditto? Jag tror det om jag ser det.
Citera
2016-11-23, 16:55
Medlem
regelbrotts avatar
Skulle fånga magikarp - fick Ditto. Jag som tänkte evolva magikarp idag
Citera
2016-11-23, 16:55
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det är väl som när San Andreas kom och alla rapporterade om Bigfoot med ena photoshoppade bilden efter den andra. Har fångat mängder med pokemon idag. Ditto? Jag tror det om jag ser det.

https://m.youtube.com/watch?v=rGPBBLCqrI0

Räcker det?

Har också fångat mängder idag men ingen lycka. Men nog finns han allt.
Citera
2016-11-23, 17:07
Medlem
Jag utgår från att Niantic känner av det minskade antalet spelare. Annars hade de inte gömt Ditto i de vanligaste Pokémonen som finns, och sedan strupit tillgången på bollar i pokestopen. Hade de haft någon värdighet hade de gjort ögonen konstiga på de Pokémon i vilka Ditto gömmer sig, så att man direkt när man möter den ser om den är värd att fånga, men nu tvingar de en att fånga dem före man kan få se. Det tycks även vara så att han gömmer sig i olika Pokémon för olika spelare. En Pidgey som ger Ditto för en spelare, är en vanlig Pidgey för en annan.

Snart börjar de väl ta betalt för att använda appen.
Citera
2016-11-23, 17:11
Bannlyst
Ditto fångad i en pidgey!
Citera
2016-11-23, 17:13
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Och där fick jag Ditto!

Gömde sig bakom en Zubat

Samma för mig, en relativt svårfångad Zubat som behövde en hyper ball för att fångas.
Citera
2016-11-23, 17:14
Medlem
SMD FBs avatar
Är vissa spelare redan dömda att misslyckas från början? Missade en dragonite med mindre än en sekund för några dagar sedan men idag lyckaded jag spåra upp en. Däremot hade den bara 249cp och försvann efter två nästintill perfekta kast.
Citera
2016-11-23, 17:19
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
https://m.youtube.com/watch?v=rGPBBLCqrI0

Räcker det?

Har också fångat mängder idag men ingen lycka. Men nog finns han allt.

Det som räcker för mig är att jag får den. Visst absolut inte otroligt att dom gör så här under ett event men återstår att se.

Som sagt tråkigt med såna här dubbla XP event snart har alla level 30+ utan att ha ansträngt sig mycket. Men dom vill väl ha tillbaka de som tröttnade tidigt innan dom slänger ut gen 2 vilket man kan förstå. Det handlar ju om pengar trots allt. Precis som vid Halloween så lägger ju folk in pengar för att kunna köpa Incubators och Incense nu.
Citera
2016-11-23, 17:19
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uy
Det tycks även vara så att han gömmer sig i olika Pokémon för olika spelare. En Pidgey som ger Ditto för en spelare, är en vanlig Pidgey för en annan.
En ditto för mig som var en förklädd zubat var också ditto för min kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in