2017-09-20, 15:06
Medlem
NirvanAs avatar
Double-stardust event!
http://pokemongolive.com/en/post/equinox2017
Citera
2017-09-20, 16:45
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Double-stardust event!
Härligt. Med start redan på fredag också!

Känns la också som man får sätta sprätt på lite coins till inkubatorer, trots bara 2km-ägg.
Här ska det grindas stardust!
Citera
2017-09-20, 17:35
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Double-stardust event!
Helvete! Sätter mina 10-ägg omedelbart på kläckning . Ska nog också köpa en inkubator till.

Mareep, Chansey och Larvitar i 2 km-ägg .
Citera
2017-09-20, 23:10
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Med tanke på reaktionerna jag fått, och din formulering "sätter dig på plats", kan man tro att jag smädat profeten eller möjligen använt mig av en mycket grov förolämpning. Men du har rätt, jag borde ha provat min hypotes (vi kan kalla det för det, även om det bara var en fråga) innan jag presenterade den, så att ni slapp sitta här och bli alldeles svettiga av frustration .

Jag lovar att bättra mig i fortsättningen .

Reaktionerna har varit mycket starkare än vad jag i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Otroligt att så många kan provoceras av att jag misstänker att fler 10-ägg i korgen genererar fler 10-ägg i stoppen. Vore jag ett troll hade jag förstås utnyttjat deras lättretlighet till det yttersta, men jag är tyvärr lite för snäll för det.
Ja jag blev skitarg för att du säger att jag blev det. Några fler lögner som ska bli sanningar när vi ändå är på gång?

Om du ställer en fråga och du får svar nej, då är din logiska slutsats att du ska spy galla på alla som svarar dig och göra löjeväckande påståenden som att vi måste jobba på Niantic för att vi svarat på din fråga.

Det enda du fastställer är att du blev väldigt upprörd över att din hypotes är tagen ur luften och helt felaktig. Deal with it. Men i din lilla värld så händer allt tydligen på det sätt som du bestämmer, och vi som påstår annorlunda är djävulen själva.
Citera
2017-09-20, 23:13
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Ja jag blev skitarg för att du säger att jag blev det. Några fler lögner som ska bli sanningar när vi ändå är på gång?

Om du ställer en fråga och du får svar nej, då är din logiska slutsats att du ska spy galla på alla som svarar dig och göra löjeväckande påståenden som att vi måste jobba på Niantic för att vi svarat på din fråga.

Det enda du fastställer är att du blev väldigt upprörd över att din hypotes är tagen ur luften och helt felaktig. Deal with it. Men i din lilla värld så händer allt tydligen på det sätt som du bestämmer, och vi som påstår annorlunda är djävulen själva.
Spy galla? Att ifrågasätta att det är en slump? Skärp dig .

Jag undrar fortfarande vad sannolikheten är att få ett 10 km-ägg i ett stopp, både absolut och relativt andra ägg. Om jag får siffror kan vi tillsammans räkna ut vad sannolikheten är. Är den väldigt låg, är det inte orimligt att misstänka att det finns något som påverkar, till exempel tidigare ägg. Jag och flera andra har noterat fenomenet, men ämnet är visst känsligt att diskutera.
Citera
2017-09-21, 08:32
Medlem
Etrades avatar
Eventet startar 1:00 P.M. PDT.
Blir inte det 21:00 svensk tid? Det brukar ju vara 22:00.
Eller så har la jag bara räknat fel? hehe

Synd att det "verkar" som att raidpass inte kommer att finnas tillgängligt i boxarna. Pass är ju det jag helst ser ett rea-pris på.
Citera
2017-09-21, 08:40
Medlem
Nu tycker jag vi alla tillsammans sjunger "we shall overcome" och vänder blad...

Så - vad blir er strategi under eventet? Jag ska sätta mina 5 sparade 10 km-ägg på kläckning så att de är klara lagom till eventen drar igång. Lite osäker på om jag kommer köpa fler inkubatorer sen. Har ju liksom alla pokemons. Vad får man för stardust av att kläcka de olika äggen?

Nirvana - Vi väntar otåligt på din rapport från raiden ikväll! Lycka till. Lite avis...
Citera
2017-09-21, 09:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Nu tycker jag vi alla tillsammans sjunger "we shall overcome" och vänder blad...

