Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Onix är en sorglig jävel, de kunde väl maxat hans CP iaf, jag vet inte vad max är men jag har en 490 typ och halvcirkeln är ganska välfylld.... en "kraftfull" pokemon borde rimligtvis ha hög HP.. tåla mycket stryk.. onix ser ju brutal ut och är man uppbyggd av stenar ska man fan tåla mycket tycker man, men den blev skit i detta spelet.
Onix är jävligt dålig i original spelen också. Steelix som lär komma i Gen II är betydligt bättre och kommer nog vara ganska bra som det ser ut i dagsläget.
Citat:
Ursprungligen postat av
irken
Det är väl egentligen nästan alla Pokemons som borde ökas i värden/göras om lite? Niantic sabbade ju nästan halva spelet på grund utav att dom helt sket i speed värdet i dom vanliga Pokemon spelen då det finns x antal Pokemons som verkligen
inte ska vara så dåliga som dom är just nu. Så sjukt tråkigt att dom "förstörde" så mycket.
Kolla på till exempel Raichu, Charizard, Onix & Blastoise..
Raichu och Charizard köper jag helt. Det är exakt de typerna som generellt sett suger pga speed idiotin. Dvs electric, flying och till viss del psychic. Onix ska däremot suga som sagt. Blastoise är ingen stor vinnare eller förlorare.
Några pokemons som suger rejält pga speed (100+ i speed varav det är en relativt stor del av deras total stats): Jolteon, Raichu, Charizard, Pidgeot, Electabuzz, Alakazam, Gengar, Scyther och Aerodactyl.
Några som är OP som fan pga speed (Väldigt låg speed): Snorlax, Slowbro, Clefairy, Vileplume, Muk, Machamp, Exeggutor. De mest extrema här är Snorlax, Slowbro och Exeggutor som är extremt långsamma men ändå har relativt höga total stats.
De flesta andra är påverkas inte allt för mycket då de ligger relativt nära mitten. Vaporeon är nästan bara "OP" för att den är alldeles för lätt att få, iofs har den "bara" 65 i speed när de flesta runt samma total stats ligger runt 80. Hade varit betydligt roligare om start-pokemons som vi alla är så bekanta med hade varit bland de enklare att få imo. Blastoise och Venusaur är inte direkt för dåliga egentligen, bara för svåra att få. Jag tycker att 100 Candy för en Eevee utveckling hade varit vettigt, vilket säger hur jävla skevt det är att den ligger på 25 just nu.