2016-10-03, 14:40
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag har kläckt 108 ägg, tror jag har fått sju 10km. Jag fick inte ett enda level 5-22, vid level 22-25 fick jag fem St.
Ja, det kanske beror på level. Jag är mitt i 23 nu så det borde mao börja hända saker, hoppas jag.
Citera
2016-10-03, 14:41
Medlem
För er som har lite segare mobil kan jag rekommendera
https://fastpokemap.se
istället för http://pokemapemall.com/
då jag tycker att fastpokemap är betydligt mer laggfritt!
Citera
2016-10-03, 14:56
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Vad har ni för ratio på 10 km-ägg? Jag har kläckt 92 ägg och har resten upp till 101 på värpning. Av alla 101 ägg har bara 3 varit 10 km-ägg. De 2 jag kläckt hittills var en ok Lapras och en värdelös Jynx.
Hoppas på något bra i det som värps just nu.

Får ni andra fler 10 km-ägg eller är 3/100 en normal ratio?

Jag har fått något fler 10km än du, men i princip allt har varit skräp som man lätt hittar i det vilda (jynx, magmar, eevee etc.). Det mest ovanliga jag fått var en Chansey, men bortsett från att jag blev rätt paff så var det inte så ball. Det känns som om alla andra får Snorlax och Lapras till höger och vänster, och då blir åsynen av en nykläckt Jynx som att få en sur disktrasa slängd i fejset...
Citera
2016-10-03, 15:06
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Snorlax dyker upp då och då i Lund, jag fångade en på sjukhusområdet härom veckan. En annan spawnade på LTH....men det är ju helt random, går inte att veta i förväg var/när den ska dyka upp.

Mitt bästa tips är #PokeAlertLund på Twitter. Väl värt att skaffa ett Twitter-konto enbart för denna tjänsten.

Nej, det är ju tyvärr svårt att veta. Kollar kartor ibland men chansen att man hinner om man ser en i andra änden av stan är ju obefintlig.

Har inte Twitter men det lockar ju nu.
Citera
2016-10-03, 18:18
Medlem
Petruccianis avatar
Jävlar vad de brassat på med spawns nu då... atm ser jag Snorlax, Blastoise, Golem, Hitmonlee/chan, massa Charmeleons, Bulbasaurs etc på samma gång inom gångavstånd i min mellanstora stad... de är desperata
Citera
2016-10-03, 18:49
Medlem
thotthes avatar
Hur underskattad är Chansey egentligen? Har en på runt 400CP med IV strax över 80%. Pound och Hyper Beam som moves. HP på 330.

Man tycker ju att han borde kunna försvara gym rätt hyfsat.
Citera
2016-10-03, 18:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Jävlar vad de brassat på med spawns nu då... atm ser jag Snorlax, Blastoise, Golem, Hitmonlee/chan, massa Charmeleons, Bulbasaurs etc på samma gång inom gångavstånd i min mellanstora stad... de är desperata

Såg en dragonite 1km bort med 14 min spawntime kvar... orkade inte ens skynda mig dot då jag saknade bil just då, tidigare hade jag gjort allt i min makt för att ta den.

Citat:
Vad har ni för ratio på 10 km-ägg? Jag har kläckt 92 ägg och har resten upp till 101 på värpning. Av alla 101 ägg har bara 3 varit 10 km-ägg. De 2 jag kläckt hittills var en ok Lapras och en värdelös Jynx.

Senaste 3 nollningarna av ägg har jag fått 10st 10km ägg av 27 ägg, så visst lönar det sig att ta steget över till the dark sida och inkassera incubators...

Dock enda riktiga av värde bland de 10 var en Snorlax och aerodactyl för min del.
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-03 kl. 18:56.
Citera
2016-10-03, 19:11
Medlem
MarqsN92s avatar
Hört mycket om att det kommer bättre pokemons nu. Varför gör dom så? Så att man ska fånga alla snabbare och sen tröttna på spelet tills gen 2 kommer?
Citera
2016-10-03, 19:54
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Hört mycket om att det kommer bättre pokemons nu. Varför gör dom så? Så att man ska fånga alla snabbare och sen tröttna på spelet tills gen 2 kommer?

Eller för att det är många som börjat tröttna nu när man fångat tusentals av de vanliga men aldrig ser röken av vissa. Ökar man sannolikheten att fånga rare och sånt folk inte har så ökar ju chansen att folk fortsätter spela ett tag till.
Citera
2016-10-03, 19:58
Medlem
NirvanAs avatar
Nu när kylan kommer ser jag bara kids spela, varför spelade inte kidsen i somras,?verkar som alla dom började när skolan började?
Citera
2016-10-03, 20:08
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Eller för att det är många som börjat tröttna nu när man fångat tusentals av de vanliga men aldrig ser röken av vissa. Ökar man sannolikheten att fånga rare och sånt folk inte har så ökar ju chansen att folk fortsätter spela ett tag till.

Ja jo, det har du nog rätt i.

Så tråkigt spel när man tänker på det. Idén är bra och i början är det roligt men finns ju ingenting (!!!) att göra. Kan själv inte sluta men det är inte så roligt längre. Väntar mest på att det ska komma fler funktioner.
Citera
2016-10-03, 20:16
Medlem
Citat:

Ligger på ungefär 5% 10km ägg. Skulle säga att ungefär två tredje delar av dom varit värdelösa medans en tredjedel har haft något bra som typ Chansey, Snorlax, Lapras och Dratini (en del kanske tycker att det är dåligt att kläcka Dratini, men jag är helt okej med det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in