2016-08-16, 00:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
jaaahapp.. och där blev man Perm-bannad antar jag.. testade en av de här bluestacks för att lyckas hitta regionala pokemons i USA.... och nu kommer jag inte in längre..
där rök min LVL 23 med 101 pokemons..

man får väl skylla sig själv

du fuskade och blev seriöst bara lvl 23 ? det var ju ingen större förlust, dom flesta som botade var ju lvl30+ du får börja om från början helt enkelt tar inte ens lång tid bli lvl 20 utan fusk.
Citera
2016-08-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
du fuskade och blev seriöst bara lvl 23 ? det var ju ingen större förlust, dom flesta som botade var ju lvl30+ du får börja om från början helt enkelt tar inte ens lång tid bli lvl 20 utan fusk.

Använda bluestacks och botta är väl itne riktigt samma sak.. gå runt och samla pokemons i andra städer tar sjukt mycket längre tid än botta
Citera
2016-08-16, 00:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermy91
fick lapras rätt tidigt, ca level 14 ifall jag minns rätt.
fick Snorlax på level 22
Ta nu några sekunder och be till din gud att du är lyckligt lottad!
Citera
2016-08-16, 01:03
Medlem
Pazuzu80s avatar
Ni skulle ha sett Kungsträdgården i helgen. Nördfrekvens hög. Jag fångade Pikachu, Sandslash, Vulpix, Growlithe, Exeggcute, och Lapras. Visserligen har jag bara hängt på söder tidigare, så det kanske inte är så konstigt, men nu snackar vi 25 minuter!
Citera
2016-08-16, 01:22
Medlem
Zyrtecs avatar
Är snart på lvl 20 och har ALDRIG fått ett 10km ägg..

Har däremot fångat grymma pokemon (tycker jag) mellan lvl 9-16, bl.a Dragonite med cp på runt 350, Electabuzz på cp 179, Hitmonlee cp 605, flera Lickitung på cp 200-500, Machoke cp 464, Growlithe cp311, Rhydon cp826, Rhyhorn cp 475, Dewgong cp 590, Seadra cp 500..

Har jag bara otur som aldrig fått ett 10km ägg eller? Vill ju ha lapras och snorlax
Citera
2016-08-16, 01:38
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ni skulle ha sett Kungsträdgården i helgen. Nördfrekvens hög. Jag fångade Pikachu, Sandslash, Vulpix, Growlithe, Exeggcute, och Lapras. Visserligen har jag bara hängt på söder tidigare, så det kanske inte är så konstigt, men nu snackar vi 25 minuter!

Jo, var också där efter krogen vid tre-halv fyra på lördagnatten. Hade bestämt mig för att prommenera hem (söder om söder) då jag var så sugen på att spela lite och hade sett till att ladda mobilen i en charge-box. Rätt beroendeframkallande detta spel.

Fångade min första charamander, en exeggcute, flera magnetmites som tycks finnas överallt vid gamla stan och i city, samt ett gäng voltorbs.

Dock höll det på att gå illa. Kände mig så jävla kissnödig och började se mig om efter en toalett/buske. Är då en kille i sällskap av en annan som börjar prata med mig och frågar vad jag gör. Jag säger att jag ska gå på toaletten och går mot en bajamaja. Han säger något och när jag kommer dit är den låst med hänglås. Vänder om och han fortsätter prata med mig. Säger att det finns en toalett som han kan visa mig och att han har fem kronor. Som om någon seriöst vill betala en toalett till mig för att vara snäll halv fyra på morgnen. Fett obehagligt. Efter det gick jag snabbt mot Slussen och hoppade på tunnelbanan hem.

Säkert många som kommer kalla mig för en dum fitta a la riktig flashback-anda MEN min inställning är lite att om man går runt och är rädd så låter man "de" vinna. Försöker leva mitt liv obehindrat utan att försätta mig i alltför korkade situationer. Att jaga pokemons i Kungsträdgården ensam mitt i natten kommer jag nog dock undvika framöver...