Så - vad blir er strategi under eventet? Jag ska sätta mina 5 sparade 10 km-ägg på kläckning så att de är klara lagom till eventen drar igång. Lite osäker på om jag kommer köpa fler inkubatorer sen. Har ju liksom alla pokemons. Vad får man för stardust av att kläcka de olika äggen?

Nirvana - Vi väntar otåligt på din rapport från raiden ikväll! Lycka till. Lite avis...
10 km eggs:
stardust (S): 1600 ≤ S ≤ 3200. S is a random number between 1600 and 3200
candy (C) = ⌊ S/100 ⌋. C is the floor (rounding down) of S/100, so C can be 16-32
5 km eggs:
stardust (S): 800 ≤ S ≤ 1600
candy (C) = ⌊ S/75 ⌋, so C can be 10-21
2 km eggs:
stardust (S): 400 ≤ S ≤ 800
candy (C) = ⌊ S/75 ⌋, so C can be 5-10

Så kläcker du dina 5 st 10km-ägg under eventet så kommer du få mellan 16.000 - 32.000 stardust. Ganska nice bara sådär på ett bräde...

Jag kommer vandra omkring och fånga allt. Varje liten Pidgey kommer dra sitt strå till stardust-stacken.
Sen blir det nog att ha igång i alla fall en köpe-inkubator för eventsäggen, det kommer ju kosta en del men så får det bli.
Dom nya super-inkubatorerna känns ganska onödigt under själva eventet då 2km-äggen bara kommer förvandlas till 1.5km-ägg.

Sen är det ju bara att hoppas att man stöter på lite svaga Pidgeots, Beedrills osv. En snabb catch där renderar ju i 1.000 stardust under eventet.
Citera
2017-09-21, 13:47
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Spy galla? Att ifrågasätta att det är en slump? Skärp dig .

Jag undrar fortfarande vad sannolikheten är att få ett 10 km-ägg i ett stopp, både absolut och relativt andra ägg. Om jag får siffror kan vi tillsammans räkna ut vad sannolikheten är. Är den väldigt låg, är det inte orimligt att misstänka att det finns något som påverkar, till exempel tidigare ägg. Jag och flera andra har noterat fenomenet, men ämnet är visst känsligt att diskutera.
Men googla då, eller är du helt tafatt? Det finns många som försökt undersöka detta (chansen att få 10km-ägg om jag måste bokstavera det för dig) och liknande. Givetvis sitter inte vi på några magiska exakta svar här då jag vågar påstå att ingen här jobbar på Niantic, som du själv bör fatta. Sen kan du sitta och hitta på dina teorier bäst du vill, du verkar inte vilja inse att du lider av confirmation bias. Att chansen att få ett 10km-ägg är lågt gör det givetvis inte rimligt att chansen att man får fler 10km-ägg ökar om man sitter på ett bara för att det råkar hända dig och några andra vid ett fåtal tillfällen. Det är miljoner som spelar det här spelet och har gjort det sedan release, men du ska magiskt ha hittat något ingen annan har, och det baserar du på EN företeelse? Läs lite kurser om statistik och logik, du verkar behöva det.

Och du påstår att dina inlägg bara är ifrågasättande, när du gör löjeväckande uttalanden om de som svarar dig och rullar ögonen åt svaren? Kanske dags du växer upp från din småbarnsmentalitet. Eller är det ett känsligt ämne?
Citera
2017-09-21, 17:08
Medlem
god.childs avatar
Då så har man tömt ägglagret. Bara att mata på med chanseys, larvar och dratinis nu tack!
Citera
2017-09-21, 17:12
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Då så har man tömt ägglagret. Bara att mata på med chanseys, larvar och dratinis nu tack!
Typiskt att detta event kommer när jag har så många 10-ägg . Kläckte tre i dag och fick två Porygon och en Dratini (94 % dock!), så ingen höjdare. Vill helst ha Mareep för Ampharos och Flafee (samt Feraligatr) är de enda ur gen2 Europa jag saknar.
Citera
2017-09-21, 17:31
Medlem
IgorSs avatar
Första exraid-passen har tydligen delats ut i Stockholm under dagen. Som väntat rör det några sponsrade gym i de tre sömniga galleriorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in