2016-10-26, 17:43
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Annars hade gått i ordningen:
Growlithe (pga Arcanine är en av de starkare pokemons)

Åh vad nice!

Jag har en 95.5% IV Arcanine som jag gått med som buddy för att kunna power up. Just nu CP 2244
Citera
2016-10-26, 18:34
Medlem
NirvanAs avatar
Gick ju så där att samla pidgey och weedle candy, av ca 200 pokemons jag fångade var 3-4st weedle och pidgey resten dessa jävla halloween pokemon, tror jag har 400 gastly candy nu innan jag ens transferat

Var skitsvårt att hitta vanliga pokemons, blev tvungen att dra till typiska vattenpokemonställen för att ens hitta nåt annat.

Angående lagg, det jag upplevde idag var att när man tryckte på en pokemon och skulle börja kasta så reagerade det inte på att man tryckte på bollen utan man fick hålla på och dra och trycka en stund innan det blev normalt, detta varade kanske en halvtimme

Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Smått surrealistisk känsla att se sina charmandergodisar öka så galet snabbt.

Kläckte 6st 2km ägg, ingen charmander där, hade varit trevligt . Telefonen är helt urladdad, startade med 26 candy med charmeleon... är inte nöjd om jag inte har över 50 nu.
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-26 kl. 18:38.
Citera
2016-10-26, 18:34
Medlem
MarqsN92s avatar
Flera månader sen jag hittade en dratini och aldrig fått i ägg. Har mött 3 Dragonites sen i början och alla har smitit. Sett kanske 6 på nearby.

Så nu äntligen kläckte jag ett 20km ägg och fick Dratini med 32 godisar!!!!

Blev hyperglad. Nu är det inte mycket kvar till Dragonite 😃
Citera
2016-10-26, 18:46
Medlem
TantIngalills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Flera månader sen jag hittade en dratini och aldrig fått i ägg. Har mött 3 Dragonites sen i början och alla har smitit. Sett kanske 6 på nearby.

20km-ägg!?
Citera
2016-10-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Själv fångade man nyss sin första Cubone. De meddelade att Gastly-, Drowzee- och Zubat-familjen skulle ha ökade spawnrates, men visst fan gäller det även Cubone och Meowth? Har sett de flertalet gånger på sightings, men än så länge bara fångat en av varje. Men jag klagar inte, fattas fortfarande Persian och Marowak!

Yes, tveklöst. Stod precis tre stycken Meowth och väntade på mig utanför ytterdörren...

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kläckte 6st 2km ägg, ingen charmander där, hade varit trevligt . Telefonen är helt urladdad, startade med 26 candy med charmeleon... är inte nöjd om jag inte har över 50 nu.

Haha... Att få Charmander i ägg ser jag som mycket osannolikt, men trots det är man lika jävla naivt förväntansfull inför varje ny värpning. Sanslöst sinnesslött, när man tänker efter...

Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92

Ett sådant skulle jag vilja ha
Citera
2016-10-26, 19:08
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantIngalill
20km-ägg!?

Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara

Ett sådant skulle jag vilja ha

10 såklart 😁
Citera
2016-10-26, 19:57
Medlem
EdwardNygmas avatar
Helt okej dag idag

2 Bulbasaur
2 Charmander
4 Pidgey varav 1 i egg
20 Gastly
3 Hunter
2 Gengar
2 Onix
8 Drowzee
36 Cubone
1 Marowak
6 Magikarp

Snorlax 10km - 32 candy
Chansy 10km - 60 candy
Hitmonchan 10km - 32 candy

Och en massa annan skit som inte är värd att räkna upp
Har 5st 2km & 4st 5km egg i incubators

Blir Full pokedex när detta eventet är över
Citera
2016-10-26, 20:05
Medlem
Pokémon-rundan idag gick väldigt dåligt.
Ska jag vara ärlig så har jag inte varit ute på någon Pokémon-runda idag.
Inte igår heller, faktiskt aldrig.
Vänta några månader så får ni se om det fortfarande existerar Pokémon GO spelare.
Tvivlar starkt.
Citera
2016-10-26, 20:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusveteranen
Pokémon-rundan idag gick väldigt dåligt.
Ska jag vara ärlig så har jag inte varit ute på någon Pokémon-runda idag.
Inte igår heller, faktiskt aldrig.
Vänta några månader så får ni se om det fortfarande existerar Pokémon GO spelare.
Tvivlar starkt.

Ser ingen som spelar längre. Någon enstaka person lite här o var, men inte ens i närheten som innan. Några anledningar är att sommarlovet och semestern är över sen länge, att det nu har börjat bli mörkt och kallt ute och att folk till slut har tröttnat helt på att fånga samma jävla pokemon hela tiden. Spelet faller på att det är så basic. Finns inget annat att göra än att kasta bollar på pidgeys och spamma som ett cp på skärmen vid battles i gym. Gameboyspelen som är typ 15 år gammla har mycket mer djup och content... helt otroligt.
Citera
2016-10-26, 20:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ser ingen som spelar längre. Någon enstaka person lite här o var, men inte ens i närheten som innan. Några anledningar är att sommarlovet och semestern är över sen länge, att det nu har börjat bli mörkt och kallt ute och att folk till slut har tröttnat helt på att fånga samma jävla pokemon hela tiden. Spelet faller på att det är så basic. Finns inget annat att göra än att kasta bollar på pidgeys och spamma som ett cp på skärmen vid battles i gym. Gameboyspelen som är typ 15 år gammla har mycket mer djup och content... helt otroligt.
Grejen är ju att det introduceras saker men kanske inte tillräckligt snabbt...inom en framtid kommer trading, p2p-battle, generation-2, legendary birds event, mew-mewtwo events osv. Halloweeneventet som pågår nu är ju rätt trevligt, speciellt om man vill fylla pokedexen.

De som spelar nu var förmodligen hardcore pokemon fans när det begav sig på 90-talet medan de som slutat är de som hoppade på trenden när det var hett, de hoppar på alla trender, eller personer som inte älskade pokemon förut.
Citera
2016-10-26, 21:13
Medlem
BMycket och fånga idag helt klart, men några bra vet jag inte...

Enda värda var charmander.

8 st 10km ägg väntar på kläckning, ska bli spännande !!
Citera
2016-10-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardNygma
Helt okej dag idag

2 Bulbasaur
2 Charmander
4 Pidgey varav 1 i egg
20 Gastly
3 Hunter
2 Gengar
2 Onix
8 Drowzee
36 Cubone
1 Marowak
6 Magikarp

Snorlax 10km - 32 candy
Chansy 10km - 60 candy
Hitmonchan 10km - 32 candy

Och en massa annan skit som inte är värd att räkna upp
Har 5st 2km & 4st 5km egg i incubators

Blir Full pokedex när detta eventet är över
Grymt! Själv har jag idag lagt till Cubone, Marowak, Persian och Seadra i might pokedex, och dessutom fångat min första Charmander (478CP, 69 eller 71 IV). Dexet står just nu på 90 caught och jag har flera evolutions som är retfullt nära, men väljer att lägga fokus på Charmander som buddy 16 candies på en dag får jag vara nöjd med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in