2016-08-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Jag spelar Pokemon Go i Göteborg. Jag är efter ca 3v på level 22. Jag vet inte hur man fuskar men jag önskar att få tips från er. Jag har bara haft ett 10 km ägg. Nu är mina "incubators" /burkar där äggen ligger i slut, jag har bara det kvar som det finns oändligt utav. Jag har använt tre Lucky Eggs, och har ett kvar. Hur får jag nya burkar och ägg? Jag har idag 77,000 i stardust och har massor pokemons på runt 1300 i CP.
Någon som har fått 400 Magikarp ännu och evolvrat den?
Jag försöker främst komma upp i level bara och ibland tar jag något gym. Någon som har koll på platser som är bra att spela på med mycket Pokestops? Någon som vet vart man finner bra pokemons?
Jag har kört en del vid Bältespännarparken där det är mycket pokemons.
Att åka spårvagn funkar väl för att få fler kilometer? Eller går den för snabbt? Bil har jag testat men det funkar inte. Mvh

Nu fuskar inte jag, men kan ge några tips ändå.
Jag har evolvat Magikarps, går fort att komma upp i 400 i Göteborg. Vid Bältesspännarparken och Brunnsparken brukar det finnas gott om Magikarps. Ett annat tips är att gå sträckan Lindholmen - Eriksberg, längs vattnet. Fin promenad på ca 30 min och fångar i snitt runt 10 Magikarps per sträcka.
Använd åtminstone 140 CP Magikarp för evolution för att få 1500+ CP.

Att åka spårvagn funkar till viss del för att samla km, speciellt i innerstan där de kör ganska långsamt. All sträcka räknas dock inte p.g.a. hastigheten, åker du 5 km så räknas kanske i snitt 1 km i spelet. Dessutom kommer dit inventory bli överfyllt på nolltid av alla pokestops du åker förbi och du kommer behöva slänga massa överflödiga låglevel potions och revives.
Citera
2016-08-08, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Magikarps max CP är 262

Du får nog ta och läsa det där igen haha
Citera
2016-08-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hottemannen
Du får nog ta och läsa det där igen haha
enligt Pokemon go toolkit kan man max få Magikarps på 262cp genom hatch eller fångst.. om inte jag fattar sidan helt åt skogen

EDIT: Oops nu förstår ja..hahahah så fel det kan bli..jag har ca 480 Magikarp Candys..inte evolvat dock..ingen tillräckligt hög
Citera
2016-08-08, 14:01
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmatte
Nintendo, The Pokémon Company och Niantic går ihop och gör ett nytt pokemonspel till android och apple telefoner. Väldigt "location based"

Va tror ni?
Känns som en flopp?

https://www.youtube.com/watch?v=2sj2iQyBTQs

http://www.polygon.com/2015/9/10/930...hones-nintendo

Älskar trådens första inlägg. Börja aldrig med aktier eller spekulationer TS
Citera
2016-08-08, 14:05
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
enligt Pokemon go toolkit kan man max få Magikarps på 262cp genom hatch eller fångst.. om inte jag fattar sidan helt åt skogen

EDIT: Oops nu förstår ja..hahahah så fel det kan bli..jag har ca 480 Magikarp Candys..inte evolvat dock..ingen tillräckligt hög

Du får nog ta och läsa det där igen du också
Citera
2016-08-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Du får nog ta och läsa det där igen du också
jo jag såg mitt misstag :P
Citera
2016-08-08, 14:08
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ke
Nu fuskar inte jag, men kan ge några tips ändå.
Jag har evolvat Magikarps, går fort att komma upp i 400 i Göteborg. Vid Bältesspännarparken och Brunnsparken brukar det finnas gott om Magikarps. Ett annat tips är att gå sträckan Lindholmen - Eriksberg, längs vattnet. Fin promenad på ca 30 min och fångar i snitt runt 10 Magikarps per sträcka.
Använd åtminstone 140 CP Magikarp för evolution för att få 1500+ CP.

Att åka spårvagn funkar till viss del för att samla km, speciellt i innerstan där de kör ganska långsamt. All sträcka räknas dock inte p.g.a. hastigheten, åker du 5 km så räknas kanske i snitt 1 km i spelet. Dessutom kommer dit inventory bli överfyllt på nolltid av alla pokestops du åker förbi och du kommer behöva slänga massa överflödiga låglevel potions och revives.

Hej jag samlar mest på bollar bara för att fånga pokemons och Potions och Revives slänger jag. Jag brukar ha några bara. Jag har aldrig testat att gå där du skriver men får göra det någon dag. Jag får vistas mer kring vatten för att få fler fiskar. Är mest fåglar nu för mig och Drowzee
Hade över 20 st Hypno men Transferade några till candy istället, räcker med några Hypno bara ju.
Citera
2016-08-08, 16:55
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Kanske lite väl mycket gnäll, har själv kört lite på hundpromenaderna, men.. ibland när man kör bil så kunde man önska att folk tittde upp från mobilen när de går ut på vägen... hänt flera gånger nu sista veckorna att nån stirrandes på skärmen går rakt ut.
Trampa gasen i botten då för fan. Genpoolsträdet behöver gallras lite.

Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Fast om man är i Västerås är det väl bra om det finns en fantasivärld till hands...

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Med tanke på att min lokala skjutbana har fått sina koordinater inlagda i spelet, tycker jag att de kunde ta liiite större ansvar. Och hur totalt urblåst i huvudet är man om man knallar in på en skjutbana under pågående skytte? Fem idioter bara igår. Att de inte ser var de går är en sak, men är de döva också?
Som sagt, låt naturen ha sin gilla gång, skjut ett par totalt IQbefriade muppar så ska du se att de slutar komma...

Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Hur räknar appen avstånd? Walk to hatch. Jag har gått över 1,5 mil men appen säger 8,2km..
Den räknar avstånd som en milt retarderad femåring räknar kottar. Under all kritik.
Citera
2016-08-08, 17:33
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonb
Hur kollar du IV?
Har kikat lite på pokeadvisor innan men verkar som att det inte kommer funka på ett tag eller kanske aldrig igen.

Tänkte om du har någon annan sida eller kan man räkna ut det själv?

Sorry, det togs ner igår tydligen!
Sett calculators på diverse sidor, men vet inte vad dessa har för trovärdighet.
Citera
2016-08-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det vet du för att du inte blivit bannad under tiden du har använt det?
Löjligt att ens komma på tanken att fuska på ett spel där hela grejen går ut på att interagera med världen.

Använder det dagligen har gjort det länge ingen har blivit bannad,det går inte. Kör det för att det finns tydligen en marknad på att sälja konton. Enkla pengar men fortf tidskrävande.
Citera
2016-08-08, 17:57
Medlem
Kafferastens avatar
Fick höra att det var event idag i Kungsträdgården så drog dit på skoj. Sjukt mycket folk som spelade och sen skreks det efter nån rare och så sprang mängder hit och dit där den skulle spawna Jag fick upp nån udda sak men den försvann direkt innan jag hann klicka på den. Aja fick under dagen tre stycken jag inte hade tidigare Jigglypuff, Machop och Hitmonchan. Ovanliga eller inte ingen aning men är nöjd med lite nya saker.
Citera
2016-08-08, 18:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fråga om gym: kan man bara hämta rewards var 21a timme?

Jag tänkte ta över några gym nära mig nu. Men när jag tagit ett och hämtat reward, då är det ingen vits att ta över ett nytt gym (utöver XP)?

Alternativet är att ta över typ tre närliggande gym, men då löper jag risken att ngn hinner ta tillbaka dem medan jag är på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in