2016-12-23, 01:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Låter som ett ställe jag får besöka någon gång. Tror att jag fångat 50% av de jag behöver för Machamp och Clefable då få gånger jag varit i Årsta (bredvid Liljeholmen).
Om du vill ha clefairy så kryllar Nacka av dom, runt det där köpcentret.
Citera
2016-12-23, 08:53
Medlem
Bara jag som har "natt" dygnet runt i spelet just nu?
Citera
2016-12-23, 10:39
Medlem
Brain Damages avatar
Detta kanske inte är rätt tråd att fråga i men vi åker till Karibien över jul/nyår. Kan man köra spelet där utanför wifi utan att få en mobilräkning från helvetet?

Btw, kläckte ett till 10-km ägg, mitt andra sen snorungarna dök upp i spelet och ta mig fan var det inte en till Elekid. Av 2 10-km har jag mao fått 2 av samma jävla snorunge. Totalt bortkastad tid och engagemang att kläcka dom där som man redan har utvecklingen av, hur kul är det liksom, särskilt när man fortfarande saknar riktiga mons som ex Snorlax.
Citera
2016-12-23, 11:16
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ditt jävla rövhål, satan vilken tur du har!

Eventen måste väl ha att göra med de olika "giftsen" som man såg i koden av senaste updaten? De olikfärgade julklappspaketen så att säga... kanske man kan få diverse items eller pokemons ur dessa?

Haha, jo det får jag medge. Jag har dock kläckt 657 ägg, så det är egentligen inte så konstigt att jag fyllt dexet (förutom babiesarna)

Av de lite mer sällsynta som ofta verkar saknas hos folk ser det ut såhär för min del (av de som jag har fler än en av):

Dodrio 4
Onix 6
Hitmonlee 4
Lickitung 4
Chansey 3
Clefable 3
Tangela 6
Scyther 3
Electabuzz 2
Magmar 3
Pinsir 5
Lapras 4
Ditto 17
Porygon 5
Omastar 2
Kabuto 4 (evolvat till en Kabutops)
Snorlax 4 (en vild sedd och fångad)
Dragonite 2 (Båda vilt fångade)
Exeggutor 2
Gyarados 2

Blir intressant att se vad eventet innehåller utöver paketen (och vad dessa innehåller?), 2x XP & stardust samt 1/4 promenadsträcka hade inte varit fel
Citera
2016-12-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Detta kanske inte är rätt tråd att fråga i men vi åker till Karibien över jul/nyår. Kan man köra spelet där utanför wifi utan att få en mobilräkning från helvetet?

Kort svar: nej

Åtminstone Telia har inga avtal på Dominikanska och det var dessutom glest med Pokestops där vi var. Och definitivt inga inom räckhåll från WiFi:et.
Citera
2016-12-23, 13:41
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Haha, jo det får jag medge. Jag har dock kläckt 657 ägg, så det är egentligen inte så konstigt att jag fyllt dexet (förutom babiesarna)

Av de lite mer sällsynta som ofta verkar saknas hos folk ser det ut såhär för min del (av de som jag har fler än en av):

Dodrio 4
Onix 6
Hitmonlee 4
Lickitung 4
Chansey 3
Clefable 3
Tangela 6
Scyther 3
Electabuzz 2
Magmar 3
Pinsir 5
Lapras 4
Ditto 17
Porygon 5
Omastar 2
Kabuto 4 (evolvat till en Kabutops)
Snorlax 4 (en vild sedd och fångad)
Dragonite 2 (Båda vilt fångade)
Exeggutor 2
Gyarados 2

Blir intressant att se vad eventet innehåller utöver paketen (och vad dessa innehåller?), 2x XP & stardust samt 1/4 promenadsträcka hade inte varit fel

Jo så där ska det se ut.

Så här ser min lista över 10km ägg ut De säger att det är slumpen men det måste ju vara typ 30% chans att få Electabuzz och 0,00001% chans att få Snorlax känns det som.

Electabuzz: 8
Elekid: 1
Scyther: 6
Pinsir: 4
Jynx: 3
Hitmonlee: 2
Hitmonchan: 3
Onix: 4
Lapras: 3
Kabuto: 2
Dratini: 1
Aerodactyl: 2
Omanyte: 0 (har dock haft tur och hittat vild)
Snorlax: 0
Chansey: 0
Citera
2016-12-23, 13:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Kort svar: nej

Åtminstone Telia har inga avtal på Dominikanska och det var dessutom glest med Pokestops där vi var. Och definitivt inga inom räckhåll från WiFi:et.
Kan man inte köpa sådana där portable-wifi? eller funkar det bara i välbygda högteknologiska läånder?
Citera
2016-12-23, 14:37
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo så där ska det se ut.

Så här ser min lista över 10km ägg ut De säger att det är slumpen men det måste ju vara typ 30% chans att få Electabuzz och 0,00001% chans att få Snorlax känns det som.

Electabuzz: 8
Elekid: 1
Scyther: 6
Pinsir: 4
Jynx: 3
Hitmonlee: 2
Hitmonchan: 3
Onix: 4
Lapras: 3
Kabuto: 2
Dratini: 1
Aerodactyl: 2
Omanyte: 0 (har dock haft tur och hittat vild)
Snorlax: 0
Chansey: 0

Obegripligt hur det kan slumpa sig var monsen spawnar och vad man får i ägg och inte. Vid min pokerunda igår kunde jag vid ett och samma pokestop fånga fyra (!) Omanytes, har nu 66 candies och kan evolva till en tredje Omastar, men inväntar eventet för eventuell dubbel XP.

Min Hitmonchan, Aerodactyl och första Scyther fångade jag vilt. Sedan dess har jag inte sett röken av dem i vilt tillstånd.

Glömde inflika en parentes i mitt föregående inlägg, och det är att två av mina Lapras har jag fångat vilda, två har jag fått i ägg.
Citera
2016-12-23, 14:53
Medlem
halvljuss avatar
Fick mig en uppenbarelse vid gymmet i dag. Om gymmet redan hålls av ens lag kan man sätta in en Pokemon där och få 10 mynt utan att ens behöva slåss först!
Citera
2016-12-23, 15:00
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Fick mig en uppenbarelse vid gymmet i dag. Om gymmet redan hålls av ens lag kan man sätta in en Pokemon där och få 10 mynt utan att ens behöva slåss först!

Haha, grattis till upptäckten

Beror dock på gymmets level, prestige och antalet innevarande mons om du kan lägga in eller inte utan att powra upp det först, men som sagt, grattis till upptäckten
Citera
2016-12-23, 16:46
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Obegripligt hur det kan slumpa sig var monsen spawnar och vad man får i ägg och inte. Vid min pokerunda igår kunde jag vid ett och samma pokestop fånga fyra (!) Omanytes, har nu 66 candies och kan evolva till en tredje Omastar, men inväntar eventet för eventuell dubbel XP.

Blir det något event över julen? Jag har inte hört något.
Citera
2016-12-23, 16:51
Medlem
Mackan1992s avatar
När börjar juleventet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in