2016-07-12, 00:55
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Vad är meningen med spelet? Man går runt och fångar en rund liten boll. Sen då? Verkas ju totalt meningslöst.

Spelet får ju folk att röra på arslet lite. Mer mening har jag sällan skådat vad gäller TV-spel.
Folk verkar ha jävligt roligt med detta och även om jag själv inte spelar så är det roligt att följa hypen.

Otroligt populärt på Twitch just nu också, vissa personer drar kring 50 000 tittare.
Citera
2016-07-12, 02:34
Medlem
Kleops avatar
Herre Gud. Jesus Kristus. Pokemon Go kommer tillsammans med VR-tekniken vi kommer ha om 5-10 år revolutionera världen som vi ser den. Man kan bokstavligt talat vara en jävla pokemontränare i verkligheten. VAD I HELVETE!
Citera
2016-07-12, 02:39
Medlem
JoeL431s avatar
Dagens lip.

Sprang in i en Pikatchu, kastade 7-10 specialbollar och 3-4 bär på honom. Sen tröttna han och sprang iväg .

Är riktigt oväder och åska så är ganska säker på att klimatet påverkar vilka pokemon som dyker upp.
Citera
2016-07-12, 02:54
Medlem
Ok mitt "lag" hade ett pokemon gym och jag la en pokemon där. Läste att om man Äger gymet i 20h får man en reward. Måste jag gå dit för att hämta det? Om jag tex inte hämtar min reward efter 20h utan efter 40h, sparas allt åt den gången då så man får för 40h?

För att ta l er ett gym måste jag vinna över alla de pokemonen där? Om de har lvl 3 på gymmet, måste jag vinna över 3st, lvl 5 5st pokemon?
Citera
2016-07-12, 02:56
Medlem
johanjosefssons avatar
Ser inte bra ut för handkonsollerna det här. Väldigt trist drag av Nintendo, även om jag hoppas de i framtiden kan bli världsledande igen.
Citera
2016-07-12, 07:23
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Helt jävla otroligt.

Ett skitspel släppas - halva klotet blir som crack missbrukare.

Vad fan är det för fel på människor?!

Märkt att skiten börjat få grepp i sociala medier mer nu. Hysterin har väl knappt ens börjat..
Citera
2016-07-12, 07:56
Medlem
Playams avatar
Såg att det hade blivit hype om detta och bestämde mig för att kolla in det, kan endast konstatera att det inte är för inbitna pc/konsolgamers utan folk som mest har erfarenhet av att lira på mobilen ibland. Inget fel med att göra ett lir för den crowden, men tycker för en Nintendo release så är det lite väl lamt.
Citera
2016-07-12, 08:44
Medlem
Psydexs avatar
Någon som råkat ut för "fenomenet" när ett monster är nära, men inte dyker upp så man kan klicka på det? Har en på min parkering i skrivande stund, men det bara indikerar små ringar runt honom, man ser inte själva monstret??
Citera
2016-07-12, 09:20
Medlem
Hur får man tag i det här spelet egentligen? Jag sökte upp det på Google play, men där står det att det "inte finns i ditt land"?
Citera
2016-07-12, 09:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Frogley
Hur får man tag i det här spelet egentligen? Jag sökte upp det på Google play, men där står det att det "inte finns i ditt land"?

Det är inte officiellt släppt i Sverige, du måste ladda ner .apk-filen manuellt från nån sida.
Citera
2016-07-12, 09:43
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Ser inte bra ut för handkonsollerna det här. Väldigt trist drag av Nintendo, även om jag hoppas de i framtiden kan bli världsledande igen.

?

Vanliga pokémonspel kommer att släppas också. faktum är att de visade upp det senaste nu på E3 och det verkar vara ett av de bästa pokémon-spelen på mycket länge.
Citera
2016-07-12, 10:02
Medlem
Här är all data som Pokemon Go samlar från din telefon.

https://www.reddit.com/r/gaming/comm...llecting_from/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in