2016-11-21, 22:37
Medlem
Klittermajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
uppdaterade högsta cp-mons för mig:

http://i66.tinypic.com/34zlymc.jpg

Tycker det är bra att Gyarados vart mycket bättre men den har så tråkiga attacker. Min trötta Alakazam på 1300 blev 2100, men nästa kommer bli mycket bättre än så. Kul då jag gillar den egentligen.

Ska Rhydon vara så här bra? Krabby? Båda är ju relativt lätta att hitta, vilket är det största problemet för mig vad gäller updaten.

Har du sett Rhydon i mangaserien eller? Han är ju kolossalt mycket bättre än Pikachu t. ex. Smashar sönder den lilla ekorren.
Citera
2016-11-21, 23:06
Medlem
TheHorrors avatar
Min Gyrados gick från 1800 till 2200 cp... inte illa
Citera
2016-11-21, 23:08
Medlem
Stjerna7s avatar
Oj vad hände där...

Alla starters verkar ha gått ner. Gyrados fick ett välkommet hopp i rätt riktning.
Citera
2016-11-21, 23:13
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Jag ber om ursäkt men tillåt mig tvivla. Jag har svårt att tänka mig att där är så pass höglevlade gym efter att de förstörde dem.

För övrigt så finns det inga lvl 12-gym någonstans.

skrev fel, ber om ursäkt för det. För övrigt så är det tre av fyra stycken gym i mitt närområde som är lvl 10. Mystic äger alla. Det fjärde har just blivit övertaget av gult.
Citera
2016-11-21, 23:16
Medlem
NirvanAs avatar
Mennne... Pokemonens HP har ju inte ändrats, så denna CP buff betyder väl inte så mycket som man först tror?

Varför skulle man använda en 1800cp alakazam/gengar när de fortfarande har runt 80HP (har ej pokemon go framme men de har där nånstans)..Trots Jolteons Buff är det svårt att få den över 100hp osv

Någon som vet om multiplyern vid evolve är densamma eller ändrats? Magikarp har ju sänkts samtidigt som gyrados höjts? behöver man inte lika hög cp magikarp för att få en väldigt hög Gyarados nu då te.x?
Senast redigerad av NirvanA 2016-11-21 kl. 23:18.
Citera
2016-11-21, 23:22
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mennne... Pokemonens HP har ju inte ändrats, så denna CP buff betyder väl inte så mycket som man först tror?

Varför skulle man använda en 1800cp alakazam/gengar när de fortfarande har runt 80HP (har ej pokemon go framme men de har där nånstans)..Trots Jolteons Buff är det svårt att få den över 100hp osv

Någon som vet om multiplyern vid evolve är densamma eller ändrats? Magikarp har ju sänkts samtidigt som gyrados höjts? behöver man inte lika hög cp magikarp för att få en väldigt hög Gyarados nu då te.x?

Kan bekräfta det. Min Gengar gick upp från 1300 till 1700 men har 85 i HP. Angående Gyradosen, kan det inte vara så att man måste boosta upp den med karpgodis istället? Så om max är 150cp karp (har inga carps att experimentera på) så får du en 1500cp Gyrados, och så får du knuffa upp den med karpgodis resten av vägen?
Citera
2016-11-21, 23:55
Medlem
NirvanAs avatar
Finns ny CP-lista med all data nu

¨http://pokemongohub.net/pokemon-go-new-max-cp-chart/
Citera
2016-11-21, 23:56
Medlem
gollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Kan bekräfta det. Min Gengar gick upp från 1300 till 1700 men har 85 i HP. Angående Gyradosen, kan det inte vara så att man måste boosta upp den med karpgodis istället? Så om max är 150cp karp (har inga carps att experimentera på) så får du en 1500cp Gyrados, och så får du knuffa upp den med karpgodis resten av vägen?
Jag hade en karp på 198 CP men som efter detta nu istället ligger på 163 CP. Likaså med en bellsprout som innan uppdatering hade 930 CP, nu reducerad till 763.

Misstänker det är deras nya "högsta" CP. Så det kvittar antagligen om jag evolvat dem tidigare eller ej
Citera
2016-11-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns ny CP-lista med all data nu

¨http://pokemongohub.net/pokemon-go-new-max-cp-chart/

Rhydon femte högst CP på spelet... Befogat?
Citera
2016-11-22, 00:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Rhydon femte högst CP på spelet... Befogat?
Nja not really....

Har bara en Rhydon... mudslap-megahorn, känns inte `som värt att poweruppa?, kan däremot göra en ny behöver 1 till rhyhorn... vad vill man ha där mudslap-earthquake

Muk borde blivit buffad mer tycker jag
Senast redigerad av NirvanA 2016-11-22 kl. 01:02.
Citera
2016-11-22, 08:52
Medlem
modig.hemmas avatar
Blev först glad när jag hörde att dom ändrat på CP:n. Alakazam och Gengar förtjänade att komma upp sig lite.
Men var det verkligen nödvändigt att ge mer till Snorlax, Dragonite och Vaporeon?
Måste vara Niantics VDs favoriter.

En massa obefogade nerfs också.
Citera
2016-11-22, 08:54
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Jag hade en karp på 198 CP men som efter detta nu istället ligger på 163 CP. Likaså med en bellsprout som innan uppdatering hade 930 CP, nu reducerad till 763.

Misstänker det är deras nya "högsta" CP. Så det kvittar antagligen om jag evolvat dem tidigare eller ej

Mjo blev lite besviken när de sänkte min Victreebel från sina 1850cp till "bara" 1500cp. Den som var rena rama Vaporeon mördaren... Och så höjde de till råga på allt cp till just Vaporeon...! Så hur tänkte man där, eftersom vad jag har hört så är Vaporeon en av de pokemons med högst dmg.

Sen tänkte jag lite på alla godisar man pumpat in i de pokemons som nu blivit sänkta... känns inte heller så kul indeed. I synnerhet när man annonserar att detta inte var första gången, utan man kan komma att justera fler pokemons. Vilka skall man då lägga powerups på, för det tycker jag är en av de roligare aspekterna med det här spelet förutom att samla på sig pokemons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in