2016-08-27, 00:57
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ja helt klart, en vild pidgeotto har jag nog aldrig fångat, inte heller metapod, finns lixom ingen poäng med det i dagsläget. en ändring med mer candys vore smart.

Det finns en poäng i att transfera den för 1 Candy som sedan kommer till nytta i att evolva en massa Pidgeys under tiden då ett Lucky Egg är aktivt. Du får lika mycket XP oavsett vilken pokemon du evolvar och Pidgey är en av de tre billigaste som endast kräver 12 Candy.

Edit: han nämnde det redan. Pallade fan inte läsa hela inlägget
Senast redigerad av snelhesten 2016-08-27 kl. 01:01.
Citera
2016-08-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ja helt klart, en vild pidgeotto har jag nog aldrig fångat, inte heller metapod, finns lixom ingen poäng med det i dagsläget. en ändring med mer candys vore smart.

Dummaste jag hört! Jag fångar allt, xp och stardust och candy är vad man behöver.
Citera
2016-08-27, 10:39
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Finner det lustigt och samtidigt lite skrämmande att så många vuxna verkar uppskatta det här spelet.

Ett litet bevis nog på att 2010-tals människan är regressiv och anti-intellektuell.
Ja, alla kan ju inte vara lika bad-ass som dig antar jag. Antar att du lekt med motorer hela livet & tycker det är coolast ever? Pajas.

EDIT: Bara jag som känner cancercellerna bildas efter lvl 25? Tar ju fan år att ta lvls nu, är 27 ;/
Senast redigerad av Yamal 2016-08-27 kl. 10:46.
Citera
2016-08-27, 10:56
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Dummaste jag hört! Jag fångar allt, xp och stardust och candy är vad man behöver.
Om du räknar tiden & hur många bollar du använder på andra generationens så kan du se att det går fortare att fånga 2 Pidgeys än 1 Pidgeotto.
Citera
2016-08-27, 11:09
Medlem
MarqsN92s avatar
Drog på appen när jag satt hemma i soffan inatt och det kom upp en Dratini. Gick ut och hämtade den och såg nu att den nästan har max IV och CP

Blir en fin Dragonite av den en vacker dag
Citera
2016-08-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Jag kör det för alla förutom Golbats. Bollarna måste kastas så långt att jag missar allt för ofta. Jag har spräckt skärm i övre högra hörnet så det är möjligt att jag förlorar fart längst upp på skärmen.
Senast redigerad av e7andy 2016-08-27 kl. 11:17.
Citera
2016-08-27, 11:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Jag kör det för alla förutom Golbats. Bollarna måste kastas så långt att jag missar allt för ofta. Jag har spräckt skärm i övre högra hörnet så det är möjligt att jag förlorar fart längst upp på skärmen.
Kom ihåg tipset nån skrev här att aktivera AR - avaktivera AR (direkt efter varandra) om du vill neutralisera pokemonens position så den kommer närmare och minskar risken för miss, det brukar jag alltid göra för vill inte förlora bollar i onödan på att pokemonen är placerad längre bort.
Citera
2016-08-27, 13:02
Medlem
Hur långt har ni kommit hittils? Jag är level 25 och caught 125, seen 127. Har 7-8 stycken som är väldigt nära evolve, kanske 10-20 candy max. Det är sjukt sällan jag får något nytt.
Citera
2016-08-27, 13:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Hur långt har ni kommit hittils? Jag är level 25 och caught 125, seen 127. Har 7-8 stycken som är väldigt nära evolve, kanske 10-20 candy max. Det är sjukt sällan jag får något nytt.
Då har du ju bara 17 kvar att fånga... räknar man med 8st som du har nära evolve återstår då bara 9st kvar att fånga...

"Sjukt sällan jag får något nytt" är således en lögn, du har snart "klarat ut spelet".
Citera
2016-08-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Då har du ju bara 17 kvar att fånga... räknar man med 8st som du har nära evolve återstår då bara 9st kvar att fånga...

"Sjukt sällan jag får något nytt" är således en lögn, du har snart "klarat ut spelet".

Hur kan det vara en lögn? Jag har varit på samma nummer senaste två veckorna Fick min första nya idag från ett 10k egg.
Citera
2016-08-27, 13:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Hur kan det vara en lögn? Jag har varit på samma nummer senaste två veckorna Fick min första nya idag från ett 10k egg.
Sjukt sällan? Isf reggade du sjukt många väldigt tätt ihop då? om man antar att du spelat sen första officiella dagen den 16 juli har du alltså reggat 124 unika på 5½ vecka, rätt bra utdelning.
Citera
2016-08-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sjukt sällan? Isf reggade du sjukt många väldigt tätt ihop då? om man antar att du spelat sen första officiella dagen den 16 juli har du alltså reggat 124 unika på 5½ vecka, rätt bra utdelning.

Yup började spela när det först släpptes. Men oavsett vad så har det saktat ner oerhört, har väldigt många som borde komma från 2km/5km egg men får typ aldrig dom. Kör alltid med 9/9 egg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in