2016-10-02, 19:21
Medlem
Pecanpies avatar
Sett första vilda Gyarados nu. Tycker helt klart det börjat spawna ovanligare oftare. Men den där jävla Snorlaxen verkar dock aldrig vilja visa sig, och det gör ju att jag vill fånga en ännu mer. Inte haft tur med kläckning heller. Nån som fångat honom i Lund-området?
Citera
2016-10-03, 01:50
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
https://www.youtube.com/watch?v=Qq8VJ88NaEQ

Sjuk snubbe, han har bara rört sig 48 mil och är ändå i level 37... själv har man rört sig närmare 60 mil och bara i level 26 ;D, han måste verkligen ha fångat allt han sett, 17.600 pokemons, själv har man fångat typ 2000 ... själv fångar jag bara pidgey, weedle etc när jag gått in för XP-race...
Jag är bara två levlar under dej och har bara gått runt 18 mil Fångar i princip allt utom Spearow, Zubat och Rattata och Jynx. Aldrig fuskat. Är så oteknisk så jag inte ens kunde köpa minecraft och installera allt själv 😅 Har fångat runt 1400 totalt kanske. Men jag har köpt många ruvningsmaskiner och kör lucky egg och massevolve en gång i veckan om jag spelat den veckan.
Citera
2016-10-03, 07:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Förvånande med den stora mängden småbuggar i gränssnittet. Imponerar verkligen inte.
Citera
2016-10-03, 10:56
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Sett första vilda Gyarados nu. Tycker helt klart det börjat spawna ovanligare oftare. Men den där jävla Snorlaxen verkar dock aldrig vilja visa sig, och det gör ju att jag vill fånga en ännu mer. Inte haft tur med kläckning heller. Nån som fångat honom i Lund-området?

Snorlax dyker upp då och då i Lund, jag fångade en på sjukhusområdet härom veckan. En annan spawnade på LTH....men det är ju helt random, går inte att veta i förväg var/när den ska dyka upp.

Mitt bästa tips är #PokeAlertLund på Twitter. Väl värt att skaffa ett Twitter-konto enbart för denna tjänsten.
Citera
2016-10-03, 11:23
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Förvånande med den stora mängden småbuggar i gränssnittet. Imponerar verkligen inte.

Verkligen uselt, massor med buggar. Som t ex att gränssnittet låser sig eller att tryck inte registreras förrän man startar om appen.
Citera
2016-10-03, 11:41
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSallbring
Skulle behöva lite tips på var man kan hitta följande Pokemon:

Grimer
Hitmonlee
Chansey
Lapras
Ditto
Porygon
Omanyte
Kabuto
Aerodactyl

Har inte ens varit nära. Några speciella miljöer att leta i?

Bakom det gula huset, bredvid fontänen och vid brevlådan på nr 50.
Citera
2016-10-03, 12:16
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Sett första vilda Gyarados nu. Tycker helt klart det börjat spawna ovanligare oftare. Men den där jävla Snorlaxen verkar dock aldrig vilja visa sig, och det gör ju att jag vill fånga en ännu mer.

Min känsla också att det börjat spawnas mer rare's. Niantic som börjar känna populariteten sjunka och gör vad de kan för att behålla spelare på det sjunkande skeppet?

Lite skev fördelning här... har sett elva vilda Lapras och inte ens en Charmeleon. Tre Snorlax och en Dragonite.

Någorlunda realistisk chans att evolva alla om jag orkar spela hela månaden utom typ Muk och Alakazam...
Citera
2016-10-03, 12:38
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Vad har ni för status?

Lag: Röd
Level: 26
Bästa gubben: 2225 Snorlax med 82.2% IV eller 1628 Nidoqueen med 97.7% IV. Behöver candies för att power up Nidoqueen.
Antal gubbar: 116 sett & fångat
Fuskat: Använt mig av fastpokemap till och från den senaste tiden
Köpt för riktiga pengar: Ja
Samla gubbar eller slåss på gym: Samla gubbar
Spelar i Större stad/Mindre stad/Landet/Annat: Större stad
Citera
2016-10-03, 12:39
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Websida som låter dig scanna av ditt område och du får fram exakt position samt återstående spawntime på pokemonen du söker efter.
Funderat lite, tiden som anges är tiden innan den despawnar va? Alltså att syns pokemonen på kartan är den uppe och tiden är hur lång tid innan den automatiskt försvinner igen?

EDIT: kan tacka fastpokemap för min första Mr Mine härom dagen som jag såg precis utanför bostadsområdet. Var ändå på väg ut så såg mest till att apoen laddades upp och kollade noga om något dök upp.
Citera
2016-10-03, 13:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Verkligen uselt, massor med buggar. Som t ex att gränssnittet låser sig eller att tryck inte registreras förrän man startar om appen.

Det jag mest irriterar är att statusen på olika funk är olika relativt GPS-en. Typiskt att man kan tänka på en stop, fast den inte vecklat ut sig. Och tvärtom. Borde gå varit en grundläggande del i designen. Otroligt klantigt.
Citera
2016-10-03, 13:52
Medlem
Brain Damages avatar
Vad har ni för ratio på 10 km-ägg? Jag har kläckt 92 ägg och har resten upp till 101 på värpning. Av alla 101 ägg har bara 3 varit 10 km-ägg. De 2 jag kläckt hittills var en ok Lapras och en värdelös Jynx.
Hoppas på något bra i det som värps just nu.

Får ni andra fler 10 km-ägg eller är 3/100 en normal ratio?
Citera
2016-10-03, 14:26
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Vad har ni för ratio på 10 km-ägg? Jag har kläckt 92 ägg och har resten upp till 101 på värpning. Av alla 101 ägg har bara 3 varit 10 km-ägg. De 2 jag kläckt hittills var en ok Lapras och en värdelös Jynx.
Hoppas på något bra i det som värps just nu.

Får ni andra fler 10 km-ägg eller är 3/100 en normal ratio?

Jag har kläckt 108 ägg, tror jag har fått sju 10km. Jag fick inte ett enda level 5-22, vid level 22-25 fick jag fem St.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in