Citat:
Ursprungligen postat av
Tamatave
Nu tycker jag vi alla tillsammans sjunger "we shall overcome" och vänder blad...
Så - vad blir er strategi under eventet? Jag ska sätta mina 5 sparade 10 km-ägg på kläckning så att de är klara lagom till eventen drar igång. Lite osäker på om jag kommer köpa fler inkubatorer sen. Har ju liksom alla pokemons. Vad får man för stardust av att kläcka de olika äggen?
Nirvana - Vi väntar otåligt på din rapport från raiden ikväll! Lycka till. Lite avis...
10 km eggs:
stardust (S): 1600 ≤ S ≤ 3200. S is a random number between 1600 and 3200
candy (C) = ⌊ S/100 ⌋. C is the floor (rounding down) of S/100, so C can be 16-32
5 km eggs:
stardust (S): 800 ≤ S ≤ 1600
candy (C) = ⌊ S/75 ⌋, so C can be 10-21
2 km eggs:
stardust (S): 400 ≤ S ≤ 800
candy (C) = ⌊ S/75 ⌋, so C can be 5-10
Så kläcker du dina 5 st 10km-ägg under eventet så kommer du få mellan 16.000 - 32.000 stardust. Ganska nice bara sådär på ett bräde...
Jag kommer vandra omkring och fånga allt. Varje liten Pidgey kommer dra sitt strå till stardust-stacken.
Sen blir det nog att ha igång i alla fall en köpe-inkubator för eventsäggen, det kommer ju kosta en del men så får det bli.
Dom nya super-inkubatorerna känns ganska onödigt under själva eventet då 2km-äggen bara kommer förvandlas till 1.5km-ägg.
Sen är det ju bara att hoppas att man stöter på lite svaga Pidgeots, Beedrills osv. En snabb catch där renderar ju i 1.000 stardust under eventet.