2016-09-08, 18:00
Medlem
Pazuzu80s avatar
Jag har lallat runt oerhört många mil och samlat på mig mycket skit och bra grejer såklart. Vad tycker ni?

http://imgur.com/a/tqnwG
Citera
2016-09-08, 18:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Inga nästen utan jag har fångat alla och sedan evolvat.

Alla de pokemons jag har som har de bästa moveseten favoritmarkerar jag. Bokstäverna visar sedan om de har det bästa movesetet för Attack eller Defense.

Bästa moveset för Defense, hur funkar det?
Movesetet är väl pokemonens två olika attacker, alltså deras attack-potential?

Jag är ingen expert så såga mig inte, men trodde att moveseten handlade om attacker och inte om defense?
Citera
2016-09-08, 18:14
Medlem
Giggsys avatar
Hittade äntligen min första diglett, framme vid plexiglaset i Saab Arena.
Citera
2016-09-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bästa moveset för Defense, hur funkar det?
Movesetet är väl pokemonens två olika attacker, alltså deras attack-potential?

Jag är ingen expert så såga mig inte, men trodde att moveseten handlade om attacker och inte om defense?
Kan ju vara så att det finns någon limit på hur snabbt försvarande pokemon attackerar, så vissa attacker kanske inte kan användas till sin fulla potential om man inte själv manuellt styr den.
Eller så kan det vara så att man vila ha olika typer på attackerna för att täcka upp så många typ-bonusar som möjligt.
Citera
2016-09-08, 18:54
Medlem
Faptistens avatar
Bara jag som inte kommer in via mitt google+ konto? Blir utloggad så fort jag loggar in.
Citera
2016-09-08, 18:59
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Onix är en sorglig jävel, de kunde väl maxat hans CP iaf, jag vet inte vad max är men jag har en 490 typ och halvcirkeln är ganska välfylld.... en "kraftfull" pokemon borde rimligtvis ha hög HP.. tåla mycket stryk.. onix ser ju brutal ut och är man uppbyggd av stenar ska man fan tåla mycket tycker man, men den blev skit i detta spelet.
Onix är jävligt dålig i original spelen också. Steelix som lär komma i Gen II är betydligt bättre och kommer nog vara ganska bra som det ser ut i dagsläget.
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det är väl egentligen nästan alla Pokemons som borde ökas i värden/göras om lite? Niantic sabbade ju nästan halva spelet på grund utav att dom helt sket i speed värdet i dom vanliga Pokemon spelen då det finns x antal Pokemons som verkligen inte ska vara så dåliga som dom är just nu. Så sjukt tråkigt att dom "förstörde" så mycket.

Kolla på till exempel Raichu, Charizard, Onix & Blastoise..
Raichu och Charizard köper jag helt. Det är exakt de typerna som generellt sett suger pga speed idiotin. Dvs electric, flying och till viss del psychic. Onix ska däremot suga som sagt. Blastoise är ingen stor vinnare eller förlorare.

Några pokemons som suger rejält pga speed (100+ i speed varav det är en relativt stor del av deras total stats): Jolteon, Raichu, Charizard, Pidgeot, Electabuzz, Alakazam, Gengar, Scyther och Aerodactyl.

Några som är OP som fan pga speed (Väldigt låg speed): Snorlax, Slowbro, Clefairy, Vileplume, Muk, Machamp, Exeggutor. De mest extrema här är Snorlax, Slowbro och Exeggutor som är extremt långsamma men ändå har relativt höga total stats.

De flesta andra är påverkas inte allt för mycket då de ligger relativt nära mitten. Vaporeon är nästan bara "OP" för att den är alldeles för lätt att få, iofs har den "bara" 65 i speed när de flesta runt samma total stats ligger runt 80. Hade varit betydligt roligare om start-pokemons som vi alla är så bekanta med hade varit bland de enklare att få imo. Blastoise och Venusaur är inte direkt för dåliga egentligen, bara för svåra att få. Jag tycker att 100 Candy för en Eevee utveckling hade varit vettigt, vilket säger hur jävla skevt det är att den ligger på 25 just nu.
Citera
2016-09-08, 19:11
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:

Ang kommande update...Hoppas man inte behöver gå typ 5km för att få en candy från den man väljer att gå med, då blir det också så där "ovärdig" känsla över det hela.

Längtar till man får gå med sin buddy. Graveler eller Grimer blir min första.

https://pokeassistant.com/buddystats?locale=en
Citera
2016-09-08, 19:12
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag har lallat runt oerhört många mil och samlat på mig mycket skit och bra grejer såklart. Vad tycker ni?

http://imgur.com/a/tqnwG

Ser kanon ut, evolvat båda drakarna eller hittat någon i det vilda?

Jag har 170 Dratini-candies som bara väntar på att användas för drake nummer två. Jag vill dock hitta en Dratini på minst 750cp eller Dragonair på minst 1400cp att använda för evolve. Den bästa jag har just nu ligger på 725cp med en IV på 70% =/

Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Kan ju vara så att det finns någon limit på hur snabbt försvarande pokemon attackerar, så vissa attacker kanske inte kan användas till sin fulla potential om man inte själv manuellt styr den.
Eller så kan det vara så att man vila ha olika typer på attackerna för att täcka upp så många typ-bonusar som möjligt.

