2016-09-27, 17:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
En del nitlottar för att det ska kännas extra bra när det väl blir en snorlax eller lapras eller dratini.

Jag spelade aldrig förbi gen1 som kid, men hörde att det var en alternativ uppgradering på poliwag sen. Finns det andra Pokémons från första batchen som har alternativa eller utökade evolves sen? Så man vet ifall vissa candies är värda att spara.

Politoad

Finns en hel del:
https://www.youtube.com/watch?v=U88KI98TSvE

Hatar dock gen2 då de flesta evolutions ser så jävla töntiga ut, mer sött än coolt, gen1 ser mycket fräckare ut.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-27 kl. 18:01.
Citera
2016-09-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamanders
Du hade klarat minst lika många utan att stänga av och sätta igång igen.

Jag klarar 67-70 st och många gånger är det nya som läggs in i pokédexen (tar extra tid).

Det var den slutsatsen jag kom fram till oxå. Antingen så är jag inte tillräckligt fingerfärdig eller så tjänar man inte så mycket som jag trodde på att hålla på o starta om appen.

Nästa fråga är hur man bäst förvaltar sin stardust. Jag slösade bort massor i början på att uppgradera massa skräppokemon bara för att det var coolt att göra dem starkare. Nu har jag samlat på mig typ 80 000.

Vilka ska man uppgradera och när(level)? Innan man evolvar eller de bästa för att battla?
Citera
2016-09-27, 18:23
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Det var den slutsatsen jag kom fram till oxå. Antingen så är jag inte tillräckligt fingerfärdig eller så tjänar man inte så mycket som jag trodde på att hålla på o starta om appen.

Nästa fråga är hur man bäst förvaltar sin stardust. Jag slösade bort massor i början på att uppgradera massa skräppokemon bara för att det var coolt att göra dem starkare. Nu har jag samlat på mig typ 80 000.

Vilka ska man uppgradera och när(level)? Innan man evolvar eller de bästa för att battla?

Jag slösar bara stardust på dom i högsta tieren här, sen om dom verkligen är bäst vet jag inte.
https://rankedboost.com/pokemon-go/tier-list/
Citera
2016-09-27, 18:35
Medlem
MarqsN92s avatar
Cyklar ganska mycket på jobbet då det är stora lokaler. Igår drog jag på pokémon och satt mobilen på pakethållaren och det gick jävligt fort att kläcka äggen

Fortfarande inget 10km. Enda jag vill ha från dom är väl egentligen bara Dratini och Chansey. En bättre Lapras också
Citera
2016-09-27, 19:29
Medlem
Brain Damages avatar
Kan inte längre logga in utanför wifi och det beror inte på att jag saknar surf. När jag sitter på wifi är det inga problem men så fort jag går ut och den ska köra via mobilens nät är det kört. Det spelar ingen roll om jag startar inne och ssen går ut, då tappar den i alla fall kontakten med servern.

Någon som vet vad som kan vara fel?
HTC One M8
Citera
2016-09-27, 21:40
Medlem
janssonkarls avatar
Jaha pojkar och flickor, då var 9 st 10 km ägg kläckta kan beskrivas med ett ord, Besviken.

Hade hoppats på två saker, en dratini med bra iv, bor på en ö så man borde kunna tycka att det borde komma någon men icke.. och en snorlax, fick inget av det, här har ni det jag fick.

https://gyazo.com/3b89110b1238530ab9087669419d36d5

Och en sak till, har varit ute och gått i 1,5 timmar och spelet har funkat hela tiden. Men eftersom jag skriver detta vet ni vad som händer, efter första ägget stängs spelet ner, och all spänning försvann.

MVH JK
Citera
2016-09-27, 21:44
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Finns en hel del:
https://www.youtube.com/watch?v=U88KI98TSvE

Tack! Nu när man närmar sig en fylld dex så börjar nöjet avta, moralen tryter eftersom inget kul fångas heller. Så ser fram emot när väl den updaten kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Jaha pojkar och flickor, då var 9 st 10 km ägg kläckta kan beskrivas med ett ord, Besviken.

Hade hoppats på två saker, en dratini med bra iv, bor på en ö så man borde kunna tycka att det borde komma någon men icke.. och en snorlax, fick inget av det, här har ni det jag fick.

https://gyazo.com/3b89110b1238530ab9087669419d36d5

Och en sak till, har varit ute och gått i 1,5 timmar och spelet har funkat hela tiden. Men eftersom jag skriver detta vet ni vad som händer, efter första ägget stängs spelet ner, och all spänning försvann.

MVH JK

Över förväntan, två Lapras är riktigt bra. Samt en Eevee som är bra, en omanyte som för mig är rare, samma med Chansey.

Gått 65 mil och har fått en snorlax, ingen lapras, ingen dratini ur 10km. Men alla tycker ju att en själv haft mest otur.
Citera
2016-09-27, 21:51
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Tack! Nu när man närmar sig en fylld dex så börjar nöjet avta, moralen tryter eftersom inget kul fångas heller. Så ser fram emot när väl den updaten kommer.

Över förväntan, två Lapras är riktigt bra. Samt en Eevee som är bra, en omanyte som för mig är rare, samma med Chansey.

Gått 65 mil och har fått en snorlax, ingen lapras, ingen dratini ur 10km. Men alla tycker ju att en själv haft mest otur.

Ja, Lapras är bra men har redan 2 st så hade varit roligt att fått något nytt högt eller vad man ska säga, och har redan 270 Eevee candys och flera över 700, och hade 47 omynate candys så var redan nära liksom, mest besviken på 2 pinsir dock...

31 mil har jag!
MVH JK
Citera
2016-09-27, 22:04
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Ja, Lapras är bra men har redan 2 st så hade varit roligt att fått något nytt högt eller vad man ska säga, och har redan 270 Eevee candys och flera över 700, och hade 47 omynate candys så var redan nära liksom, mest besviken på 2 pinsir dock...

31 mil har jag!
MVH JK

Ja det är klart, allt beror ju på vad man redan har. Men fin tröst att kunna pumpa upp minst en Lapras till max ändå!
Citera
2016-09-27, 22:09
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ja det är klart, allt beror ju på vad man redan har. Men fin tröst att kunna pumpa upp minst en Lapras till max ändå!

Japp, dem andra jag har är 2035 och 2028 den på 2028 har 96% iv så lär mata upp den, har ju 49 candys nu haha

MVH JK
Citera
2016-09-27, 22:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Kan inte längre logga in utanför wifi och det beror inte på att jag saknar surf. När jag sitter på wifi är det inga problem men så fort jag går ut och den ska köra via mobilens nät är det kört. Det spelar ingen roll om jag startar inne och ssen går ut, då tappar den i alla fall kontakten med servern.

Någon som vet vad som kan vara fel?
HTC One M8
Ja telia/halebop gör ändringar i sina 4G nät, du behöver ändra till 3G för att det ska funka... Har du inte telia/halebop så vet jag inte vad det kan vara för fel.
Citera
2016-09-27, 23:04
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja telia/halebop gör ändringar i sina 4G nät, du behöver ändra till 3G för att det ska funka... Har du inte telia/halebop så vet jag inte vad det kan vara för fel.
Tack, men jag löste problemet men den enklaste av alla metoder, starta om telefonen. Borde ha testat det innan så man slapp framstå som helt tappad, typ som i datasupporten "har du kollat att sladden sitter i?"
Appen i sig har jag stängt av och startat typ 30 ggr innan snilleblixten slog till... Nätinställningen har jag kvar på automatisk som tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in