2016-11-02, 16:30
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hade varit stabilt med tradingfunktion nu, sitter ju med 4 chansey och över 100 godis:

NirvanA trades Chansey for Petruccianis Omastar (eller har du bara 1?)

Hade varit lockande men tror också tradingfunktion blir för jobbigt att implementera så att det inte missbrukas på något sätt... har tre Omastar för övrigt, en med Rock Throw/Rock Slide cp 1355, går ju tydligen inte att få det movesetet så ultra rare nu minst sagt
Citera
2016-11-02, 16:32
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
En bugg Egentligen är den på Cp 2400 men är något fel på just den pokemonen.

En annan fråga:

Varför får man ibland upp Error vid gymmen? Både jag och flera vänner får det på vissa gym. Går inte att varken lägga in eller slåss. Någon som vet varför?

Serverfel. Händer ibland och det finns inget du kan göra åt det, dock släpper det efter 20-30 minuter så återkommer du till gymmet då brukar det inte vara några problem längre.

För övrigt, hur kan du klara av att inte alls förbruka ens den minsta mängd Stardust?

Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Hade varit lockande men tror också tradingfunktion blir för jobbigt att implementera så att det inte missbrukas på något sätt... har tre Omastar för övrigt, en med Rock Throw/Rock Slide cp 1355, går ju tydligen inte att få det movesetet så ultra rare nu minst sagt

Precis, se mitt inlägg ovan.
Citera
2016-11-02, 16:36
Medlem
janssonkarls avatar
Har nu väntat och väntat och har lyckats få fram 250 dratini candys nu och orkar inte vänta på en bättre dratini har 675 cp med 84% iv och har väntat rätt länge nu men nu orkar jag inte vänta på fler 10 km ägg.

efter jag kläckte mina sex 10 km ägg i fredags har jag fått 1 och då har jag samlat 9 nya varje dag.

Så blir till att fylla dexen till helgen

MVH JK
Citera
2016-11-02, 16:42
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Fastpokemap funkar igen nu. Kollat runt lite i Gbg. Sett att Onix är i Trädgårdsföreningen hela tiden. Minst två samtidigt, ibland tre.
Dock är den "kass".
Dratini är vid Hagakyrkan, men det är väl ingen nyhet.
Volvo Museet Pikachu, Abra, Drowlithe, Squirtle mfl
Citera
2016-11-02, 17:20
Medlem
Eventet är ju fortfarande igång? Man får fortfarande candy 4x snabbare med buddy och åtminstone Meowth är fortfarande common
Senast redigerad av Guap 2016-11-02 kl. 17:28.
Citera
2016-11-02, 17:29
Medlem
Hur räknar jag ut om jag har en pokemon på 90+ IV? Är det nån app eller hemsida man ska använda?
Citera
2016-11-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howie
Hur räknar jag ut om jag har en pokemon på 90+ IV? Är det nån app eller hemsida man ska använda?
Jag använder denna https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Citera
2016-11-02, 17:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
På de allra flesta har jag för mig att får man bästa kommentaren vid appraise i första och sista är det nästan alltid 90+ som slutresultat... För Mystic är det alltså "Your xxx is a wonder" samt "it's stats exceeds my calculations"... och är det bästa attack kanske det är 93, är det bästa attack equally matched by defense blir det 96 och equally matched av alla värden är det 100, typ... Finns några en del från detta men oftast så är det så.

Sen för dina gympokemons kan man ju använda IV-uträknaren för exakt värde men generellt och lite snabbt funkar metoden ovan också.
Senast redigerad av NirvanA 2016-11-02 kl. 17:37.
Citera
2016-11-02, 17:59
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Har nu väntat och väntat och har lyckats få fram 250 dratini candys nu och orkar inte vänta på en bättre dratini har 675 cp med 84% iv och har väntat rätt länge nu men nu orkar jag inte vänta på fler 10 km ägg.

efter jag kläckte mina sex 10 km ägg i fredags har jag fått 1 och då har jag samlat 9 nya varje dag.

Så blir till att fylla dexen till helgen

MVH JK

Har du kläckt 9 ägg om dagen sedan i fredags?
Citera
2016-11-02, 18:06
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Har du kläckt 9 ägg om dagen sedan i fredags?
Jag har kläckt 80 ägg sedan förra onsdagen. Så länge man har incubators tillgängliga är det inga problem.
Citera
2016-11-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Jag använder denna https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Men när ni säger 90+ är det på maximum, average eller minimum % som ni säger då? Jagbhar en nidoking som är max 82.2 men minimum 57.5 så det är ju stor skillnad på spannet
Citera
2016-11-02, 18:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Men när ni säger 90+ är det på maximum, average eller minimum % som ni säger då? Jagbhar en nidoking som är max 82.2 men minimum 57.5 så det är ju stor skillnad på spannet
Det är för du inte angivit alla korrekta uppgifter som behövs.

Denna använder jag:
https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in