2016-08-29, 09:38
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag tycker absolut dom måste lägga till flera saker att 'göra', till exempel byta pokemons, battla varandra också vidare, men som sagt, bara för vi har vinter så har inte alla i hela världen det. Trodde du menade bara att man skulle få vara inne och sitta still och ha samma "chans" att fånga Pokemons.

Jadu, jag vet inte ärligt talat. Jag fångade 2st i Malaga, 3 i England, 1 i stockholm & en hemma där jag bor.

Då är du lyckligt lottad! Jag hittar aldrig en charamander ens

Det finns några jag aldrig sett på nearby:

Charizard
Blastoise
Arcanine
Chansey

Får hoppas någon dyker upp snart. Har sån sjuk otur med äggen. Får bara skit eller dubletter.
Citera
2016-08-29, 09:55
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Drog på appen när jag satt hemma i soffan inatt och det kom upp en Dratini. Gick ut och hämtade den och såg nu att den nästan har max IV och CP

Blir en fin Dragonite av den en vacker dag

Vilken level är du på?
Citera
2016-08-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Har motsatta problemet med ett pokéstop tillgängligt från mitt hem, får kasta bollar då det blir fullt, för det blir tråkigt att snurra om man inte får något. Men i den senaste uppdateringen så skrev utvecklarna att det skulle komma fantastiska uppdateringar, eller något liknade stod det, man får ju hoppas att de fixar så de som bor på mindre orter också kan spela. T.ex. att användare kan sätta upp egna stops, inom vissa rimliga gränser, men då skulle väl alla smälla upp stops utanför där dom bor. Bästa vore väl att låta ett datorprogram helt random slänga ut stops över orter likt att slänga knappnålar över en karta, sen kan användarna själva lägga till bild och namn, men bild är knappast nödvändigt, namn kan de ta från vilken gata eller liknande som ligger närmast - det skulle gå och lösa det hela utan en massa manuellt arbete i alla fall. Kasta ut stops över hela världen skulle gå på samma sätt, så att dom t.o.m. med finns ute i skogen. Men inte för nära mellan varje så klart. Antalet spelare skulle minst fördubblas, vilket innebär mer pengar för skaparna, så om de inte är totalt korkade så borde de komma upp med en lösning som innebär att nästan alla som vill kan spela, skulle kunna bli lite av en sport att nå avlägsna och svåråtkomliga pokèstops.
Alla Pokéstops kommer ursprungligen från de portaler vi Ingress-spelare har skickat in. Efter att Niantic införde en achievement för att skapa portaler så stoppade de till slut den funktionen för det var miljoner med portalförslag på kö. Jag har några 100 i kön fortfarande. Fick in 219 portaler innan stoppet kom.
I Ingress är det en sport att ta svåråtkomliga portaler av flera olika anledningar. 2 olika achievements och sen även för att skapa stora fält som blir jobbiga att plocka ner.
Så Niantic kan säkert ta en del idéer från Ingress och även undvika de problem som upptäckts när de lagt till funktioner där.

Förhoppningsvis aktiverar Niantic funktionen för att skicka in portaler igen när de kommer på hur den ska fungera och då kanske samma funktion kommer i Pokémon...eller i omvänd ordning. Helst Ingress först och använda oss som försökskaniner. Användarbasen är ju något mindre, men ack så dedikerade.
Citera
2016-08-29, 10:20
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Vilken level är du på?

Blev precis 25.
Citera
2016-08-29, 10:29
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, det är ganska värdelöst men han har ju gjort sitt bästa, dock så tycker jag att där flera människor bor så ska det såklart vara flera stops/mera rare pokemons osv, är väl inte så konstigt egentligen att det finns större utbud där.

Kan ju däremot tycker att dom borde utöka pokestopsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Har motsatta problemet med ett pokéstop tillgängligt från mitt hem, får kasta bollar då det blir fullt, för det blir tråkigt att snurra om man inte får något. Men i den senaste uppdateringen så skrev utvecklarna att det skulle komma fantastiska uppdateringar, eller något liknade stod det, man får ju hoppas att de fixar så de som bor på mindre orter också kan spela. T.ex. att användare kan sätta upp egna stops, inom vissa rimliga gränser, men då skulle väl alla smälla upp stops utanför där dom bor. Bästa vore väl att låta ett datorprogram helt random slänga ut stops över orter likt att slänga knappnålar över en karta, sen kan användarna själva lägga till bild och namn, men bild är knappast nödvändigt, namn kan de ta från vilken gata eller liknande som ligger närmast - det skulle gå och lösa det hela utan en massa manuellt arbete i alla fall. Kasta ut stops över hela världen skulle gå på samma sätt, så att dom t.o.m. med finns ute i skogen. Men inte för nära mellan varje så klart. Antalet spelare skulle minst fördubblas, vilket innebär mer pengar för skaparna, så om de inte är totalt korkade så borde de komma upp med en lösning som innebär att nästan alla som vill kan spela, skulle kunna bli lite av en sport att nå avlägsna och svåråtkomliga pokèstops.

De flesta av dagens pokestops kommer från ett annat spel där man skulle fota konstverk och sevärdheter mm och det funkade lite som geocachning. Haken är bara att det därför blivit väldigt få pokestops på vissa håll ute i landsbygden där ingen har spelat det andra spelet och lagt upp det som nu är pokestop. Att få möjligheten att skapa pokestops skulle vara en fördel där det är skralt med dem nu.