Sorry för wall of text men kände för att dela med mig när Kungsträdgården kom på tal. Verkar annars vara en riktig guldgruva. Många pokemons som dyker upp på kort tid och stor variation. Men var rädda om er, tjejer och killar!
Senast redigerad av Loveaffair 2016-08-16 kl. 02:07.
Citera
2016-08-16, 01:59
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Japp, ett par gånger med lucky egg hade jag så många evolves att jag inte ens hann göra alla under 30 min

Har varit rätt selektiv också, 26 mil har jag färdats på olika sätt (antar detta är rätt mycket)

26!? Hur har du färdats menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Har PGO fått dig att gå 19 mil? Herregud.

Yes! Har idag 16/8 gått 23 mil. Enbart till fots. Dock är det egentligen inte ett intresse för pokemon i sig som har gjort det, utan snarare att jag fått en ny rolig anledning till att röra på mig. När man spelar är det som om man knappt märker att man rör sig långa sträckor medan det i vanliga fall brukar vara dötrist att gå i fem minuter.

Sen tror jag det ligger lite i människans natur att tycka det är kul att sammla och tävla med sig sig själv. RrrrrFör mig handlar det om att fylla mitt pokedex och få så många guldmedaljer som möjligt. Idag fick jag äntligen ihop 400 godisar, aka 100 fångade magickarps, för att kunna evolva till en gyrados. Kändes riktigt grymt efter all promenader ner till och utmed vattnet!
Senast redigerad av Loveaffair 2016-08-16 kl. 02:13.
Citera
2016-08-16, 06:23
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Jag hann ju för fan knappt använda det
levlade inte ens med bluestacks då jag bara hade det för att hitta en regional pokemon i USA, samt provat springa runt i mitt närmområde med den
Citera
2016-08-16, 07:11
Medlem
rasmusens avatar
Vet inte om jag hade väldigt tur, men av reaktionerna från kompisar att dömma verkar så vara fallet. Låg hemma i soffan och fick en dragonite häromdagen med ca 860 cp och jag var då level 12. Kul vilket som!

Försöker förstå mig på allt snack om iv och vad det nu kallas och tror mig fått någorlunda grepp om det, dock lyckas jag inte få fram hur "perfekt" min dragonite är. Vad kan det bero på? Har uppgraderat den tills att den kräver fler godisar och även skrivit in det i dom olika apparna. Har testat flera men får det inte att fungera.
Citera
2016-08-16, 08:25
Medlem
Skid-masks avatar
är level 13 och min högsta cp pokemon är Psyduck cp344...

har även fångat machop cp295, grimer cp292, jynx cp230, vaporeon cp203, scyther cp 27, exeggcute cp279 osv.

har bara otur känns det som
Citera
2016-08-16, 08:27
Medlem
TheLs avatar
Tja, har kartlagt Östermalm, Vasastan, Kungsholmen, delar av Gärdet och vissa delar av söder nu (via scanning, inte manuellt). Tänkte bidra med lite input, om ni undrar var en specifik pokemon spawnar säg till. Nests och frekventa spawns i Stockholm

Nests
Ponyta - Observatorielunden
Machop - Vanadislunden
Geodude - Humleträdgården
Onix - Vasaparken
Cubone - Västra delen av Rålambshovsparken
Pickachu - Polishusparken
Ekans - Kronobergsparken
Bulbasaur - Tessinparken
Vulpix - Tantolunden

Frekventa spawns

Exeggcute - St. Johanneskyrkan, Key Ellens Park
Growlithe - Gustaf Adolfsparken
Abra - början av Norr Mälarstrand
Clefairy - Rålambshovsparken
Pinsir - Norra Bantorget
Scyther - Vallhallavägen 99 mitt i allén finns en spawnpunkt, den andra är på Kungsholmen norr om stadshuset mot vattnet

Observera att jag inte inkluderar Pokémon som förekommer i Biomes så som Magnemite, Voltorb på Kungsholmen/Kungsträdgården, Rattata & Pidgey i urban stadsmiljö, Ghastly & Drowzee runt Humlan osv.
Citera
2016-08-16, 08:40
Medlem
erkstams avatar
Jag har nog aldrig har sett så många människor utomhus i mitt område som nu när Pokémon Go har släppts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in