2016-09-12, 15:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Vet inte om nån har skrivit detta.
Men uppdateringen kommer torsdag-fredag ( slutet av veckan iaf )
Och man kan byta sin buddy NÄR SOM HELST.

Och då står man av valet.
Välja pidgey för snabb XP boost = gå 12km = 500xp

Eller ska man välja att ta en seriös buddy direkt ibörjan att krossa gym med?
Hur tänker ni?

Väljer man alt 2 så är det följande pokémon du ska välja.. (Dessa är dom kraftigaste pokémonen)
Charmeleon, grimer eller dragonair

Idiotiskt att välja pidgey och dylika pokemons av hur många anledningar, du kan gå typ 100meter och fånga 4 pidgeys så har du en evolve och lite till. de är ÖVERALLT.
Citera
2016-09-12, 15:55
Medlem
Kan någon vägleda lite angående IV. Ska evolva en Gyarados nu. Är det "average" -IV som är det viktigaste. Eller maximum?
Citera
2016-09-12, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrikanylB
Kan någon vägleda lite angående IV. Ska evolva en Gyarados nu. Är det "average" -IV som är det viktigaste. Eller maximum?
Appraisa, om du är blå laget vill du ha, breathtaking pokemon, its best is attack, equally matched by defense, equally matched by hp, its stats exceeds my calculations (lr nåt)... och så hög CP som möjligt för att slippa slösa för mycket dust, då vet du att det är bra..

Vill du veta lite mer exakt så får du skriva in all info här
https://pokemon.gameinfo.io/tools/iv-calculator

Försök sikta på IV på minst 90%

Dock om du får twister blir det bara skit ändå, så det är lite gamble, vet inte vad oddsen är men finns 3 olika secondary attacks, 2 är jämnbra, 1 suger, så du har större chans att få bra attack tror jag.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-12 kl. 16:07.
Citera
2016-09-12, 16:08
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrikanylB

Du ska sikta på så höga IV stats som möjligt. Finns ingen anledning till att spendera 400 candies på en dålig Magikarp när man kan hitta dem överallt. Till slut kommer du få en med bra IVs. Jag hade inte evolvat en Magikarp som ligger under 90%.
Citera
2016-09-12, 16:10
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Haha, snabb XP boost genom att gå 12km, de 12 candyna du får har nog ingen betydelse, på 12km fångar man väl 20-30 pidgey.
Citera
2016-09-12, 16:50
Medlem
NirvanAs avatar
Nån som använder fastpokemap.se? Hur pålitlig är den? Vet nån hur den fungerar?
Har svårt att tänka mig att allt som spawnas visas där....

Har också sett bilder på folk som använder "Pokémon Radar", antar det är en app....som man bör vara misstänksam mot?
Citera
2016-09-12, 16:50
Medlem
Hoppsan. Började spela för 2v sen. Har värdelösa pokemons just nu men har inte engagerat mig så mycket. Blev lite taggad av att ha läst i denna tråden i allafall.

Fler som spelar i Malmö?
Citera
2016-09-12, 16:51
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrdpistol
Fler som spelar i Malmö?

Moi
Citera
2016-09-12, 17:05
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:

Hur tänker ni?

Väljer man alt 2 så är det följande pokémon du ska välja.. (Dessa är dom kraftigaste pokémonen)

Fan, så långt bort? Aja skönt att veta hyfsat i alla fall. Slipper man kolla appstore var 5e minut
Citera
2016-09-12, 17:14
Medlem
Citat:

Hur tänker ni?

Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Fan, så långt bort? Aja skönt att veta hyfsat i alla fall. Slipper man kolla appstore var 5e minut
Vart har du fått det ifrån?
Tjejen fick sin i går mitt på dagen via VANLIGA google playstore, alltså ingen APK eller annat mumbujumbo. Själv väntar man fortfarande
Citera
2016-09-12, 17:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Vart har du fått det ifrån?
Tjejen fick sin i går mitt på dagen via VANLIGA google playstore, alltså ingen APK eller annat mumbujumbo. Själv väntar man fortfarande
Har inte det att göra med vilken telefon man har? Tyckte mig läsa att de skickar ut det till vissa slags enheter i taget så att säga. Så har man en Z3 kanske man får den tillgänglig i play en viss dag/tid medan har man en Huwei valfri, kanske det blir en annan dag? Vet inte om det stämmer, var nån som skrev det iaf.

Har sett flera med svenska gplay konton som fick uppdateringen redan i lördags, alltså ingen APK eller amerikanskt gplay konto.
Citera
2016-09-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har inte det att göra med vilken telefon man har? Tyckte mig läsa att de skickar ut det till vissa slags enheter i taget så att säga. Så har man en Z3 kanske man får den tillgänglig i play en viss dag/tid medan har man en Huwei valfri, kanske det blir en annan dag?

Har sett flera med svenska gplay konton som fick uppdateringen redan i lördags, alltså ingen APK eller amerikanskt gplay konto.
Kan definitvit vara så som du säger. Trodde att dom pushades ut random till ett visst antal konton i olika faser tills alla har skiten till slut.
Hon har en galaxy S6... jag sitter på en rutten Huawei honor 7.
Bara hoppas den kommer , vill fylla pokedexen innan man lessnar totalt på spelet. Har hittat 2 grimer så har väl en 9 mil att traska sen innan man får Muk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in