Just nu är mitt största problem att det inte längre går att hatcha ägg med cykel. Man har sänkt maxhastigheten från 35 km/h till ca 8 km/h. Cyklar man fortare än 8 km/h så får man färre meter i ägget och vid 35 km/h får man ett meddelande om att man kör för fort.
Är det andra som har detta problem nu? Vi märkte att det kom först i androidversionen och sen några dagar när iphone-versionen uppdaterades.
Citera
2016-08-29, 10:36
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
I Ingress är det en sport att ta svåråtkomliga portaler av flera olika anledningar. 2 olika achievements och sen även för att skapa stora fält som blir jobbiga att plocka ner.

En kollega som spelar Ingress har lagt upp portaler på jobbet. Det går inte att se föremålen från publika platser men det går att snurra på dem om man står vid ingången till jobbet.. Händer att man ser spelare stå på trappan med mobilen för att sen vända ut igen när de fått godsakerna.

Det är i varje fall behändigt att kunna fylla ryggsäcken från kontoret genom att snurra lite då och då.
Citera
2016-08-29, 10:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Då är du lyckligt lottad! Jag hittar aldrig en charamander ens

Det finns några jag aldrig sett på nearby:

Charizard
Blastoise
Arcanine
Chansey

Får hoppas någon dyker upp snart. Har sån sjuk otur med äggen. Får bara skit eller dubletter.
Ja, ibland har man tur helt enkelt! Jag är superglad över att jag faktiskt fångat några Charizard's. Har en Charizard ATM på 1,7K som jag är riktigt nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De flesta av dagens pokestops kommer från ett annat spel där man skulle fota konstverk och sevärdheter mm och det funkade lite som geocachning. Haken är bara att det därför blivit väldigt få pokestops på vissa håll ute i landsbygden där ingen har spelat det andra spelet och lagt upp det som nu är pokestop. Att få möjligheten att skapa pokestops skulle vara en fördel där det är skralt med dem nu.
Det vet jag, och det är ju inte konstigt att varje stad/by inte har hundra Pokestops, men dom måste verkligen göra så att man i varje fall kan summera Pokestops till spelet, menmen, det kommer väl antar jag.
Citera
2016-08-29, 11:19
Medlem
MarqsN92s avatar
I nästa uppdatering kommer man kunne välja en pokemon som blir "ens egen" så att säga. Som Ash och pikachu kommer den gå bredvid hela tiden och hjälpa en samla godis. Vet inte om den hade något mer syfte.

Tycker det blir grymt. Funderar stark på Arcanine i så fall. Bra schyst att ha en sån gåendes bredvid.

Vilken ska ni välja?
Citera
2016-08-29, 11:27
Medlem
Citat:
I nästa uppdatering kommer man kunne välja en pokemon som blir "ens egen" så att säga. Som Ash och pikachu kommer den gå bredvid hela tiden och hjälpa en samla godis. Vet inte om den hade något mer syfte.

Tycker det blir grymt. Funderar stark på Arcanine i så fall. Bra schyst att ha en sån gåendes bredvid.

Vilken ska ni välja?

Vore ju sjukt coolt om man skulle kunna se andra spelare på kartan och se vilken "go to"-pokémon de använder sig av för att sedan battla varandra direkt.
Citera
2016-08-29, 11:34
Medlem
Unniis avatar
Märks att det inte är lika många som spelar längre. Nu har jag lyckats ha en pokemon i gymmet i 24 timmar. Blev förvånad faktiskt då dom två andra gymmen i närheten har bytt ägare varje timme nästan.
För min del är pokemonsäsongen slut. För kallt.. Men kommer nog spela om jag ändå ska gå nånstans eller om jag åker bil i stan (nej jag kör inte...jag har inget körkort)
Citera
2016-08-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
Märks att det inte är lika många som spelar längre. Nu har jag lyckats ha en pokemon i gymmet i 24 timmar. Blev förvånad faktiskt då dom två andra gymmen i närheten har bytt ägare varje timme nästan.
För min del är pokemonsäsongen slut. För kallt.. Men kommer nog spela om jag ändå ska gå nånstans eller om jag åker bil i stan (nej jag kör inte...jag har inget körkort)

Då bor du inte i storstan, här är det omöjligt att hålla Pokemons på gymmen.
Har en Dragonite på 2500 CP och den blir slaktad hela tiden.
Citera
2016-08-29, 11:43
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Det är ingen fråga om att vara "bad-ass". Det handlar om att vuxna människor sänker sin mentala nivå så pass att de leker skattjakt i ett spel avsett för BARN.
Tror säkert du har haft mer maskulina intressen än mig genom livet, men det rör mig inte ryggen då jag inte har något behov av att hävda min manlighet. Vad jag däremot har lite funderingar kring är varför den moderna människan inom allt fler områden börjar sänka sig själv intellektuellt.

Har identitetspolitiken nått sådan framgång att allt fler valt att identifiera sig själva som 10-åringar igen kanske?

Du har "inte behov av att hävda din manlighet" men du har bevisligen behov att insinuera att du minsann står högre upp på intelligensstegen än många andra. Rappakalja från en fåntratt med hävdelsebehov.

Om du hade lagt mindre energi på vad andra väljer att lägga sin tid på och istället lagt din egen tid på något vettigt hade du varit bättre på det Du kan tycka att det är tramsigt att som vuxen spela det men faktum kvarstår, det får många människor (i alla åldrar) att komma ut och röra på sig istället för att bara sitta inne. Bara det är vinning nog för spelet.

Du borde kanske prova? Du verkar ju behöva lite glädje i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in