2016-10-02, 14:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Är det att fuska?

Att sitta och puttra på ettan i bilen för att kläcka bry tycker jag definitivt är fusk.
Citera
2016-10-02, 15:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Att sitta och puttra på ettan i bilen för att kläcka bry tycker jag definitivt är fusk.
Behöver inte krypa fram, man får helt OK tillgodoräknande på egg+buddy genom att köra i 30km/h också.
Citera
2016-10-02, 15:24
Medlem
NirvanAs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Qq8VJ88NaEQ

Sjuk snubbe, han har bara rört sig 48 mil och är ändå i level 37... själv har man rört sig närmare 60 mil och bara i level 26 ;D, han måste verkligen ha fångat allt han sett, 17.600 pokemons, själv har man fångat typ 2000 ... själv fångar jag bara pidgey, weedle etc när jag gått in för XP-race...
Citera
2016-10-02, 16:10
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:

Men vart går då gränsen för att fuska? Är det fusk för att man kör eller cyklar i en viss hastighet? Eller är det fusk om man kör i "rätt" hastighet men kör för att kläcka ägg istället för att promenera?
Citera
2016-10-02, 16:13
Bannlyst
Skulle behöva lite tips på var man kan hitta följande Pokemon:

Grimer
Hitmonlee
Chansey
Lapras
Ditto
Porygon
Omanyte
Kabuto
Aerodactyl

Har inte ens varit nära. Några speciella miljöer att leta i?
Citera
2016-10-02, 16:20
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Behöver inte krypa fram, man får helt OK tillgodoräknande på egg+buddy genom att köra i 30km/h också.

Må så vara. Det måste vara bland de mer tragiska som gäller på att fuska i ett spel ingen jävel bryr sig om hur det går för en.
Citera
2016-10-02, 16:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Må så vara. Det måste vara bland de mer tragiska som gäller på att fuska i ett spel ingen jävel bryr sig om hur det går för en.

Man tävlar ju främst med sig själv, att fånga alla 142(+3).. Det enda tävlingsmomentet blir ju att kunna dominera gym tillsammans med andra starka i sitt lag, då kanske andra bryr sig, ingen aning. Sen skulle jag tro att en del personer (främst kids kanske) blir imponerade om man kan slänga in en 3000cp dragonite i ett gym. Sen om de lägger till p2p-battle funktion blir det mer tävling och då bryr sig flera nog om de åker på spö, kanske blir sura .

Ser inte hur det är fusk riktigt, vad som är desto mer fusk är väl kartor/radar, men när man lirat så länge och mycket (och dessutom inte spelar i gamla stan eller motsvarande) vill man bara fånga speciella pokemons så då är karta/radar ett viktigt verktyg.

Citat:
Ursprungligen postat av KSallbring
Skulle behöva lite tips på var man kan hitta följande Pokemon:

Grimer
Hitmonlee
Chansey
Lapras
Ditto
Porygon
Omanyte
Kabuto
Aerodactyl

Har inte ens varit nära. Några speciella miljöer att leta i?

Ditto går inte att hitta.. skulle tippa att störst chans med många av dom där är via 10km ägg. Kolla runt i communities, det brukar stå olika nests/spawns för rare-pokemon där.
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-02 kl. 16:36.
Citera
2016-10-02, 16:43
Bannlyst
Citat:
Man tävlar ju främst med sig själv, att fånga alla 142(+3).. Det enda tävlingsmomentet blir ju att kunna dominera gym tillsammans med andra starka i sitt lag, då kanske andra bryr sig, ingen aning. Sen skulle jag tro att en del personer (främst kids kanske) blir imponerade om man kan slänga in en 3000cp dragonite i ett gym. Sen om de lägger till p2p-battle funktion blir det mer tävling och då bryr sig flera nog om de åker på spö, kanske blir sura .

Ser inte hur det är fusk riktigt, vad som är desto mer fusk är väl kartor/radar, men när man lirat så länge och mycket (och dessutom inte spelar i gamla stan eller motsvarande) vill man bara fånga speciella pokemons så då är karta/radar ett viktigt verktyg.

Ditto går inte att hitta.. skulle tippa att störst chans med många av dom där är via 10km ägg. Kolla runt i communities, det brukar stå olika nests/spawns för rare-pokemon där.

Tack. Tror jag ska försöka ge mig ut i bushen. Wet lands är ju en indikator. Dumme Mosse ligger ju rätt nära där är det blött och jävligt. Hade en Chansey på radarn hemma - gick ut och då försvann han. Har även haft en Charizard på skugga men fick ge upp till slut.

Lite segt nu när det inte är så många kvar har 115 i dexen lvl 25.
Citera
2016-10-02, 17:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tack. Tror jag ska försöka ge mig ut i bushen. Wet lands är ju en indikator. Dumme Mosse ligger ju rätt nära där är det blött och jävligt. Hade en Chansey på radarn hemma - gick ut och då försvann han. Har även haft en Charizard på skugga men fick ge upp till slut.

Nästa gång, dra fram fastpokemap/pokeradar och scanna av mitt där du befinner dig så ser du exakt vart du ska gå för att få fram den
Citera
2016-10-02, 17:27
Bannlyst
Citat:
Nästa gång, dra fram fastpokemap/pokeradar och scanna av mitt där du befinner dig så ser du exakt vart du ska gå för att få fram den

Vad är fastpokemap? Något hack?
Citera
2016-10-02, 17:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vad är fastpokemap? Något hack?
Websida som låter dig scanna av ditt område och du får fram exakt position samt återstående spawntime på pokemonen du söker efter.
Citera
2016-10-02, 19:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Finns det mycket ice på Grönland? Idé att åka dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in