2016-08-18, 15:33
Medlem
Giggsys avatar
Vad heter sidan där man kan skriva in sin pokemons CP för att se på ett ungefär hur stark utvecklingen blir? Tack på förhand!
Citera
2016-08-18, 15:34
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Trodde smileyn var tillräcklig för att påvisa ironi men
Du kanske var ironisk, I was not

Men ja jag samlar ju mest jag med. Tror jag battlat i 3-4 gym totalt men fångat över 160 Drowzees. Men då samlar jag på mig de som har bäst IVs, bra moves och allt det där innan jag evolvar och kör Power Up. Det går en på miljonen att hitta en sådan (och sedan öker ju max CP samtidigt som jag själv levlar upp) så det går alltid att få dem lite bättre innan jag evolvar.
Samma anledning som jag inte kan köpa ny mobil, det kommer alltid en ny model om ett par månader och när den väl är ute så kommer det en ny model om någon månad igen..

Får sätta mig ikväll och powerlevela med ägg igen, och då får det bli som det blir bara.
Citera
2016-08-18, 15:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Snorlax och Lapras från 10km egg. Jag spelar med 9 stycken incubators hela tiden så det går snabbt.

Arcanine fångade jag som Growlithe och fick två stycken i egg så evolution + power up gick bra.
Du är Niantics största fan. Hur mycket pengar har du lagt ner på skiten?
Gå emot strömmen och vägra låta P2W vinna!
Citera
2016-08-18, 15:35
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ahhh tänkte de behöll när de evolvade, eller iaf Bug innan blev Bug efter eller något sådant.
Är det någon idé att boosta en pokemon till max CP innan jag evolvar? Bortsett från att jag troligen har mer Candy av den icke-evolvade versionen och därför lättare kan boosta upp den då..

Det blir typ samma resultat om du tar power up innan eller efter en evolution.
Citera
2016-08-18, 15:37
Medlem
Zyrtecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vad heter sidan där man kan skriva in sin pokemons CP för att se på ett ungefär hur stark utvecklingen blir? Tack på förhand!

http://pogotoolkit.com/
Citera
2016-08-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du är Niantics största fan. Hur mycket pengar har du lagt ner på skiten?
Gå emot strömmen och vägra låta P2W vinna!

Kanske 100€, inte mycket. Gillar spelet oerhört mycket, så det är OK.
Citera
2016-08-18, 15:53
Medlem
Vad fan är det med weedles då? De tar sig ur bollen hela tiden. Fick slösa 10 vanliga på en CP 130 weedle. Ska ju inte vara möjligt?
Citera
2016-08-18, 15:57
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Vad fan är det med weedles då? De tar sig ur bollen hela tiden. Fick slösa 10 vanliga på en CP 130 weedle. Ska ju inte vara möjligt?

Samma här. Skitsvåra att fånga i högre lvl
Citera
2016-08-18, 15:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Eftersom dom dyker upp överallt är det väl ingen mening att fortsätta efter 1-2 bollar?

Jag upplever samma sak med weedle faktiskt, så tips är att ge upp efter 1 eller 2 bollar, om 20 meter dyker en ny upp typ, de allra flesta ska ju fångas med 1 eller max 2 bollar.
Citera
2016-08-18, 16:12
Medlem
Citat:

En ytterst befogad fråga. Slängde själv precis fyra ultra på en fittig liten Weedle med CP172, utan framgång. Efter fjärde bollen poffade han.

e: Nästa Pokémon jag hittar är en Gloom på 987CP som stannar i första vanliga bollen jag slänger
Citera
2016-08-18, 16:19
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
En ytterst befogad fråga. Slängde själv precis fyra ultra på en fittig liten Weedle med CP172, utan framgång. Efter fjärde bollen poffade han.

e: Nästa Pokémon jag hittar är en Gloom på 987CP som stannar i första vanliga bollen jag slänger

Så du kastar ultraballs på en 172 weedle men kör med vanliga bollar på en 987 Gloom?
Citera
2016-08-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Så du kastar ultraballs på en 172 weedle men kör med vanliga bollar på en 987 Gloom?

Bor på landsbygden och passerade ett pokéstop mellan mina två pokémonmöten. på dig själv din jävla ärkepajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in