2016-09-08, 15:50
Medlem
Bobs1910s avatar
De borde ju definitivt skruva ner kapaciteten på Vaporeon igen samt kanske också höja mängden candies för evolven från Eevee.
Citera
2016-09-08, 15:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
De borde ju definitivt skruva ner kapaciteten på Vaporeon igen samt kanske också höja mängden candies för evolven från Eevee.
Samt öka alla värden på alakazam och gengar, fan pinsamt hur dåliga dom gjort dom i go jämfört med gameboyspelen... Jolteon borde få höjt HP också, varför har flareon och jolteon typ hälften så lite HP som vaporeon trots mer eller mindre samma CP?

Också som nån skriv tidigare, fixa attackspeedvärden, Snorlax ska inte vara så bra som den är nu.

Något mer de borde fixa är att man får typ 4 candies istället för 3 om man fångar en evolverad version av nåt, så det lönar sig lite grand att ens försöka... varför ska jag fånga en 750cp pidgotto som tar sig ur 4 great balls, när jag får lika mycket candy för en cp10 pidgey?

Ang kommande update...Hoppas man inte behöver gå typ 5km för att få en candy från den man väljer att gå med, då blir det också så där "ovärdig" känsla över det hela.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-08 kl. 16:01.
Citera
2016-09-08, 16:14
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
varför ska jag fånga en 750cp pidgotto som tar sig ur 4 great balls, när jag får lika mycket candy för en cp10 pidgey?

För att Pidgeyn också sliter sig ur fyra great balls och försvinner sedan i ett moln av rök. Allvarligt talat, det är helt sjukt vad hög flee-raten har blivit på Pidgey!

Citat:
Ang kommande update...Hoppas man inte behöver gå typ 5km för att få en candy från den man väljer att gå med, då blir det också så där "ovärdig" känsla över det hela.

Enig.
Citera
2016-09-08, 16:17
Medlem
irkens avatar
Citat:
Samt öka alla värden på alakazam och gengar, fan pinsamt hur dåliga dom gjort dom i go jämfört med gameboyspelen... Jolteon borde få höjt HP också, varför har flareon och jolteon typ hälften så lite HP som vaporeon trots mer eller mindre samma CP?

Också som nån skriv tidigare, fixa attackspeedvärden, Snorlax ska inte vara så bra som den är nu.
Det är väl egentligen nästan alla Pokemons som borde ökas i värden/göras om lite? Niantic sabbade ju nästan halva spelet på grund utav att dom helt sket i speed värdet i dom vanliga Pokemon spelen då det finns x antal Pokemons som verkligen inte ska vara så dåliga som dom är just nu. Så sjukt tråkigt att dom "förstörde" så mycket.

Kolla på till exempel Raichu, Charizard, Onix & Blastoise..
Citera
2016-09-08, 16:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det är väl egentligen nästan alla Pokemons som borde ökas i värden/göras om lite? Niantic sabbade ju nästan halva spelet på grund utav att dom helt sket i speed värdet i dom vanliga Pokemon spelen då det finns x antal Pokemons som verkligen inte ska vara så dåliga som dom är just nu. Så sjukt tråkigt att dom "förstörde" så mycket.

Kolla på till exempel Raichu, Charizard, Onix & Blastoise..
Onix är en sorglig jävel, de kunde väl maxat hans CP iaf, jag vet inte vad max är men jag har en 490 typ och halvcirkeln är ganska välfylld.... en "kraftfull" pokemon borde rimligtvis ha hög HP.. tåla mycket stryk.. onix ser ju brutal ut och är man uppbyggd av stenar ska man fan tåla mycket tycker man, men den blev skit i detta spelet.
Citera
2016-09-08, 16:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
För att Pidgeyn också sliter sig ur fyra great balls och försvinner sedan i ett moln av rök. Allvarligt talat, det är helt sjukt vad hög flee-raten har blivit på Pidgey!
Enig.

Tror aldrig jag varit med om en pidgey under 100cp som slitit sig ur nån boll faktiskt, men över det ökar risken och vid 300+ är risken påtaglig.
Citera
2016-09-08, 16:35
Medlem
RedRocs avatar
Vad tror folket om Pokemon GO Plus som kommer snart? Själv tycker jag det verkar lite för lätt att bara trycka på en knapp för att fånga pokemons. Måste väl finnas nån downside med Plus?
Citera
2016-09-08, 16:58
Medlem
Bobs1910s avatar
Efter en hyfsad gårdagskväll ser min line-up ut så här just nu:

http://imgur.com/a/J7On5
Citera
2016-09-08, 17:12
Medlem
cykelbusss avatar
Citat:

Något mer de borde fixa är att man får typ 4 candies istället för 3 om man fångar en evolverad version av nåt, så det lönar sig lite grand att ens försöka... varför ska jag fånga en 750cp pidgotto som tar sig ur 4 great balls, när jag får lika mycket candy för en cp10 pidgey?
.

Citat:
.

Det är detta som kommer få mig att sluta spela helt. Så trött på att varenda jävla weedle, pidgey, råtta och drowzee kräver 10 bollar. Man orkar liksom inte fånga dem och när det krävs oändligt med XP för att levla upp så känns hela skiten meningslöst.
Citera
2016-09-08, 17:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Ser stabiiilt ut! Har du bra growlithenesten eller lyckats fånga vilda?
Vad står bokstäverna för?
Citera
2016-09-08, 17:17
Medlem
C0ws avatar
Såg och fångade min första Snorlax tidigare idag, precis utanför höghuset där jag bor Bra CP som låg på ca 1800 men tyvärr har den dåliga IVs och halvdan moveset (zen headbut och body slam)...

Vad gäller buddysystemet så är jag väldigt kluven. Känns inte helt rätt att kunna gå och få candies. Då blir det helt plötsligt mycket lättare att evolva och power uppa rares. Ska man tjäna candies genom att gå så tycker jag att det ska vara i proportion med vilka pokemons det gäller. Ju sällsyntare en pokemon är, desto längre ska man behöva gå och belöningen (antal candies) ska vara mindre. För en Caterpie skulle det kunna räcka med 2km för kanske 5-6-7 candies. För typ Abra/Growlithe kan man ha 5km för 4-5 candies. För rares som Snorlax, Dragonites (dratinis), Lapras, Aerodactyl mm tycker jag ska ha 10km för 1-2 candies. Blir det för lätt så kommer alla till slut ha Charizards, Blastoises, Venusaurs, maxade Dragonites, maxade Lapras, maxade Aerodactyls osv och det skulle ta bort en stor del av charmen och det som är bra med spelet - att folk har olika pokemons med olika CPs samt att det är svårt att få rares vilket gör att få trainers har dessa och att power uppa dem är också svårt och tar lång tid.

Citat:

Snyggt
Citera
2016-09-08, 17:57
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ser stabiiilt ut! Har du bra growlithenesten eller lyckats fånga vilda?
Vad står bokstäverna för?

Inga nästen utan jag har fångat alla och sedan evolvat.

Alla de pokemons jag har som har de bästa moveseten favoritmarkerar jag. Bokstäverna visar sedan om de har det bästa movesetet för Attack eller Defense.

Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Snyggt

Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här