2016-08-27, 00:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Är det Seel du pratar om? attackerna görs om när du evolvar så det spelar egentligen ingen roll, gäller o ha tur bara. Det viktiga är att den har så hög cp som möjligt o hyfsad IV.

På frågan om attacker får du 25% bonus dmg genom STAB (Same-type attack bonus) så du vill helt klart ha iceattack till icepokemon osv.
Dewgong är uppgraderade seel
Citera
2016-08-27, 00:13
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Är det Seel du pratar om? attackerna görs om när du evolvar så det spelar egentligen ingen roll, gäller o ha tur bara. Det viktiga är att den har så hög cp som möjligt o hyfsad IV.

På frågan om attacker får du 25% bonus dmg genom STAB (Same-type attack bonus) så du vill helt klart ha iceattack till icepokemon osv.

Oj Seel var det ja. Fast han är ju på sin slutgiltiga form så det går inte att evolva mer och med den sämre "Aqua Jet" istället för "Aqua Tail". Är svaret att Evolva Dewgong och hoppas på att han får "Aqua Jet" när han blir Seel?

Hur är det med Ice vs Ghost vad är av mest värde och är en attackskillnad med ett värde på 0.70 av någon betydelse?
Citera
2016-08-27, 00:18
Medlem
Voodooprastens avatar
Finner det lustigt och samtidigt lite skrämmande att så många vuxna verkar uppskatta det här spelet.

Ett litet bevis nog på att 2010-tals människan är regressiv och anti-intellektuell.
Citera
2016-08-27, 00:22
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Oj Seel var det ja. Fast han är ju på sin slutgiltiga form så det går inte att evolva mer och med den sämre "Aqua Jet" istället för "Aqua Tail". Är svaret att Evolva Dewgong och hoppas på att han får "Aqua Jet" när han blir Seel?

Hur är det med Ice vs Ghost vad är av mest värde och är en attackskillnad med ett värde på 0.70 av någon betydelse?
1. nej du har dålig koll, seel blir dewgong...bästa attackerna för Dewgong är Frost Breath och Blizzard...
2. som jag sa, använder du ice så får du 25% bonus så det är ett bättre val.

Förstår mig inte på folk som spelar ett spel man har noll kunskap om, helkonstigt...
Senast redigerad av Lothbrok 2016-08-27 kl. 00:25.
Citera
2016-08-27, 00:23
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dewgong är uppgraderade seel

Jotack jag vet, men eftersom han skrev att hans dewgong hade lick kunde jag enkelt lista ut att det egentligen var seel han pratade om...
Citera
2016-08-27, 00:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jotack jag vet, men eftersom han skrev att hans dewgong hade lick kunde jag enkelt lista ut att det egentligen var seel han pratade om...
Du kan dina pokemons, jag erkänner mig besegrad
Citera
2016-08-27, 00:28
Medlem
snelhestens avatar
Dewgong:

Ice Shard - Ice - 15 attack på 1.4 sek ~10.71/sek (min)
Frost Breath - Ice - 9 attack på 0.81 sek ~11.11/sek

Aqua Jet - Water - 25 attack på 2.35 sek ~10.63/sek
Icy Wind - Ice - 25 attack på 3.8 sek ~6.57/sek
Blizzard - Ice - 100 attack på 3.9 sek ~25.64/sek (min)

Det bästa vore alltså att hitta en med Frost Breath istället för Ice Shard + Blizzard men hur stor betydelse har det i praktiken?
Citera
2016-08-27, 00:30
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Dewgong:

Ice Shard - Ice - 15 attack på 1.4 sek ~10.71/sek (min)
Frost Breath - Ice - 9 attack på 0.81 sek ~11.11/sek

Aqua Jet - Water - 25 attack på 2.35 sek ~10.63/sek
Icy Wind - Ice - 25 attack på 3.8 sek ~6.57/sek
Blizzard - Ice - 100 attack på 3.9 sek ~25.64/sek (min)

Det bästa vore alltså att hitta en med Frost Breath istället för Ice Shard + Blizzard men hur stor betydelse har det i praktiken?

Skit i det bara, du kommer aldrig ha någon användning för en dewgong i fight anyway...
Citera
2016-08-27, 00:31
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
1. nej du har dålig koll, seel blir dewgong...bästa attackerna för Dewgong är Frost Breath och Blizzard...
2. som jag sa, använder du ice så får du 25% bonus så det är ett bättre val.

Förstår mig inte på folk som spelar ett spel man har noll kunskap om, helkonstigt...

Jo men det är det som är grejen förstår du att jag försöker skaffa kunskapen jag saknar. Jag blandade ihop namnen på dem två.
Citera
2016-08-27, 00:42
Medlem
MarqsN92s avatar
Hoppas det kommer en funktion snart som gör att man kan markera flera pokémons samtidigt så det slipper ta så lång tid att transfera
Citera
2016-08-27, 00:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Hoppas det kommer en funktion snart som gör att man kan markera flera pokémons samtidigt så det slipper ta så lång tid att transfera
Lite angående detta ämne

Borde det inte ge typ ett extra candy att fånga en uppgraderad version av pokemon, te.x att fånga en pidgeotto (som typ alltid har högre cp än pidgey och svårare att fånga) ge typ 4 candy vid fångst eller 2 vid transfer, för ser jag en pidgotto, raticate, metapod så fångar jag dom inte för jag vet att det kommer slösas flertalet bollar och det ger ändå inget mer än att fånga pidgey, rattata, caterpie (man skaffar ju bara dessa för xp-race med lucky egg)

Gör ni likadant?
Citera
2016-08-27, 00:49
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lite angående detta ämne

Borde det inte ge typ ett extra candy att fånga en uppgraderad version av pokemon, te.x att fånga en pidgeotto (som typ alltid har högre cp än pidgey och svårare att fånga) ge typ 4 candy vid fångst eller 2 vid transfer, för ser jag en pidgotto, raticate, metapod så fångar jag dom inte för jag vet att det kommer slösas flertalet bollar och det ger ändå inget mer än att fånga pidgey, rattata, caterpie (man skaffar ju bara dessa för xp-race med lucky egg)

Gör ni likadant?

Ja helt klart, en vild pidgeotto har jag nog aldrig fångat, inte heller metapod, finns lixom ingen poäng med det i dagsläget. en ändring med mer candys vore smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in