2016-08-29, 12:25
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Då bor du inte i storstan, här är det omöjligt att hålla Pokemons på gymmen.
Har en Dragonite på 2500 CP och den blir slaktad hela tiden.
Trodde folk slutat spela. Nej men tänkte att dom andra gymmen blir ju tagna direkht, så alla som spelar är kanske är blåa då
Bor inte i nån av storstäderna. Lilla Enköping. Nej men blev bara förvånad att ingen rörde ju vårat gym
Citera
2016-08-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Är ni på samma level?

Nästan, jag är på 21 och han på 22, så stor skillnad borde det ju inte vara kan man tycka
Citera
2016-08-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
Trodde folk slutat spela. Nej men tänkte att dom andra gymmen blir ju tagna direkht, så alla som spelar är kanske är blåa då
Bor inte i nån av storstäderna. Lilla Enköping. Nej men blev bara förvånad att ingen rörde ju vårat gym

Bara rört mig i storstäder i sommar och har några riktiga bjässar till Pokémons men blir slaktad på gym oavsett.

Igår la jag in min Dragonite med 2500 i CP på ett gym, det var 4 Pokemons där och alla hade över 2000 i CP, det tog en kvart innan jag var utslagen.

Verkar som att man måste dra till ställen lite utanför stan och lite folktomma platser för att kunna få ha gymmet ett längre tag.
Citera
2016-08-29, 13:05
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
I nästa uppdatering kommer man kunne välja en pokemon som blir "ens egen" så att säga. Som Ash och pikachu kommer den gå bredvid hela tiden och hjälpa en samla godis. Vet inte om den hade något mer syfte.

Tycker det blir grymt. Funderar stark på Arcanine i så fall. Bra schyst att ha en sån gåendes bredvid.

Vilken ska ni välja?

Vore lite coolt faktiskt. Vileplume har alltid varit en favorit och jag har en maxad för min level på ca 1950 som jag gärna ser traskandes bredvid!
Citera
2016-08-29, 13:34
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
4 Gyrados? ljuger du? Levlat som i evolvat eller menar du fångat 4 vilda som du power-uppat?
Har du alltså samlat på dig minst 1600 magikarps candy sen mitten av juli?

Det är inga konstigheter. Jag har evolvat två karpar till Gyarados och har nästan 600 candies just nu, alltså på god väg till två till.

Hur lätt som helst att få ihop dessa karpar i Malmö iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av iPee
Yes! Äntligen något att hurra åt i ett 10-kilometersägg!
Magmar CP 1300+ och 27 Magmar-ägg

Du skulle varit i Malmö nu, fullkomligt KRYLLAR av Magmars. Jag tar dem nu endast för dust och xp, vill inte ha dem egentligen. Sitter på ca 10-12 stycken just för tillfället...

Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Blev precis 25.

Då borde den Dratinin ligga på iaf 750 CP då, nice
Citera
2016-08-29, 13:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Det är inga konstigheter. Jag har evolvat två karpar till Gyarados och har nästan 600 candies just nu, alltså på god väg till två till.

Hur lätt som helst att få ihop dessa karpar i Malmö iaf.

Du skulle varit i Malmö nu, fullkomligt KRYLLAR av Magmars. Jag tar dem nu endast för dust och xp, vill inte ha dem egentligen. Sitter på ca 10-12 stycken just för tillfället...

Då borde den Dratinin ligga på iaf 750 CP då, nice
Antar att det beror på att det inte finns nåt bra vatten i närheten som gör att det är dålig tillgång på karparna?
Citera
2016-08-29, 13:55
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Antar att det beror på att det inte finns nåt bra vatten i närheten som gör att det är dålig tillgång på karparna?

Tillgång till hav, sjö eller åtminstone medelstort vattendrag är ju naturligtvis ett krav för att få bra tillgång till karparna.
Citera
2016-08-29, 14:08
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Du har "inte behov av att hävda din manlighet" men du har bevisligen behov att insinuera att du minsann står högre upp på intelligensstegen än många andra. Rappakalja från en fåntratt med hävdelsebehov.

Om du hade lagt mindre energi på vad andra väljer att lägga sin tid på och istället lagt din egen tid på något vettigt hade du varit bättre på det Du kan tycka att det är tramsigt att som vuxen spela det men faktum kvarstår, det får många människor (i alla åldrar) att komma ut och röra på sig istället för att bara sitta inne. Bara det är vinning nog för spelet.

Du borde kanske prova? Du verkar ju behöva lite glädje i livet.

Jag drog en parallell mellan spelets inflytande på vuxna människor till samhällsdebattens rådande uppmuntran till naivitet och dumhet, en kanske långsökt men inte helt obefogad tes sett till hur den moderna människan i många avseenden anammat en orealistisk och ansvarslös förhållning till sig själv och till omvärlden.

Om ditt eller ert enda skäl till att "komma ut och röra sig" är för att spela Pokémon, så kan man ju fråga sig oss emellan vem som har mest glädje i livet....
Citera
2016-08-29, 14:16
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Vore ju sjukt coolt om man skulle kunna se andra spelare på kartan och se vilken "go to"-pokémon de använder sig av för att sedan battla varandra direkt.

Ja riktigt nice i så fall. Räcker om man ser folk från sitt egna team ifall det blir för mycket för serverna annars.

Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
Vore lite coolt faktiskt. Vileplume har alltid varit en favorit och jag har en maxad för min level på ca 1950 som jag gärna ser traskandes bredvid!

En av mina favoriter också faktiskt Kul att hitta en vild eftersom den ser brutalt stor ut ovanifrån. Fick en chock när jag såg den första gången
Senast redigerad av MarqsN92 2016-08-29 kl. 14:20.
Citera
2016-08-29, 15:02
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Om ditt eller ert enda skäl till att "komma ut och röra sig" är för att spela Pokémon, så kan man ju fråga sig oss emellan vem som har mest glädje i livet....

Inte det enda skälet men ett fullt tillräckligt sådant. Ett annat är något så enkelt som att det är roligt.

En annan oerhört rolig sak är hur du väljer att uttrycka dig, "så kan man ju fråga sig oss emellan vem som har mest glädje i livet". Ja, det kan man sannerligen fråga sig

Här sitter du, mannen som gav bitterheten ett ansikte, och spenderar massa tid på att gnälla på vad andra väljer att spendera tid på och ha roligt med. Du ger ju inte på något tecken alls på att du själv har roligt i livet...alls

Kom igen nu, var inte så bitter och dyster, upp o hoppa! Ut o rör på dig, tala med folk vet ja Vem vet, du kanske hittar något roligt
Citera
2016-08-29, 15:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Så jävla skevt detta,,,

Squirtle: Caught 18
Bulbasaur: Caught 5
Charmander: Caught 2

Är det samma konstiga ratio för er andra?

Jag har massor av dubletter, o nu funderar jag på att lägga ner skiten, mina Pokébollar är slut, och jag antar att bästa sättet att få tag på nya är att betala för det?
Citera
2016-08-29, 15:29
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag har massor av dubletter, o nu funderar jag på att lägga ner skiten, mina Pokébollar är slut, och jag antar att bästa sättet att få tag på nya är att betala för det?

Jag hade köpt lite extra plats i ryggsäcken i stället och åkt till någon större stad i närheten, sen kan man samla på sig ett par hundra bollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in