Lite så, vissa "attacker" passar AI:n mycket bättre än andra. Dessa lämpar sig då bättre för defense i ett gym när man inte styr själv utan AI:n gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Jag tycker att 100 Candy för en Eevee utveckling hade varit vettigt, vilket säger hur jävla skevt det är att den ligger på 25 just nu.

Dessutom borde den definitivt plockas bort från 10km-äggen och sättas i 5km eller 2km istället. Inte värdig att ha i 10km.

Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Längtar till man får gå med sin buddy. Graveler eller Grimer blir min första.

https://pokeassistant.com/buddystats?locale=en

Samma här, Muk kommer ju vara omöjlig att evolva annars...sitter med 11 candies, vilket jag har gjort de senaste tre veckorna minst.

Bara att gå de 78 km det krävs för att få ihop de 39 candies som krävs ytterligare för att evolva till Muk

Jag kan vara snurrig men vad innebär kolumnen "CP/km", hur ska man tolka den datan?
Senast redigerad av Bobs1910 2016-09-08 kl. 19:25.
Citera
2016-09-08, 19:32
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Dessutom borde den definitivt plockas bort från 10km-äggen och sättas i 5km eller 2km istället. Inte värdig att ha i 10km.
Sant, men vilka bör ligga i 10km? I dagsläget är det egentligen bara Dratini, Snorlax och Lapras som hör hemma där. Kanske även Magmar, Electabuzz, Pinsir och Kabutops+Omanyte.

Aerodactyl och Scyther är som sagt förstörda pga speed. Fixar man speed så ligger de bra där. Chansey är en annan som highlightar problem med spelet men annars skulle ligga bra i 10km.

Var spelet bra balanserat från början hade jag gärna haft Growlithe där också, Arcanine är ju typ en "halv-legendarisk" och skulle bli ännu bättre om man fixade speed.

Angående Buddy gillar jag det, tycker det saknas rejält med "valfrihet" i det här spelet, utan det är rentav bara slumpen som avgör vad som blir dina bästa pokemons och vilka som är OP eller ej.
Senast redigerad av Dirty. 2016-09-08 kl. 19:35.
Citera
2016-09-08, 19:53
Medlem
Bobs1910s avatar
Kom på nu att jag saknar egentligen bara fyra pokémons i dexen...det är Clefable, Wigglytuff, Muk och Aerodactyl

Clefairy och Jigglypuff kan jag i stort sett utveckla när som. Muk kommer ta ett tag då jag saknar många candies från Grimer och Aerodactyl känns som man måste ha en väldig flyt att få i ägg.

Snart så. Snart!

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Sant, men vilka bör ligga i 10km? I dagsläget är det egentligen bara Dratini, Snorlax och Lapras som hör hemma där. Kanske även Magmar, Electabuzz, Pinsir och Kabutops+Omanyte.

Aerodactyl och Scyther är som sagt förstörda pga speed. Fixar man speed så ligger de bra där. Chansey är en annan som highlightar problem med spelet men annars skulle ligga bra i 10km.

Var spelet bra balanserat från början hade jag gärna haft Growlithe där också, Arcanine är ju typ en "halv-legendarisk" och skulle bli ännu bättre om man fixade speed.

Angående Buddy gillar jag det, tycker det saknas rejält med "valfrihet" i det här spelet, utan det är rentav bara slumpen som avgör vad som blir dina bästa pokemons och vilka som är OP eller ej.

Jag baserar väl allt egentligen på att Eevee kan man fånga massor av i det vilda, hur lätt som helst, samt att dess evolve är alldeles för stark...åtminstone sett till kostnaden.
Citera
2016-09-08, 19:56
Medlem
snelhestens avatar
Förutsatt att båda har de bästa movesetsen, finns det någon fördel i att evolva upp en pokemon jämfört med att frånga den utvecklade versionen eller är det samma sak?
Citera
2016-09-08, 20:00
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Kom på nu att jag saknar egentligen bara fyra pokémons i dexen...det är Clefable, Wigglytuff, Muk och Aerodactyl

Clefairy och Jigglypuff kan jag i stort sett utveckla när som. Muk kommer ta ett tag då jag saknar många candies från Grimer och Aerodactyl känns som man måste ha en väldig flyt att få i ägg.

Snart så. Snart!

Jag baserar väl allt egentligen på att Eevee kan man fånga massor av i det vilda, hur lätt som helst, samt att dess evolve är alldeles för stark...åtminstone sett till kostnaden.
Lite sjukt att jag fick en Aerodactyl i mitt första 10km, och sedan lyckats fånga en till i det vilda samtidigt som jag ligger på ynkliga 95 pokemons i dexen.

Jag tycker de flesta i 10km borde vara helt okej för gym battles iaf. En kombination av rare/styrka dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in